Peppe behöver nytt hem
Har fått reda på att en liten illerkille vid namn Peppe behöver nytt hem.
Hans husse Anders tycker synd om honom då ändrade levnadsförhållanden har gjort att Peppe är mycket själv.
Peppe är viltfärgad iller på 3 år. Han är vaccinerad och kastrerad.
Anders vill att Peppe kommer till ett hem som har illervana och
mycket tid med honom.
För mer info kan ni ta kontakt med Anders på telefonnummer 0495-10714 efter 16:00.
Hej ! Kan du inte försöka få en bild på Peppe, så dom som är intresserade kan få se honom?

Jag fick reda på att Peppe behöver nytt hem genom en tjejkompis som hade lovat ägaren att kolla om jag kunde lägga ut en annons. Men jag skall försöka få tag på en bild, kan dock inte lova att det lyckas.

Vart bor Peppe? om han inte bor alltför långt bort är jag kanske interesserad av att åka och hämta han! jag har en iller sedan tidigare och han vill såå gärna ha sällis! =)
Slog upp numret på eniro och Anders och illern peppe verkar bo i eller nära Hultsfred. Så det är ju inte jättelångt att åka Tina. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Som Madde skrev så bor Peppe i Hultsfred. Har för mig att hans ägare kanske kan tänka sig att åka halva vägen för att lämna Peppe men det är bättre om ni ringer honom och tar reda på om det stämmer.

Hultsfred är inte långt…jag åkte ju till smålansstenar för att hämta Gordon..=) Det var långt! haha..Jag har letat efter iller och alla som jag hittat har typ bott ovanför Umeå eller nere i Skåne..Det är långt! =)

Då är inte Hultsfred så långt.

Hoppas det går bra för dig. Skriv och skvallre sedan när du pratat med Peppes husse.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Puttar upp lite.
Ja hur går det. Är lite nyfiken på och höra om han fått ett hem.
Puttar upp denna annons då Peppe fortfarande söker ett nytt hem!
Ja man kan ju hoppas att han har kommit till ett bra hem.
Är det verkligen ingen som kan erbjuda denna illerkille ett nytt hem?

Han bor ju sååå långt söder ut ju.
Audiatur et altera pars
Ja det är ju en bit och åka om man bor uppåt i landet. Hoppas att han hittar ett bra hem så han slipper flytta igen.

Ja, stackars grabb. och ägaren med som verkligen försöker fixa det bra för honom och så funkar det inte ändå.
Audiatur et altera pars
vart bor han nu igen?
jag ska ju skaffa mig iller ju, så jag kan fråga mamma om vi kan ta honom, om det nu inte är försent.

Peppe bor i hultsfred. Tänk bara på att ringa efter 16 då han jobbar natt. Låt många signaler gå fram då han kan vara där han inte hör telefonen.
okej, blev ett ja från mamma :D
finns det någon bild..?
eller… nu är det lite osäkert, jag ska ju åka iväg i sommar ><
och.. hultsfred, är ju rätt så långt… nej, men, jag ringer och kollar lite så får jag se …
Håller tummarna att du Twigg kanske får honom.
Hoppas att lille Peppe snart hittar ett bra hem som har tid för honom! Twigg: Visst vore det kul om du blev med iller om du är intresserad, men du gör nog klokt i att tänka över saker och ting angående hur t.ex framtiden ser ut innan du bestämmer dig - för att minska risken att man måste omplacera sitt djur - igen.
- men illrar är underbara små varelser och ger en så mycket, så lycka till! =)
putt
Ja, är det någon som har hört något om hur det går för peppe? Får han något nytt hem???

Jag har inte hört något. Skall se om jag kan få tag på tjejen som har kontakt med ägaren i morgon och kolla hur det går.
Det är bara 10 dagar sedan jag sist var i kontakt med Peppes husse och då sökte han fortfarande ett nytt hem. Husse lovade dessutom att höra av sig till mig igen om och när Peppe flyttade så mig veterligen finns han kvar.

Men stackars både Peppe och Anders. Som jag förstått det så behöver Peppe ett nytt hem för att husse Anders lider med honom för att han inte får den tid han förtjänar av husse.
Någon borde kunna hjälpa denna lilla sötnos till ett bra hem tycker jag.
Audiatur et altera pars

Har han redan fått ett nytt hem eller söker han ännu hem?
Jag är så sugen på att ta hand om honnom…Busan skulle behöva en kompis så jag inte kan leka med henne lika bra som illrar imellan leker. Tycker det skulle vara hel härligt med en iller till
Men problemet skulle vara biten att resa. Jag har inte möjlighet att ta mig dit o hem igen.

Jag har som förslag att du ringer till honom och kollar hur ni kan ordna transport för Peppe. För Anders är det viktigt att Peppe komemr till ett bra hem så transport går säkert att ordnas.

Ja, vilken bra ideé Nea, att hon ringer till Anders. Jag har också fått för mig att ett bra hem var jätteviktigt för honom.
Audiatur et altera pars

Har Peppe fått ett nytt hem? Hultsfred ligger väl inte så långt ifrån Sölvesborg, va? Min morfar har en stuga i Sölvesborg som vi åker till varje sommar och jag skulle gärna vilja ha en iller till… Men så är det ju ett problem, mamma och pappa… Men det hade varit roligt…

haha, ja tänk vad mammor och pappor kan ställa till det ibland;-)
Audiatur et altera pars

Har Peppe fått ett nytt hem än? Ska prata vidare med mina föräldrar ikväll och går det bra så ringer jag till Anders i morgon. Som tur är så är det inte så långt dit i alla fall. Önska mig lycka till 
Vi håller tummarna att det blir en tillökning i eran familj Sabina. 
Håller tummar och tassar för dej och Max. Så han får en illerkompis.
Håller oxå tummar, tår och tassar här för dig ! :) Hoppas de går bra med peppe :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Lycka till för både din, Max och Peppes skull, ja Anders också. hihi
Audiatur et altera pars
säger samma som Åsa

Hur har det gått, vad sa mamma och pappa. Har du ringt till Anders?
Audiatur et altera pars

Det har gått bra… Ska eventuellt få hem Peppe den 19 maj. Sen återstår det att se om det fungerar bra. Men jag håller tummarna för att det blir så som jag har tänkt mig.

Ohh, vad skojigt. Jag lovar att jag kommer hålla tummarna som en tok för att allt går som det ska.
Du bara måste skriva och berätta hur det går med allt ju.
Audiatur et altera pars
Men vad kul att du får hem peppe. Det kommer säkert gå bra ska du se Sabina. =)

Gud vad jag längtar… Måste tiden gå så sakta? Men som tur är så har både Maxen och jag det roligt ute nu bland alla vackra blommor och blad. Är det någon som vet ett bra sätt att introducera illrarna för varandra?
Vore bra att veta förtiden börjar rinna ut, även om det går långsamt.
vad kul grattis :D

Annonsen är aktuell igen då det inte fungerade mellan Peppe och Max.
Peppe är hos mig just nu då det var bäst för Peppe att komma någonstans där han har sällskap av både illrar och människor.
Kan intyga att Peppe är en väldigt fin kille, något feg när det gäller andra illrar men förhoppningsvis växer hans självförtroende då han får illersällskap.
Han är vaccinerad men tyvärr så saknar han vaccinationskort.
Mer information kan fås av mig via PM eller tele: 073-6932260
Hoppas att du hittar ett bra omplaceringshem åt peppe. Håller tummarna att allt går bra.

Ja och framför allt att den som nu ställer upp som hem vet att nu är det jätte viktigt att han får ett permanent hem utan att behöva flytta omkring en massa.
Audiatur et altera pars

Det gör jag med. Det hem han skall till skall vara för resten av hans liv. Han skall inte bli en vandringspokal som alltför många illrar tyvärr blir.
Håller med Åsa om vikten av att det blir ett permanent hem. Den som tar emot honom måste även omvaccinera Peppe, eftersom vaccinationsintyg saknas. Är det känt var han fått sina sprutor, kan ett vacc.intyg ev. fås av veterinären/erna och ett nytt skrivas ut. Håller tummar och tassar för Peppe.

Jag kan kolla med Anders om han kan få fram intyg på att han är vaccinerad, men troligtvis så blir det omvaccinering.

Söt liten kille.
Audiatur et altera pars

#53: Vad heter din iller tjej då?
Audiatur et altera pars
hon heter mimmi och jag har två iller.

Vad heter den andra då?
Audiatur et altera pars

Så då är du och nasseiller samma person då eller??
Varför har du två konton? Man blir ju bara förvirrad då ju.
Audiatur et altera pars
nasseiller fins inte längre.

Varför finns inte nasseiller längre då?
Audiatur et altera pars
jag kom på att min katt heter nasse så var det med det.

Okej, ja man blir ju lite nyfiken liksom. ;-)
Audiatur et altera pars
Hur har det gått med Peppe har ni hittat något hem till honom. Förstår att han inte kommer komma kanske till första bästa utan som ni skrev till ett hem där han får stanna resten av sitt liv.

Peppe är fortfarande kvar hos mig.

Ingen som är intresserad?
Hoppas att du hittar någon som illägare som passar bra med peppe. Och att peppe och den nya ägaren kommer att trivas.
Är det verkligen ingen som är intresserad av en 3 årig kastrerad och vaccinerad hane?
Han ser ju frisk och fin ut dessutom!
Sara
sara Han är ovaccinerad eftersom vaccinationsintyg saknas. Grabben är ursnygg på bilden.

Hur går det för söta lilla Peppe? Går han ihop med Mysan eller Mushu? Fast att jag bara hade honom i lite mer än en vecka så saknar jag honom! Han var så myspysig och Max har inte tid att mysa, så på så sätt kompliterade de varandra. Jag ska hålla utkik egter någon som letar efter en iller. Peppe är en fantastiskt snäll och mysig och jättesöt iller och någon måste ju vilja ha honom! Tack så mycket Nea för att du tog imot honom, det hade nog inte funkat mellan honom och Max hur länge man än hade provat kändes det som.

Det går bra. Han och Mysan kom inte riktigt överens men vi har löst det. Mushu tänker vi inte ens försöka med då han skulle ge sig på Peppe och försvara revir.
Några är intresserade men vi skall kolla upp lite saker först. Vi har märkt att Peppe troligtvis mår bäst av att vara en ensamiller.

Det tror jag med, vad bra att det fungerar ganska bra i alla fall. Skulle jag kunna få veta vart han tar vägen när ni hittar ett hem åt honom?

Det är klart, kommer skriva ut det på forumet.

Annonsen är inte längre aktuell då Peppe har fått ett nytt hem. Han hamnade hos ett jättetrevligt par i Karlskrona, killen har haft iller sedan tidigare och tjejen var jätteglad över att få hem honom.

Ohh, så skojigt att det löst sig för grabben.
Hoppas de nya ägarna hittar hit så man får höra lite hur det går.
Audiatur et altera pars

Hoppas jag med. Annars får jag försöka hålla er uppdaterade.

Ja det får du göra. Fast bäst är ju om du ber dem komma hit;-)
Audiatur et altera pars
Skönt att du äntligen hittat ett hem åt grabben. :-)

Åsa: Vi gav adressen hit och till illersverige så vi får se om de dyker upp.
Ammi: Det är jätteskönt även om man saknar honom lite.
Förstår att det kan kännas lite tomt efter honom.
Hoppas att detta hemmet blir permanent för stackars lille Peppe, han påminner lite om min älskling Sheere Kahn, så även han vandrade runt innan jag tog hem honom till mig igen, Tyckte att 3 hem var fullt tillräckligt att försöka med. Nu har han det bra här hemma med sin mamma Lina, morbror Laban och bästa kompisarna Nanooq och Agnez. Fotot av Kahn ca 9 veckor när han precis skulle åka hem till sitt första hem i Halmstad, fick hem honom redan efter 1 vecka ungefär.

Han är en söting din Sheere Kahn. ;-)
Audiatur et altera pars

Vi har sagt det att om Peppe inte kan stanna kvar så skall de kontakta oss och STIF för vidare konsultation.

Lite uppdateringa angående Peppe. Fick mail från de nya ägaran häromdagen och Peppe verkar stor trivas hos dem. Han springer runt och blir modgiagre för varje dag verkar busa en hel del och det bästa av allt; håret på magen och tassen efter ultraljudet och blodprovet har börjat komma tillbaks så binjurarna verkar vara OK.
ÅÅ va underbart! Vad skönt att han hittat ett hem där han trivs!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Skojigt att höra att det går bra för honom. Håll oss underrättade;-)
Audiatur et altera pars

Det är jätteskönt. Klart jag håller er underrättade.

Nea, jag blir så otroligt glad att höra att Peppe trivs i sitt nya hem. Hoppas han får leva länge och njuta riktigt nu.