Nackdel: Dom kan vara helt förjävliga och verkligen ger sig in på att dom ska jävlas med matte och husse till dom hamnar på psyket
Fördel: verkligen ett helt underbart djur med mycket energi som skänker så mycket kärlek.

Nackdelar - De bajsar precis vart de vill oavsett om det står en matskål eller ligger en filt där. Det går inte att möblera lägenheten som man vill utan allting måste illersäkras + att det i varje hörn måste ligga en filt/matskål. De skunkar så att det stinker i hela lägenheten. De snor och biter sönder skor. Och för att inte tala om deras eviga krafsande om de ska in någonstans.
Fördelar - Den värme de trots alla djävulsskap sprider om sig. Finns det något mysigare än att ha en sovande iller i famnen? Eller en iller som tvättar hela ens ansiktet?

finns ju en nackdel har på forumet puttar upp den till dej
nackdelar - dom kan gå en på nerverna med att klättra upp överallt, man kan inte ha några blomkrukor (inte jag iaf) de ska verkligen utforska varje vrå! (kan klättra ända upp till gardinstången om man har gardinlängder etc)
Fördelar - varje iller är individuell. Alla är unika på sitt sätt.

nackdel- min ena har dille på att öppna skåpsluckor, samma iller hoppar så in i helsikes långt att man måste möblera om på kvällen- dra ut alla stolar miinst en meter. de är allt i leken "fisk, fågel eller mittimellan". hur svårt är det att bajsa en centimeter till höger och pricka lådan? säger man nej till ett bett i en tå, får man garanterat nio till (kanske funkar på någon liksom).
fördel- man blir så otroligt glad så fort man bara skymtar de små liven :)

Nackdel: Du kan inte komma innanför dörren och släppa matkassarna på golvet, då har du grejor överallt! Du kan inte lämna ett glas obevakat på soffbordet ens för en sekund utan att det blir utspillt och kanske även krossat. du kan bli väckt på din lediga dag bakis som fan av en busig iller som leker race under täcket och över huvudet. Du kan inte låta din väska stå på golvet, allt måste hängas upp. Annars gräver dom sig in och gör bitmärken i plånboken mm..
Fördel: Du kan inte sluta skratta åt allt vad de små liven gör.

Nackdel: Man kan inte gå ut om man känner sig lite osocial, för det kommer alltid folk och vill prata iller!:P Sen så är det ju de gamla vanliga, torka efter dem. plocka bort och stänga och ha sig! och har man två stycken i koppel vill de aldrig åt samma håll! Uttrycket envis som en åsna borde ändras till Envis som en iller!;P
Fördel: Roliga och charmiga och extremt söta när de tigger! Man får träffa mycke folk om man går ut:P Dom utmanar en ständigt att komma på nya saker, illerägare måste nog bli uppfinningsrika mäniskor:P Sen så är dom ju helt enkelt oemotståndliga:D Listan skulle kunna göras lång:)
Fördelar:
Näpna, hjärtenipare, otroligt charmiga, man har inte en död stund när man har iller, helt oemotståndliga, man blir så glad när dom möter en när man kommer hem, att dom är helt individuella, har mycket go i sig också är dom så förbaskat söta.
Nackdelar:
Envisa som synden, torka upp efter vissa av dom, man måste ha illersäkrat och jag måste också han Jazz säkrat, man kan inte ställa något på golvet innan en eller ett par illrar är i den för att se om det finns något man kan gömma innan mamma ser mig, Att Jazz hoppar upp på köksbordet vare sig stolarna står under eller ej, den stora sjön man alltid har vid matskålarna samt all mat dom gömmer.
(Fotot:// Även valpar kan ställa till det för både sig själv och för mig. Här är det Rigel när han var ca 4 veckor gammal och skulle själv äta mat för första gången, vist är dom juvliga dom små liven).

Nackdelar:
De far runt överallt.
de är aldrig stilla när de är vakna.
De hittar på en massa bus
Fördelar:
De far runt överallt
de är aldrig stilla när de är vakna
De hittar på en massa bus.
Jag kan verkligen inte se någon nackdel med dem som jag inte i andra stunder kan se fördelar med. Man har aldrig tråkigt som illerägare. Antingen så skrattar man åt deras bus, eller så torkar, sopar man upp deras bus. eller så torkar man bajs om man har illrar som inte går på lådan. ;-)
Men sysslolös det blir man då aldrig.
Den enda nackdelen jag ser är egentligen inte med illrar utan med folk som skaffar iller utan att veta vad de skaffar för djur. Dessa är nackdelen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#9 HAHAH, klockren bild. Stackarn