Duglig transportbur?
Hej hej, jag va på RUSTA för ett tag sedan. Där köppte jag en väldigt fin transportbur till katten. men kisse e för tjock och tyngder ner hela transport buren då den är av tyg (elr ngt plast matereal) så den liknar då mer en hängmatta
Hulda som är lite lättare kanske kunde ha den? Har hört ngnstans att man inte ska ha sådana tyg transportburar till illern, varför? Jag hade tänkt att åka till iller yran med denna transportbur , skulle det funka tror ni och vad tycker ni om den ? :)
laddar upp en bild . . Till lägger att kortsidorna på buren går att öppna med dragkedja och "nätet" är av plast. Det finn även ett snöre därinne som går att fästa vid selet om illern ska ha ngt :)
funkar gör den väl, men se till att du alltid har uppsikt över buren då jag vet flera, inklusive mina som lätt öppnar dragkedjor.

jag har en sådan och den hade jag enbart för att köra till vetten som tog 10min. att ta denna bur långväg är inget att rekomendera. den är inte rymningssäker alls och sen kan man varken ha låda eller hängmatta i den och man kan inte sätta fasst mat och vatten heller

Den såg smidig och snygg ut. Om det är på Rusta den är köpt så är den väl inte alltför dyr heller? Skulle också behöva en transportbur. Finns med på min "planerade inköp lista" :)
hmm jag har en sådan, fast den används bara när jag ska korta sträckor. men jag tycker den är praktiskt och lätt=)
har inte hört varför man inte ska ha en sån, tyvärr:/

ca100kr kostar den på rusta. men som sagt är den absolute inge bra om du ska åka långt och som sagt öppnar dom flesta illrarna dragkedjorna lätt då dom bara behöver stoppa dig nosen och trycka så öppnas den. så lägg hellre 100kr på en bättre begagnad med riktigt stängning och som inte är av tyg.

när jag möblerade mitt rum hade jag henne där dör att vi har kattungar och jag e inte säker på att det går bra om dom träffas. iaf satt hon där i ca en timme med mat/vatten/sov grejor och leksaker. hon satt lugn, man kan även knäppa fast selen i ett snöre som hänger från taket på transportburen. den kostade 150 kr och har axelrem och är ihoppfälbar :) ska se om jag kan köpa en billig transportbur i plast :)

ja är någon intresserad av en sådan transport bur för 150kr har jag en. men som sagt bättre att lägga en 50lapp till så kan man få en ny riktigt transportbur. 300kr betalade jag för min atlas 20 och då va den ny direkt på affären alltså

Är atlas 20 bra? Finns det nåt ställe man kan beställa över nätet?

atlasburar finns i princip överallt, har till och med sett dem på ica :P Det är ferplast som gör dem.
Vi har annars en jättebra transportbur som jag verkligen kan rekommendera, de heter Gulliver och görs av Stefanplast. De finns både på djuraffärer och ÖB har dem ibland.. Vi har storlek 3 på våran, till två illrar, och den är rymlig och bra. 175:- betalade vi.

Tack för tipsen! :)

#8 atlas 20 är bra beroende på hur många illrar man har. max 2 illrar har jag i den iaf. men sen finns det ju större storlekar och atlas är ju det märket dom flesta har.
#9 det är ju märket som faller isär hur lätt som hellst tycker jag pågrund av att plasten är så mjuk. sen är det ju oxå billighets märke och då är det tyvärr dåligt ibland=(