Hur blockera användare?
Kan man inte blockera användare här i forumet så de inte kan komma in på den personliga sidan och se de meddelanden man skriver i de olika trådarna?

Nej det finns ingen möjlighet att blockera så att andra medlemmar inte kan se vad du skriver här inne på forumet.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jo, det finns ett sätt som du kan blockera folk på - i a f så att de inte kan besöka din personliga sida. Det är att enbart tillåta dina favoriter att besöka din sida, läsa din dagbok, din gästbok och titta i ditt fotoalbum!

#2: Ja men man kan inte blockera så de inte kan läsa vad man skriver i folks gästböcker och inte på forumet. Och som jag fattade ville personen veta om man kan blocker anågon helt.
Audiatur et altera pars

Försvinner inte poängen med ett diskussionsforum om man inte vill att alla ska se vad man skriver? Sådana saker får man väl ta privat?

#4, lätt för dig att säga som inte har ett psykfall efter dig som förstör varenda tråd man skriver i.

Haha, jag är psykfallet ;) Nejdå, anmäl den personen då.
#5 Om du får medelanden som bryter mot Skrivregler, svensk lag elelr är hotfulla så får du kontakta ÅsaF, mig eller någon av de andra medarbetarna, för sådant är inte ok.
Mvh sarae, medarbetare

Nej Knubbs det är du verkligen inte :) Nja, jag har sagt till om det, så jag hoppas det blir bättre.

Jasså? Har vi psykfall här inne?

#5: Tycker verkligen inte om ordet psykfall. Att kalla en annan medlem för psykfall bryter mot skrivreglerna. Även om jag inte vet vem du menar. Men ingen ska behöva sitta och fundera på om det är dem själva det handlar om.
Således ber jag dig att tänka över språkbruket här inne.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars

Hur ska man annars beskriva en person som går in med rubbade kommentarer och förstör trådar här inne i forumet? Psykfall är rätta ordet på den människan.

#11 Om du upplever att det är så pass illa kanske det bästa är att kontakta personen i fråga och reda ut det.
Att kalla en annan medlem för psykfall klingar väldigt illa.

Hon lär inte vara intresserad av att reda ut det. Och varför ska jag agera psykiater på ett forum? Hennes eget ansvar att söka vård även om det kanske känns som ett stort steg.

#13 För att prata klarspråk. OM det här handlar om mig (Jag vet att jag gjort dig upprörd) så känns detta väldigt omoget. Och även om det handlar om en annan medlem så är det lika illa. Det är bara förtal att kalla någon för ett psykfall utan att ha belägg för det.

#11: Jag har inte sett några kommentarer här inne som jag skulle säga härrör från någon med psykiska störningar. Om du däremot ser sådan komentarer är det på ditt ansvar att ta kontakt med mig som Sajtvärd så jag kan kolla upp detta. Om det rör sig om olagliga saker så får personen ifråga en varning och om man fortsätter gå över gränsen blir man avstängd. Allt detta är det jag som ordnar. Så vid problem skall man ta kontakt med mig. Man får inte gå runt och kalla andra medlemmar för psykfall.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars

#13, det är inte förtal att benämna en psykiskt sjuk människa på det sättet, om man själv får uppfattningen att personen faktiskt är sjuk på riktigt. Skulle det vara förtal å kalla någon snorunge som går runt och snyter sig hela tiden?
#15, ja men nu har det ju varit lugnt ett tag. Jag återkommer om det blir problem. Dock kan jag tycka att det bör synas tydligt i trådarna när de spårar ur och vem som tar upp annat som inte hör till själva ämnet. Då är det ju administratörens ansvar att påpeka det för den personen.

#16 Den här tråden skadar bara dig själv. Vill du få respekt på ett forum är inte det här bästa vägen…

#17, det handlar inte om respekt utan om att regler ska följas och det ska vara lika för ALLA.

#18 På ett forum ska man följa reglerna precis som du säger. Därför kanske du borde lyssna på Åsa som säger att hon inte tycker att det är okey att kalla andra medlemmar för psykfall.
Men vad vet jag?
Tackar för mig och de trevliga männen i vita rockar!

Nåja.. det ordnar sig nog.
känns bara som att det är uppmärksamhet som ska synas här inne just nu, eftersom att du inte lyssnar på vad åsaf säger. Det är inte lyssnar till att kalla en person psykfall är emot reglerna!

Jag har redan förklarat det där. Läs om, läs rätt.
Står ändå för det jag tycker !

#23, well.. så om någon förstörde dina inlägg/trådar stup i ett med att ta upp annat som inte har nånting att göra med det som du skriver om, skulle inte du på allvar tro att det var nån psykisk sjukdom hos den berörda personen då? Om inte så skulle det ju vara intressant att veta VAD du tror om personen då. Det kan ju knappast räknas som ett friskt beteende hos en människa, eller?
Då är vi många ofriska här, för en hel del trådar spårar över i annat snack. Sånt som händer.
Sara

#25, kanske dags att prata med nån i så fall om man mår dåligt och måste ta ut det på andra. Det ska ingen behöva råka ut för här inne men det kanske du tycker?

#16: Att trådar spånar iväg och handlar om annat än vad som sagts från början. Det händer ofta. Kanske inte det mest respektgivande sättet gentemot trådskaparen. Men det är inte ett brott mot mina Skrivregler och det är inte ett tecken på psykiska sjukdommar.
Att kalla någon för psykfall anser jag är nervärderande och fel. Att säga att någon är psykiskt sjuk r en mer rätt term. Men då ska man vara riktigt säker på att sådant är fallet. Det får således bevisas från din sida med intyg från läkare angående personen ifråga. Såvida du inte har sådana bevis. Så tillåter jag inte att någon skriver ut en annan människa som psykiskt sjuk ens. Och absolut inte som psykfall.
Då det är min sajt, mina regler som gäller. Vilket jag visserligen fått skäll för förrut att jag påpekat men gör det ändå igen. Det är mina regler och de måste alla följa.
Har du eller någon annan problem med det så är det fritt fram att välja att inte vara kvar. Och fortsätter man med otrevliga ord och påhopp då stänger jag av personen ifråga.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars
#24 men snälla du, hur gammal är du? Att det finns trådar som spårar ut är väl inte hela världen? Det är ett forum för disksussion, tror du kommit fel om du inte förstår det! Jo, jag räknar det som ett friskt beteende, absolut inte som psykat! Att disskutera och att disskutionen kan komma vidare är helt normalt, jag förstår inte hur du ressonerar?!
Alla här inne älskar vi illrar, som åsaf skrev en tråd om hennes illrar vad dem vägde, är vi alla då psykiskt sjuka som skrev ner vad våra illrar vägde då? Eftersom vi inte bara fortsätte prata om Åsafs illrar? Hallå!!

#27, för det första handlar det inte bara om att personen tar upp andra saker och därmed förstör mina inlägg, utan att personen i fråga har ett väldigt otrevligt bemötande vilket avspeglas i hennes inlägg. För det andra undrar jag hur det kan vara förtal när jag inte pekat ut vem personen är. Jag har uppfattat personen som psykiskt sjuk utan att peka ut vem det är. Är det okej att förstöra inlägg och trådar på det sätt som skett och ha en sådan attityd? Du som administratör har väl ansvar för att stämningen här inne ska vara god?

#28, får man fråga vad ålder har med det hela att göra? Är det något du tar upp för att du inte vill eller kan svara på min enkla fråga? Med tanke på vad du skriver så antar jag det är okej att förstöra dina trådar också på samma sätt som jag blivit drabbad. Du skriver: "Jo, jag räknar det som ett friskt beteende".
Ja, det är åsa som är Sajtvärd, som du säkert läst ovan att hon sätter regler m.m. Och det tycker jag hon sköter alldelses utmärkt! Om det nu hänt dig så många gånger att du blivit illa bemött och reagerar så starkt, varför har det tagit sådan tid att berätta det då? Tycker du borde tagit upp det direkt, men åsaf som är våran Sajtvärd såna fall!
#30 ja, jag räknar med att det är ett friskt beteende att en tråd kan leda till något vidare i en diskussion utan att personener ska vara psykade!? Det är det detta forum är till för, att disskutera! Din ålder? Jag undrar, för att jag förstår inte hur du ressonerar!?

#31, jag har väl aldrig skrivit att Åsa gör ett dåligt jobb. Visa gärna det i så fall. Tvärtom, Åsa är ju faktiskt en av de mest trevliga här inne och har en mogen attityd. Det enda jag sagt är att jag tycker hon borde ha uppmärksammat vissa saker.

#32, bra då ska jag komma ihåg det i en annan tråd då du anser det vara fullt normalt att förstöra trådar och inlägg. Hoppas Åsa ser detta också.
citerar "Du som administratör har väl ansvar för att stämningen här inne ska vara god?" Det tod jag som att du tyckte hon skulle ha bättre koll. Och då påpekade jag att hon har det, och som sagt är den din rätt att komma till henne och påpeka och berätta om du tycker något är fel!

#29: Det är mitt ansvar att se till att det inte förekommer påhopp och olagligheter inne på min sajt. Och jag jobbar på vad jag kan för att hålla en god stämning. Men ansvaret för att det blir en god stämning på forumet ligger faktiskt på er medlemmar. Om ni inte är snälla och trevliga mot varandra blir det inte trevligt. Och det är medlemmarna som gör forumet. Jag har huvudansvaret för saker och ting. Men jag har inte lön för att jaga er som en skock dagisbarn.
Att du inte nämner vilken medlem det är gör det inte mer okej. Det är fortfarande så att du talar nedsättande om en av medlemmarna här inne. Jag har helt uppenbarligen missat vem det är du syftar på som har attitydsproblem. Min reflektion av detta är att du har tagit åt dig av inlägg som jag inte har reagerat emot. Anledningen till det kan vara många.
Det kan vara så enkelt att du totalt har missuppfattat denna persons komentarer och lagt in en tongång som inte finns där egentligen. Det är otroligt lätt att misstolka det skrivna orden eftersom man inte hör röstlägen och inte kan läsa av folks kropps språk. Oavsett så är det så att om någon skriver saker du anser är fel. Då får du liksom andra medlemmar ta kontakt med mig via på och påvisa vad det är som är fel. Ligger det påhopp och otrevligheter bakom tar jag kontakt med den personen per pm och påtalar problemet. Hur jag skriver ett sådant pm beror på hur allvarlig grad det är på det som gjorts. Det kan vara allt från en mild tillsägelse till ett råd till en allvarlig varning och till direkt skrivförbud.
Således säger jag till ännu en gång. Jag acepterar inte att medlemmar här inne kallas psykfall. Detta är bara att aceptera.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars
Ja, för att en diskussion kan alltid leda till något annat. Eller ressonerar du som att vi alla är psyko som skrivit om vad våra illrar väger i åsaf tråd "vintervikter"?

#34: Jadå jag har sett detta med.
Och jag kan hålla med dig om att det var onödigt att dra in din ålder i detta.
Då det gäller att spinna vidare i trådar och att man hamnar utanför ämnet det sker ofta, ofta här inne. Det finns tillfällen när trådskaparen säger till i tråden om att återgå till ämnet och att de inte vill ha sina trådar förstörda av saker som inte alls hör dit. Sådan gånger har det hänt att jag tagit bort komentarer för att tråden helt ska återgå till huvudämnet.
Detta är något som sker ibland som sagt var.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars

#29, inga problem jag tänker inte använda det ordet mer även om jag fortfarande anser att beteendet i sig är rätt sjukligt.
#35, ja med det menade jag att hon borde ha uppmärksammat personen jag syftar på, men inget som i någon större bemärkelse påverkar hur jag tycker hon sköter forumet för övrigt.
#37, den tråden har jag inte ens läst. Jag menar inte att en tråd leder till något annat, utan att en person tar upp samma sak om och om igen för att pika någon annan och på detta sätt förstör tråden. Förstår du vad jag menar?

Så då kan vi lämna detta tycker jag. Så är allting sagt. Vi slipper se det ordet igen och jag är nöjd och glad för ett tag :-)
Sedan vill jag bara återigen påpeka att du bör säga till mig om du anser något är fel.
Mvh ÅsaF sajtvärd
Audiatur et altera pars

#40, jag skriver ett pm till dig. Håller på och äter middag, springer mellan köket å datorn nu haha :)

#41: Låter bra det. Gör så! Jag sitter snällt kvar och väntar på det. Sedan ska måste jag gå och fira lite lördag med barnen och djuren innan jag far till stallet och tar hand om djuren där.
Audiatur et altera pars
#Vision : Är du kompetent att avgöra om någon är psykiskt sjuk? För att kunna avgöra om någon är det måste du ha en 5-årig utbildning i psykologi, samt licens. Det förmodar jag att du inte har. Och även om du hade det måste du studera personen betydligt närmare än på ett forum för att kunna säkerställa någon diagnos. Och du måste vara fullkomligt objektiv och inte låta känslor påverka det du uppfattar. Och även i sådant fall vore det både förbjudet och oerhört oetiskt att kalla någon psykfall offentligt eller att antyda att personen är psykiskt sjuk. Psykiska sjukdomar är något allvarligt, och det är vi alla nog mogna nog att förstå. Misstänker du att någon är psykiskt sjuk är det en god idé att på ett vänligt, diskret sätt berätta detta för en ansvarig. Med goda belägg, naturligtvis. Man börjar inte skrika åt en cancersjuk att den ser förjävla kass ut i håret pga håravfallet, osv, precis samma gäller då man misstänker psykisk instabilitet hos en annan människa.

Jag tycker det är störande när folk säger "cp" eller "damp". Ungefär som att kalla andra för psykfall.

jag har oxå folk som kollar varenda tråd jag skriver men det får man räkna med att folk gör

Kanske dags att låsa den här tråden?
Vision har uppenbarligen fått veta hur han skulle blocka mig vilket var syftet med tråden från början.
Att han sedan har valt att inte ta detta med mig personligen säger mer om honom än om mig "psykfallet"
Då den här tråden verkar ha uppnått sitt syfte och mer därtill väljer jag nu att låsa tråden.
Mvh Sarae, medarbetare