Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 511 ggr
Stinko
0

Ny transportbur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår införskaffades ny transportbur. :)
Det behövdes verkligen då den förra jag använde mig av bara var "tillfällig". Inte särskilt stabil heller.

Det blev mycket spring hit och dit för att få tag i den! Letade i förrgår på en djuraffär, där den lyckligtvis fanns, tänkte gå och köpa den igår, men då hade den sista hunnit bli såld i förrgår efter jag  var och kollade på den… :/ Att vänta på att dom tar in nya var inte något alternativ då jag behöver en stabilare tills jag skall med henne till veterinären med henne snart.

Gick in till stan och kollade om det fanns där, men där fanns bara modellen mindre, som dessutom kostade lika mycket som den största modellen som jag ville ha…

Tog bussen till en annan djuraffär med större utbud, och där fanns den som tur var. :) Det enda jag kan klaga på är väl färgen, hade ju velat ha en mörkröd. :P

Stinko
0

Ursäkta dom mörka bilderna, hade ingen bra belysning.. Blir ju mörkt ute så snabbt också :/

Mat- och vattenskålarna fick inte plats på bredvid varandra så jag fick lösa det lite snyggt, haha. :P

Stinko
0

Sydde en hängmatta i svart luddigt/hårigt tyg som hon bara älskar. :)
Hängmattan är dubbel så den går att krypa in i också.

Stinko
0

Satt fast hängmattan med små röda rosetter i spets. Hehe Skrattande

Stinko
0

Och så avslutar jag med att lägga in en bild på min fula tillfälliga låda jag fixade av en Heineken kartong. ;)
Ids inte lägga ut pengar på en riktig förrens efter jag betalat hennes kastration osv. Så detta får duga än så länge.

Stinko
0

Så detta är vad jag har roat mig med (nästan) hela natten. :)

AlbaStiffler
0

Fint inrett, hängmattan ser ut att kunna bli populär! :)

UlrikaD
0

Det finns jättebilliga smålådor på Ikea för 19 kr som passar perfekt i transportburar.

Faxlin
0

Vad fint du fixat det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

det var jätte fint du fixat! Jag har letat som en idiot efter sådanna matskålar eftersom jag har liknande galler på min bur, men hittar ingenstans! får jag spara din bild och skriva ut för att visa djuraffärne jag shoppar i?

Stinko
0

#6: Ja, det blev populärt direkt faktiskt.. Var ju Pyr som hittade tyget också i en garderob hos min farmor, haha :)

#7: Jasså, men tyvärr är det långt till ikea och känns väl kanske onödigt att beställa därifrån.. Får gå en sväng på stan då jag inte har bättre för mig och se om jag hittar någonting. Man vet ju aldrig, kanske finns något :)

#8: Tack, jag är blev då nöjd.. ah, förrutom lådan då ;)

#9: Tack. :) Jasså, men dom ser ju rätt "vanliga ut", konstigt om dom inte finns hos dig? Nog kan du skriva ut bilden.
Om det kanske är till någon hjälp så heter märket ferplast.

skrollan
0

#10 Ja jag tycker också det var kosntigt  , dem hade inga som man kunde sätta på dörren =/ TAck, namnet kanske hjälper. ska skriva upp det och kolla först eftersom jag ännu inte har någon skrivare förutom i skolan. tack :)

TottsiGirl
0

#11 Finns ju även en del internet sidor som säljer sådan här är ett ex..

http://www.guldfisken.se/beta/catalog/kattillbehoer-transportburarvaeskor-c-79_80?osCsid=cff802613675fb9bf37c255d3ee2312a

(Hoppas länken ska funka.. det är iaf guldfisken.se sen kattillbehör, transportburar.. )

Men ja tycker de bör gå att skaffa till din vanliga djuraffär, ferplast är ju ett vanligt märke :) Annars får du hojta till kankse någon kan köpa med sig till Yran om du ska dit?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Stinko
0

#11: Konstigt att det inte finns sånna.. Tycker ju att det borde finnas om dom säljer matskålar och transportburar liksom…

Dom fanns tydligen i stål också.. hade nog varit finare, men det ska jag skaffa då jag är rik :P hehe

Hoppas du hittar! det är ju jobbigt att inte kunna ha skålar där om man ska någonstans.. :/

skrollan
0

#12 tack vad gullig du är :) Det är bra med dejn sidan, jag ska beställa selen dörifrån när man lön kommer, kanske man kan vbeställa då :) Tack så mycket :)

Faxlin
0

#13: De i stål sitter inte kvar om man har en iller som puttar under skålen eller biter tag. Bara ett tips :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Stinko
0

#15: Jasså inte.. det var ju synd! Dom är inte likadana/mindre stabila där man sätter fast dom alltså? Knepigt :P