ÅÅHH FYYFAAAN! BLÄÄÄÄ!
GUUUUUUD VAD DET STINKER!!!….
Humla bet jocke i fote å han hoppade till av ren reflex å råkade trampa henne på svansen! Å vips hade vi en skunk i huset! precis innan vi skulle äta! Fyfan jag höll på att kräkas de luktar skunk! Hur får man bort det? tviii :P

Välkommen till skaran av illerägare :)
Bästa sättet att få bort doften är att vädra så mycket det går utan att öppna tillräckligt mycket för er Humla att kunna rymma :)
/Carola

haha, japp som Carola säger. Välkommen till illervärlden. hihi
Bara vädra som gäller. *fniss*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Gnäll inte ! Jag har nu 8 illrar här hemma. De slåss lite då och då. Jag prövade inatt att stänga in 3 i buren för att få lite lugn och ro (hade tröttnat på bråk vid 2:45 inatt). På morgonen kl 6 väcktes jag av ett jävla liv. Då hade Houdinisarna brytit sig ur buren och terroriserade de andra 5. Stanken låg tjock över köket och vardagsrummet.. myyysigt .. NOT !
hahaha jag ska väl inte klaga då :P haha.. men fyy vad de luktar peckel!
men Velsan… menar du att du skaffar iller utan att VETA hur de kan lukta? 

MUWHAHAHAHAHHWHHAHAHAH lucktar det sååååååååå illa? :O
:P:P:P:P
äh, det kommer en dag då du inte kan leva utan den lukten… 

*host* HAHAH
hehe, ronja har skunkat en gång, på en illerträff… lucky me 

hahahaha stackarns dig Shelby
det var inte så farligt… de andra luktade mer… men jag e lite sur över att jag inte kan ta med henne riktigt överallt, då hon inte e jättesnäll mot de andra små pälsarna, hon lägger sig o sover o hoppas att vi snart ska åka hem.
hehe, men det är ju sant… under de år jag var illerlös saknade jag verkligen STANKEN!!!!!!! så fort jag träffade på en iller sniffade jag girit i mig parfymen
ja, det blir ett beroende kan man väl säga: antingen gillar man lukten eller inte.

oj, kan det vara så oxå! ;) :D låter kuligt :P
ja men iller lukt e en annan sak, humla luktar honung annars, till och med brunstig buddha luktar gott i jämförelse, det här luktade verkligen peckel! Rädd iller liksom :P tvi, ska se till att hon aldrig mer blir rädd :P

haha det låter ju bra! ;) Men man ska alltid se till att sitt djur inte är rädd :)

Velsan tänker du aldrig låta henne träffa andra illrar?
Risken är stor att de släpper av en stinkbpmb sådana gånger också. hihi
Du vet en iller rör sig för fort, en annan blir rädd. ;-)
Audiatur et altera pars
Men sen e de väl så att de e egntligen är hälsosamt för dom att fisa imellan åt för att då är det väl mindre risk att analkörtlarna blir igenstoppade eller har ja fel?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Men jag har hört att iller har ganska mycket luft i tarmarna, och att det typ inte är bra!? rätta mig någon 

Ja, stopp i analköttlarna vill man inte ha på sin iller. Usch, det gör ont på dem. Så en liten fis ibland får man nog stå ut med. ;-)
Har aldrig hört om mycket luft i tarmarna på iller. Men det kanske stämmer. Jag vet inte allt på långa vägar.
Någon annan här inne som vet om det stämmer?
Audiatur et altera pars

ingen aning, usch! kanske var nån skrönika