Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1061 ggr
tokage
0

OT. Vad är det här?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu har jag satt ut frågan lite vart som helst, och inte fått ett enda svar på vad det kan vara…

Är det någon här som vet vad detta är för insekt?

Bilden togs i somras, den hade vingar (jag petade lite på den och då började den flyga)

Jag är bara nyfiken! Har aldrig sett något liknande förut! =)

Faxlin
0

#0: Inte riktigt min avdelning. Men fråga inne på svensknatur iFokus. där har vi ett par riktigt duktiga på insikter. Där kan du säkert få hjälp med att artbestämma den.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

tokage
0

#1 Åh, tack för tipset! :)

ferretgirl
0

Tror att det är sorts fjäril, har sett en sådan tidigare, men har glömt namnet på dem.

Xannadu
0

Den ser ut som en silverfjädermott - Pterophorus pentadactyla

Den flyger mäst i skymning o nattetid.

tokage
0

Ja där har vi det! tack! Jag har suttit och klurat på det där sen i somras! Haha :'D

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så heter den ja, kom bara inte på namnet. Tack #4# för att du hjälpte mig också att komma på namnet på den, annars hade jag nog gått och grunnat på det i evigheter.

Så här ser den ut med lite av vingarna utbredda

Fruttisen
0

Insekter har jag inte mkt till övers för faktiskt…*hua*

ferretgirl
0

Beroe på vad det är för insekter, många skalbaggar är väldigt vackra att titta på (färgmässigt, i alla regnbågens färger kan man hitta dem i, många är metalliska i sina färger). Men sedan finns det sådana som även jag hatar, t.ex millimetrar, tvestjärtar, harkrankar, siller och gråsuggor brrrrrrrrrr. Ryser bara jag skriver deras namn.