Malolo, Tadashi & Wilma
En tråd om mina 3 vildar.
Hur det går när alla träffas.
Om deras framsteg.
Och lite bilder så klart.
För den som är intresserad.. Tadshi tråden kommer jag inte att uppdatera mera utan alla hennes framsteg kan man läsa här.

Vad gossigt dom har det. Syns verkligen att dom gillar varandra. Ska bli roligt att följa hur det går när Vilma kommer. Lite tjafs blir det säkert, vore nästan konstigt annars…det är ju tre tjejer, hmm. Men det löser sig säkert, ska du se.

Ja, det blir säkert lite gnäll. Men jag tror nog att om ska komma överrens. Tadshi verkar inte ha problem med att acceptera andra illrar så länge dom inte bråkar med henne. För hon har ju träffat Malins Ozzy och Liten då förståss och det gick jätte bra.

Här kommer lite bilder på Tadashi. Som håller på att bli jätte snäll! Idag har hon inte alls bittit mig i fingrarna, men är lite osäker på händrna än. Bara hon får snusa innan man tar på henne så är det ingen fara, men kommer man med hastia rörelser så blir hon lite skraj.. Hon kommer o bli en topen iller bara hon får ta sin lilla tid.

Vad roligt att få se mer bilder på Tadashi och Malolo. Dom ser så fina ut.

Ammi: Jag lovar att det snart ommer ännu mer bilder!
Åå vilka kalas fina bilder!!
Såg hur mysigt som helst ut när dom låg där och sov!! Men illrar på bild e ju alltid underbara!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Ska bli spännande att se vad det finns för bilder på pälsarna, när jag och Pyret kommer hem igen! 
Finns inget internet dit vi ska. 

TittisGirl: Ja visst är dom söta, man skulle vilja klämma sig in där mellan dom och mysa :)
Ammi: INGET INTERNET?! Jag skulle dö, jag är helt beroende..
Exakt! Ska försöka hålla mig vid liv, tills jag och tjejen kommer hem igen. 

Hur länge blir ni borta?
Det beror på illrarna, 4 dagar till en vecka.

Okey. hoppas det går snabbt och smidigt!
I morgon kommer Wilma hit. -Hoppar och Skuttar-
Fina kort du har tagit eM. =)
Hoppas att wilmas resa går bra. Ser fram emot en massa fina kort som du kommer ta på henne. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Skriver här oxå. Har du fått hem wilma än??

Ja, hon kommer precis snart, om någon timme är hon här!
Oj vad spännande. =) Är det johannah som kommer och lämnar henne. Hoppas ni får det riktigt bra ihop du och dina illrar

Jo, Johannah kommer hit. Ska bi så spännande att se hur dom reagerar. Finns det månne en chans att dom känner igen varandra efter snart 3 år?! Jag undrar. Vet att hundar som omplacerats och träffat sina mattar eller hussar efter flera år har kännt igen dom. Man märker ju hur dom beter sig när dom träffaren människa ''i familjen''
Xander och criss kände ingen varann när vi köpte criss. Då hade dem inte sets på 5-6 månader. Så varför inte efter flera år. =) Men det återstår och se. =))

Ja, det är inte länge kvar alls!
Blev lite kalabalik i morse. Vi vaknade jätte sent, vid 11. (Var ut och kalasade lite igår). Jag blev jätte stressad. Hela lägenheten såg ut som ett bombnedslag eftersom jag hade tvättat och det har regnat, så vi har varit tvugna att hänga upp tvätten överallt i lägenheten och Arvids alla ritningar låg utspritt överallt. Så vi började med att reda upp det. Sen kom det några på besök mitt i allt och Arvid klev rakt på kanten på vår toalåda i köket så nu är den helt sönder och ingen reserv har jag hemma så nu står det en helt trasig toalåda i köket. Illrarna är vilda, jag har ont i huvudet och Arvid är och lägger drenering runt huset. Helt galet är det! Så nu försöker jag sitta och samla mig. La ut illrarna utomhus ett tag så dom busar av sig lite.

Nu har Wilma kommit. Det pips och skriks väldans från Malolo & Tadashi. Hon behöver inte ens närma sig, dom piper ändå ;)
Men det har redan börjat gå bättre. Nu har dom snusat på varandra utan att bitas. Så framsteg på bara några timmar!
Tadashi var verkligen rolig med sitt pipande. :) Värre än Kira tom. Fast det är egentligen synd om henne. Malolo hittade ju en bra taktik i alla fall. Lägga sig platt på mage, gömma nosen och ögonen under filten och låtsas vara osynlig. Det fungerade ju en stund i alla fall. ;)
Wilma är kung (drottning) och uppenbarligen vet hon om det också. Jag som trodde att hon skulle vara lite osäker när hon kom till ett nytt ställe. Tji fick jag!
Hoppas att de blir kompisar alldeles alldeles snart! Men det blir nog bra så fort Wilma har fått spöa upp de stackars små tjejerna lite grann. Tyckte faktiskt lite synd om dem. Det borde ju ha varit de som blev flög på Wilma som kom hem till dem. Men inte då. De blev attackerade av en kaxig främling i deras egna hem. Stackarna.
Min fina lilla björnunge!!! Det är tomt utan henne. Men också en lättnad eftersom att katterna slipper vara rädda för att bli attackerade och vi kan börja leva "som normalt" här hemma, vilket vi inte gjort på flera månader.
Min fina lilla skrutt. Men jag vet att hon får det så jäkla bra hemma hos dig Emelie. Nu får hon se till att bli kompis med pipis och skrikis bara. ;)

Det har pipits och srikits lite i natt, men inget värre. Malolo har börjat försvara sig. Malolo gick in på sitt hemliga ställe i Morse och Wilma lunkade efter. Det blev ett himla liv, men den som kom utrusande den här gången var Wilma.
Jag tycker lite synd om alla. Malolo och Tadashi för att en främing kommer och spöar upp dom, men också om Wilma eftersom hon inte har någon kompis här så längedom bråkar. Så hon får sova ensam. Men vi hoppas på att det ska gå över. Nu just rusr dom runt var för sig på golvet. Inget bus och inget bråk.
Hehe, nu är Malolo inne på gömstället igen. så fort Wilma närmar sig ser man ett gap från Malolo sticka ut. Hon vaktar sina grejer ;) En sak som jag också märkt är att när Wilma går på Tadashi och Malolo är någon annanstans så rusar Malolo dit och ger sig in i striden. Så har det absolut inte varit förut. Då har Malolo alltid gömt sig.
Det var morgon rapporten..

Roligt att få dela hur det går för er. Ser fram emot fler rapporter från dig. Hoppas tjejerna finner varandra snart.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hoppas dom blir vänner snart och att du kan lägga upp bilder på dom.

Verkar funka för mig med bilderna i alla fall.
Någon annan som har bildproblem?
Audiatur et altera pars

Måste vara något med vårat internet. Ska försöka idag igen..
Hoppas du lyckas lägga upp bilderna. Har du försökt med att minska storleken lite? Då laddas dom ju snabbare, om det är laddningstiden ditt internet hakar upp sig på.

Hoppas det funkar i dag -eM-
Audiatur et altera pars

Hmm, trixig fråga det där. Men jag chansar väl på att Malolo är den närmast kameran och Wilma den längst bort då. ;-)
Audiatur et altera pars

Fel gissat! 
Wilma är närmast och Malolo är längst bak

Hmm, attans då. 50-50 chans att svara rätt och jag svarar fel. hihi
Audiatur et altera pars

Kan bara säga, bättre lycka nästa gång..

hehe, ja men du vet ju hur jag är. Så risken är stor att det är lika fel nästa gång. Men om jag chansar så kan någon annan chansa på det andra för då får den rätt i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars

Hihi. Du är för rolig du!

haha, visst är jag. 

Audiatur et altera pars
Eller oxå tittar man på en annan bild som visar en av dom och jämför.
Wilma är en fin tjej, som var verkligen lika varandra.

Dom liknar väldigt mycket. Ser man bara huvudet så är det svårt att se skillnad, men Malolo har lite mörkare mask.
Jämför man #3 med #36, då ser man vem som är Malolo. Hon är mörkare i pannan än Wilma.

Exakt! Men kroppsligt är Wilma mörkare så det är lite knas. Sen när dom är bredvid varandra på golvet så är Malolo en liten plutt mot bamse Wilma. Min Malolo som var så stoor..
Ooopppps, Malolo var ju inte någon liten tjej! Som jag minns henne från Yran.
Wilma är allt min lilla björnunge. :) Men kom ihåg att Wilma är mycket päls också. När hon släppt sin vinterpäls kommer hon nog inte att vara så stor, hehe…
Fina är de, alla tre!
Mmm, nog är dom fina allt. Ska bli roligt när det blir möjligt att träffa dom.

Ja, funderar på illerthriller..
Kul, vi ska dit.

Hoppas verkligen du kommer till Iller Thrille -eM- vore så skojigt att träffa dig någongång när jag inte är upptagen med att springa runt bara. ;-)
Audiatur et altera pars

Har inte varit inne på länge, har varit så mycket ståhej runt min examen. Men nu tänkte jag ivf uppdatera lite.
Läget är ganska oförändrat, eller ja dom bråkar lite mera nu. Malolo och Tadashis nackar är helt knottriga av skorpor. Är det normalt vid nya möten? Renör och kollar att det ite blir infekterat och det ser ''bra'' ut. Har ni några tips om hur jag ska göra…

Det kan ofta hända att de blir lite småsåriga. Sedan tycker jag inte att det låter så skojigt att det blivit värre mellan dem dock.
Hur allvarligt är det? Är det som mellan Kola och tjejerna? Har du lust att beskriva mer hur bråken startar och vad som händer.
Audiatur et altera pars

Det är inte lika som med Kola och tjejerna, men Wilma biter sig fast i nacken och ruskar om Malolo och Tadashi, sen när dom ger tillbaka trycker hon rumpan mot dom. Testade lägga citron på pälsen i nacken på Malolo och Tadashi, då slutade hon genast bita, men sen kom hon på att det bara var inacken det var så och sen smakade on på deras rumpor istället. Nu har jag testa at smörja in dom med vetegroddsolja, kladdigt värre, men detkan funka..
Bråken startar som så att Wilma hoppar på bakifrån, hugger tag i nacken och ruskar om. Sen skriker dom ger tillbaka och sticker åt varsitt håll..
Tips?

Har varit lite gnäl nu, men inget skrik.. Någon med tips?

Blir det blodiga sår, alltså stora sår i nacken på dem? Verkar det som om det är en av dem som bara ger stryk och aldrig får stryk?
Annars kanske de bara behöver tid på sig att göra upp rangordningen.
Audiatur et altera pars

Nej, röda sår bara, inget blod, lite skårpa i nacken. Nej dom ger alltid tillbaka!

Men nu i morse så busade Tadashi för första gången sen Wilma kom. Dom har mest sovit hela tiden. Men idag var hon riktigt vild! Så kanske det är på bättringsvägen.. Dom kanske bara saknar en grävling att kramas med, 3 tjejer.. Alla vet väl hur det brukar gå ;)

hehe, ja de saknar nog en grävling. hihi
Tycker inte det låter alvarligt alls om det inte ens är sår. Tjejer är ju lite lustiga vet du. Ge dem tid att bestämma vem som bestämmer bara, det kan ta lite tid om några är väldigt jämna i rangen.
Audiatur et altera pars

Ja, vi får allt se om det kommer en grävling till dom.
Här kommer en bild på halva uteburen. Andra delen har inte kopplats i än. Det ska förhoppningsvis göras i helgen. Plus att plastet ska bytas ut mot riktigt tak och det ska komma flera rör.
La in ett ''badkar'' här om dagen och gissa om det var poppulärt. Först var dom i sandlådan och sedan dök dom ner i vattnet. Riktigt roliga att se på. Är så skönt att kunna ha dom ute när det är fint väder så att dom slipper sitta ensama inne på dagarna när vi är borta.
Humm, problem att lägga upp bilder igen????

Ja usch!

Ammi: Har mailat till dig nu.

Nu ligger dom och sover tillsammans.. :)
Inga stora bråk idag.

Men det låter ju som om det är på väg åt rätt håll i alla fall. Vad skönt att höra. Hoppas det håller i sig.
Kram Åsa
Audiatur et altera pars

Ja, det verkar gå mycket bättre!
Men man ska inte säga hej innan man är över vattendraget.

Nej, det ska man verkligen inte. Men man kan ju få hoppas liite. ;-)
Audiatur et altera pars
Hoppas verkligen att de blir kompisar snart!!! Min dumma lilla björnunge, nu får hon faktiskt ge med sig.

Ja, men jag tror nog det blir bra. Hon har ju bara varit här i 2 veckor i morgon, så det är ju förståeligt. Det är ivf inte alls som med Kola. Nu är alla ute och springer Då gömde Malolo sig hela tiden.

Två veckor är ingenting. Ge töserna en chans. Kommer säkert bli superbra.
Audiatur et altera pars
Vad kul att det går bra em :)

Ja jag är faktiskt på bra humör..

Tror jag det. med grävlingslöfte och allt. Klart man är på bra humör då. hihi
Audiatur et altera pars

Ja :D Gäller bara att få Arvid med på det, fast jag står ju fast vid principen: Mig och illrar eller inget alls.
#77 *ASG* Stackars Arvid…Jag vet valpköpare (både killar och tjejer) som stått för devisen "hela paketet eller inget alls".

Hihi, men det gick ganska bra, men när jag sa att det skulle vara en stor grävling så sa han att han ville bara ha en liten.. HIhi

hehe, berätta för Arvid att alla små grävlingar blir stor tillslut. Det kallas att bli vuxen och händer alla. hihi
Audiatur et altera pars

Hihi, bra sagt!

vilken skillnad det var på färgen #3

Roxanne: Jo, det är en betydlig skillnad.
Idag så tror jag att Tadshi försökte leka med Wilma, men tt hon tar i lite för hårt. Jag vet inte säkert, men det såg ut så..
Framsteg, vi får hoppas att dom kan hitta en balans i lekarna, så att alla törs vara med.

Jo, ust nu är stackars Wilma helt överaktiv och dom andra ligger och sover, ute. Tror jag ska gå i duschen och sedan ta en promenad med henne.
Låter som en bra idé! Hoppas ni får en skön promenad!

-em- : japps :)

Hm, trög Wilma, hon ville bara liga och gnida magen mot gräset. Nå vi var ute ett bra tag ivf och nu är on med dom andra igen. Bara ett bråk hittills idag..
#88: Det där lät väääääldigt bekant! Det är en populär sysselsättning för flera av våra. Ta sig ut från gårdsplan kan ta minst 15 min ibland…borde klaras av på 2 minuter högst. *suck*

Ammi: Ja dom kan vara ena sölkorvar ibland!
Igår när mina bebbor skulle komma in för kvällen så då hittar jag dom alla 3 liggandes i huset och sova ovan på varandra. Bara ett litet bråk i morse när dom skulle ut, men nu är det frid och fröjd. Alla ligger och sover ute i värmen. En sak underar jag över. Gillar illrar solen? För jag har lagat skugga åt dom så att dom kan svalka sig är om det blir varmt, men igår låg Malolo och Tadashi på rygg med magarna i vädret och i solen som var jätte varm. Det syntes verkligen att dom njöt.

Många illrar verkar gilla solen. Men de har ju små kroppar och blir lätt för varma, men har de skugga bara så är det bra. Sedan får man hålla ett litet extra öga på att de dricker som de ska så de inte blir uttorkade. Men gör ett litet nyptest i nacken ibland bara. ;-)
Vad roligt att läsa om de stora framsteg som skett. Nu skulle i alla fall jag vilja se lite bilder på töserna igen. Var ett tag sedan. ;-)
Audiatur et altera pars

Oj, ja Åsa, måste säga att jag helt glömt bort att lägga in nya bilder. Ska göra det direkt!

Jag kan inte lägga in bilder. Fattar inte vad det är för fel..

Funkade för mig.
Vad får du för felmeddelnade? Kan du kopiera det och lägga in den antingen här eller i ett pm?
Audiatur et altera pars

Japp det kan jag göra..

Vad bra, hoppas jag hinner vidarebefodra problemet till grabbarna innan jag måste dra. Ska få upp veterinären till Dixi snart. ;-)
Audiatur et altera pars

Haha, nu går det!

Ohh, det såg mysigt ut. Även om jag vet att halm är lite stickigt för människo hud. hihi
Annars ser det helt klart ut som något jag skulle kunna tänka mig att göra, ligga där med dom och bara vara. hihi
Skoj att det fungerade att lägga in bilder nu igen.
Audiatur et altera pars

Åsa!? hihi fråga inte varfölr jag undrar, men på tal om halm? vad har du för bedd till dina pollar? ;p

Ja, ibland tar jag dom i famnen när jag är ute och solar och då ligger vi alla där och har det varmt och gosigt. Men nu är jag förkyld och vågar inte klä av mig så jag klarar inte av att vara ute för då dör jag av svett.

Roxanne, jag har spån som bädd till mina hästar. Och sedan ger jag dem tydligen för mycket hö för de sprider ut en del och ligger på också. ;-)
-eM- inte skojigt med förkylningar. Hoppas du blir frisk snart.
Audiatur et altera pars

Idag höll Tadashi på och lekte och försökte leka med Wilma, dom jagade varandra lite och så utan att röra varandra sen hoppade Tadashi på Wilma och busade som hon brukar göra med Malolo sen rusade dom iväg igen. Sen kom Wilma och slet tag i Tadashi bakifrån och skakade om henne. Då skrek Tadashi till och stck drirekt och gömde sig och sov.
Hur ska man tolka detta?
Skulle tro att Wilma tyckte Tadashi var lite ör våldsam när hon lekte. Kanske vågade inte Wilma säga ifrån då, utan passade på lite senare. Hon har ju gått på dom bakifrån tidigare, men jag tror det är något som hon kommer att sluta upp med, så småning om. Sen ska ju Tadashi lära sig att inte vara lika våldsam, när hon leker med Wilma och det kommer nog, ska du se.

Okej, idag har det varit lite bråk. Huj det ser så våldsamt ut när Wilma tar tag och ruskar om. Märker att Tadashi inte är lika rädd för hene lägnre, utan vågar vara nära henne. Men både Malolo och Tadashi verkar vara på sin vakt hela tiden för rör Wilma lite extra på sig su rusar dom iväg.

Vilken otur du har när du sätter ihop dina töser med andra -eM-. Jag tror nog att tiden kommer fixa detta i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars

Ja, men jag tror att det har att göra med att dom som kommit hit tagit över direkt och varit så på och säkra. Tex med Tadashi som bara var lite osäker, snäll och underlägsen mot Malolo så gick det ju jätte bra. Är nog bara det att jag råkat få såna tuffingar hit.

hehe, då vet vi att du ska ha lite mjukisar nästa gång. ;-)
En liten nallebjörn istället för en grävling kanske. hihi
Audiatur et altera pars

Nej, men grävlingar är ju mysiga och rädda så jag tror det är en sån jag behöver, just nu har jag bara mårdar ;)

hmm, den jag höll på att köra över i går kväll med mopeden var inte rädd i alla fall. hualigen, vad rädd jag vart.
Audiatur et altera pars

#104 oki :D jag tycker att det är frächast :);) hihi! skulle vilja träffa dina hästar! :D

Hmm, svårt att ta med dem till träffen dock. ;-)
Audiatur et altera pars

nej nej! jag kommer hem till dig ^^ nångång i framtiden 

Du är sååå välkommen så.
Audiatur et altera pars

Så är man tillbaka från några dagars data uppehåll! Suck, vad mycket man har missat. Har tagit bilder på Malolos sår och försökt lägga upp här, men inte funkar det för mig, som vanligt.
I alla fall så har jag nu märkt att Wilma och Tadashi har kommit varandra närmare. Inte alls bråk mellan dom, men mellan dom två syskonen är det värre. Det bråkas lite nu och då fortfarande och såg att Malolo fått några nya repor i nacken. Men kanske det löser sig så småningom. Tror Malolo känner sig lite ensam just nu bara. Men Tadashi försöker kramas lite med henne och det ser jätte mysigt ut. Tror allt blir bra när han nya kommer och dom inte är bara 3 längre.
Förstår hur det känns när man har datauppehåll. Just nu hinner jag inte vara här inne så mycket.
Intressant att dem börjar närma sig.
Hmm det där med kort borde gå. Men jag får testa lite efter jobbet och se hur det går. =)

Jag kan inte heller förstå varför det inte går att lägga in bilder för dig. Testade i en annan tråd nu för att se om jag fick något felmeddelande. Det får jag inte. Kan du skicka det felmeddelande du får till mig så kan kanske grabbarna hjälpa till med tips om vad som är fel för dig.
Ja, att ha fyra istället för tre kan ju jämna ut det lite. ;-)
Skönt att det går bättre i alla fall.
Audiatur et altera pars

Igår var Nettan här. Jätte skoj! Roligt att få ett ansikte på någon. Vi drack kaffe och åt kaka och pratade lie, tyvärr var tiden knapp, men roligt var det för det!
I natt fick också illrarna sova ute för första gången. Vi for ut på sjön och jag ville prova hur dom skulle reagera. Och dom verkar ha tagit det bra för när jag kom hem låg alla bredvid varandra helt utsträckta och solade.

Ohh, vad skojigt att ni fick träffas. Jag vill också träffa dig ju 
Den där Nettan har jag ju redan träffat och hon bara retas jämt och mobbar mig så det var inte lika viktigt 
Skämt och sido, förstår att du tyckte det var trevligt -eM-, Nettan är en världsgo tjej (psst, säg inte åt henne att jag sagt det bara):
Audiatur et altera pars

Ja Åsa jag tycker du borde ta dig en tur hit och komma och hälsa på! Fast kanske nästa sommar att ni kan ställa in eran semester på Åland?!? :)
Och ja Nettan var skoj! :)

hmm.. jag är ju inne och snokar överallt ! Ni får det att låta som om jag är en clown..*ASG*.
Det var jättekul att få träffa dig eM och dina pillrar. Jag är totalt kär i Malolo. Vilket vackert ansikte..*suckar* . Ebba blev kär i Tadashi med "den svartfläckiga svansen".
Vi fick lov att köpa Pez-figurer och godis på båten efter besöket hos dig. Undrar vad det kan bero på? ;-)
Tack för att du tog emot oss illersaknande knäppa svenskar.

Låta som? Vad då låta som? Du är en clown ju;-)
Audiatur et altera pars

#116 hihi Man tackar ! :)

#125: Inget att tacka för. Ser dessutom fram att få träffa dig på illerträffen i Gävle den 1 juli. ;-)
Audiatur et altera pars

skojjar du? :D det gör jag meed :D

Tycker det är jätteroligt att du övertalat mamma att komma dit.
Audiatur et altera pars

NU är jag tillbaka på internet igen!

Ohh, vad skojigt att se dig igen -eM-
Audiatur et altera pars

Ja, det är riktigt roligt att surfa lite :)

Du -eM-.. kanske är dags att starta en ny tråd? Det börjar bli så många kommentarer i den här :)
Det tar så lång tid innan den har laddat färdigt… och mitt tålamod är inte det bästa när jag sitter vid dumburken :)
Som vanligt så är dina vildar riktigt fina!!
Kram Carola