en störd morgon
Måste bara återigen få skriva av mig om min galna morgon.
Sambon åkte extra tidigt imorse till jobbet och åkte redan kl 05:00. Själv skulle jag upp kl 07:00 och såg fram emot 2 timmars till sömn efter jag fått min hejdåpuss av sambon. Dum tanke. 05:15 hör jag genom mina öronproppar (som ska stänga ute alla illerljud och sambosnarkningar) att någon röjer som en idiot ute i hallen… antagligen i nån plastpåse. Röjet pågår i säkert en kvart. Jag somnar. sen
5 min senare har Leo tagit sig upp i sängen. Han kommer aldrig upp i sängen, kanske max var eller varannan månad tar han sig upp själv. Leo går direkt till attack. Denna annars ovanligt snälla omplaceringsiller som aldrig bits verkar av tidigare ägare ha fått leka i sängen, så i sängen blir Leo som förbytt. Så även denna tidiga morgon. Jag får 6-7 bett i vader/tår/hälar innan jag sömnigt lyckas bädda in fötterna i säkert och påtok för varmt förvar under täcket. Attacken fortsätter på mina händer, han vill tydligen att jag ska vakna. Får även slick slick biiiiiit i örat. *grrr* Efter en kvarts lek i sängen ger han upp på sin tråkiga och sömniga matte och hoppar ner. Frid, äntligen?
5 min senare hör jag gny… 30 sek senare hör jag gallskrik. Ååååååh, illerslagsmål. Kaxiga Leo har i sitt busupptög kommit på att det är roligt att spöa en sovandes Stiffler. Har inte haft ett illerslagsmål på flera veckor sen de en dag slöt fred. Stappalar upp ur sängen och fiskar upp en biten och smått förvirrad Stiffler. Leo hoppar runt i krigsdans och tycker allt är skitkul, fattar inte varför inte Stiffler vill leka slagsmål?!? Försöker få Stiffler att mysa lite med mig i sängen.
Icket… Stiffler drar illa kvickt och kutar direkt ut i hallen, ställer sig vid ytterdörren och börjar frenetiskt och stressat att krafsa på ytterdörren. Trycker in öronpropparna igen som jag tog ut när jag försökte lokalisera vart illerslagsmålet pågick. Krafsandet hörs igenom, och som om det inte är nog så bestämmer sig Stiffler efter kanske 10 min att ytterdörren inte skallrar nog så han fortsätter att krafsa på tvättstugedörren (precis utanför sovrummet). Denna dörr skallrar mycket "vackrare" i illeröron så Stiffler är nöjd och krafsar därför på denna tills det är dax för mig att gå upp vid 07. Min väckarklocka betyder tydligen för illrarna att det är dax att samlas vid återsamlingsplatsen framför kylskåpet, så där hittar jag 2 sömniga och platta illrar som väntar så fint på sin frukost (läs morgongrädde). 2 fina och helt oskyldiga illrar… Efter grädden sov de så sött medans matte försökte slamra så mycket som möjligt som hämd.
Måste säga att jag är lite bortskämd, för en sån här morgon hör till ovanligheterna… men ack så irriterande ändå.
Hur kan man låta bli att älska illrar…
Sara
HAHAHAHA härlig morgon hörru! låter ju nästan som i mina trakter ;)

Haha! Visst är det underbart:D
"Chaos is a friend of mine."

jag är nästan avendsjuk på alla dessa saker. själv upplever man aldrig det där =/ men det kan inte vara lätt att skramla för dig så att dom inte kan sova=)

haha, förlåt att jag skrattar. Men du skrev så bra. Kan inte säga att jag är avundsjuk på dig. men visst är det härligt att läsa när det händer andra. Misstänker att du inte kom så långt med din hämnd.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars