Pastell uppfödare?
Jag vill ju att Humla ska få en kompis så småningom, och jag skulle helst vilja ha en pastell, visserligen är personligheten viktigare, men pasteller är så otroligt vackra! Och det verkar ju som om det finns gott om fina personligheter där med. Men eftersom jag e lite petig med vart illern kommer ifrån så undrar jag nu om det finns några seriösa uppfödare som har bra pastell linjer? Med bra livslängd och lite sjukdomar? Som ska valpar nästa säsong? För antar att loppet är kört att hitta en pastell i år ;) Jag valde ju ut Malin som min uppfödare långt innan hon parat sin hona och jag följde det hela tiden, träffade föräldrarna flera gånger och valparna hann jag bara träffa en gång innan hämtning, men resultatet blev kanon bra! Jag hars ett pastell illrar här från klarsferrets, som jag blivit dökär i! Du ska inte ha nån kull pasteller nästa år? *håller tummarna* Annars så är alla tips om bra uppfödare uppskattade, avstånd har ingen betydelse.
MVH// Vanja
Vi har ju som sagt 2 pasteller från klarsferrets och en på väg. =) Så nästa år vet jag inte vilken kombination som det ska paras i. Det kan endast klarsferrets veta.
Hoppas att du hittar din pastell. Det kan ju hända att det blir pasteller som omplaceras i år. Då kanske du kan få dig en liten vän. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Pastell upfödare är jag egentligen inte, men i dom senaste 2 kullarna på min tik Tiffanie har jag haft 7 pastell valpar på totalt 10 valpar. Dom andra 3 var albino. Jag avlar inte på färg utan på hur dom är till lynnet och att dom är friska.
Jag fick 2 pastell på 4 valpar i min kull i år, trodde inte att det skulle slå igenom så hårt eftersom Klumpen bara har albino och brunt bakåt och Mini har pastell på mammas sida i andra ledet. Om dessa valpar utvecklas bra kommer jag att ta en kull på samma föräldrar nästa år också.
Amor vincit omnia

ja, veronica. Då hoppas jag att vi kanske kan fortsätta med valptalandet där igen om du ska ta kull nästa år, hih ;p
Inga problem, klart lille pälsen ska ha en polare nästa år =)
Amor vincit omnia

Jag ska ju avla på en av Veronicas pastell töser som hon fått i år.
Avlar inte heller på färg utan på friska och trevliga föräldrar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

oh, vad mys då!
då får du återigen stå ut med mina samtal :P *viskar*pastellhona*viskar*

Vi har lyckats att få på två kullar nu pasteller. och vi ska nog para Angel o Drucilla även nästa år för och nästa efter det . Sedan är det dags för Drucilla att gå i pension fyra kullar tycker vi att det räcker per hona.

Håller med dig helt. Fyra kullar räcker. Man ska vara rädd om sin hona och inte köra slut på dem.
Audiatur et altera pars
Precis. Dem behöver oxå ta det lugnt. Måste ju vara påfrestande och ta hur många kullar som helst.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ja visst är det påfrestande för dem. Det är det för alla som föder barn. Även människor. Kroppen tar stryk liksom.
I det vilda så dör djuren snabbare då de inte klarar av de påfrestningar som finns i naturen. De blir utslitna och de yngre förmågorna kommer fram istället. I tam tillstånd kan vi sköta om dem genom att se till att det inte blir för mycket för dom.
Audiatur et altera pars
ÅÅh :D Då får du sätta upp mig på intresselistan! Han nog sett vilka skönheter Madde har :D

#12 om det är till oss du menar så vill vi att du ringer till oss och berättar om dig själv och sedan önskar vi att träffa er