Nu är Humla här!
Så nu är hon äntligen här! Min mamma blev störtkär å har nu döpt om henne till Ulla
Å hon somnade mot mammas bröst å så har hon suttit å matat henne med banan å kyckling. Pappa var också förtjust! Men mest förälskad e ju förstås jag även om mamma kommer å frågar hela tiden om "Ulla" vill kolla på tv med henne
Med min Jack russel hane på 1 år som bor här nere med mig, var första träffen lite läskig, båda var förvirrade å visste inte riktigt vad den andra va, men båda hade ju tänder
Humla krökte ryggen, väste å försökte naffsa, å Jameson blev frusterarad å skällde å naffsade i luften, men nu har de kommit underfund med att de inte e farligt å nu leker de med varandra å sover i samma säng
Jameson försöker till och me göra små hillervalpar, hehe.
Nu ligger hon å sover i mitt knä, vilket e skönt eftersom hon är en riktig duracell iller för de mesta, sitta i famnen? varför de? när jag kan göra nå annat kul istället, typ springa runt i rör
Är så glad att de blev just hon, måste vart ödet, för det har varit en lång väg
Men det var värt väntan! Och jag gjorde ett bra val vad gäller uppfödare
Hon verkar fatta vitsen med låda å naffsar bara lite på lek, det här kommer nog gå jätte bra
Å e min födelsedag i övermorgon, men har redan fått den bästa presenten ![]()
Då får man gratulera till en liten Humla. =) Elle Ulla om det nu blir namnet. =))) Hoppas att allt kommer gå bra.
(Förstår hurdu känner. Själv väntar jag på en valp, men det är några veckor kvar tills jag får hem min.)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Grattis till Humla (Ulla) och i förskott på födelsedagen.
Roligt att det verkar gå så bra med din Jack Russel och illertjejen. Hoppas dom blir väldigt bra kompisar. 
Var försiktig och låt dom inte vara ensamma tillsammans. Jameson har jaktinstinkt och det är så lätt att ett missöde händer när dom leker.

Grattis till tillökningen i familjen.
Ser fram emot att läsa mycket om hennes bravader och självklart få se en massa kort.
Grattis i förskott:-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Imorrn ska jag in å illershoppa:P
å måste också få skryta med at hon kommer redan som ett skott när man ropar på henne å hon har lärt sig att krama handleden när hon ska bli upplyft, jag behövr bara sträcka ner handen:D
Vad kul och se lite bilder på Humlan. =))) Shoppa till illern är ju det roligaste som finns. =)))

haha, kan förstå att det är underbart att äntligen fått hem henne. Fint att få se en massa kort på henne.
Shoppa illersaker, ja det är något som är super roligt. Vänta ska du se efter ett tag så tittar man efter möjliga illersaker överallt, till och med på de mest konstiga affärer. ;-)
Audiatur et altera pars

Grattis till er båda som hittat varandra och vad roligt att Jameson har fått en lekkompis =) Hoppas allt går bra fortfarande.
Grattis på födelsedagen i förskott =)
Hur går det för dig och humlan då????

Hittade du några roliga illersaker när du var iväg? Isådana fall vad då?
Audiatur et altera pars
jajjamen, först var jag på Fäboden och därifrån fick jag med mig ens stor plingelboll och tre små, vetegroddsolja, kattsand å en spade (det första Humla gjorde när jag släppte ut henne ur sin hage idag var att kraffsa sönder nedersta hörnet på kattsandspåsen, ppppsssh hörde jag när kattsand rann ut på golvet, han ingripa innan de var allt för mycket ute iaf :P)
Sen bar det av till IKEA och där köpte jag en sån där färgrann orm som var nedsatt från 99 till 39 kr. Så denf år hon å hunden dela på, sen köpte jag en teddybjörn och tre små IKEA djur, en stor rosa fångst att hänga i taket och en bricka att ställa hunden vattenskål på eftersom hon är där å plaskar.
Sen gick jag in en sväng på Ica å hittade rosa pingisbollar som hon är helt galen i! Ser ut som den sitter fast på hennes nos när hon springer runt :P
Sen innan har jag ett sånt där mjukt ventilationsrör, ett grått hårt rör som ensilage plast är lindat runt och ett fyrkantigt kartongrör. Ett my little pony hus, en fop bur 120*60*60 som hon kan ha sin mat ifred i, samt sova där. Hon har också en plastpåse hållare från IKEA, en tomteluva, en hund pipboll som är kul så länge den inte piper, en blå korg som är kul att gräva i, ett parholländksa träskor :P
Hehe hela rummet e fyllt med iler grejer :P SEn har hon ju hunden att leka med också ;)

oj, fin bur. vart har du köpt den? var den dyr? : o
#16: Jag känner igen det lilla huset som du hade papperskartongen i. Ett My little Ponny hus. =) Har nämligen ett sådant i källaren. =)
Ser ut och vara en riktigt fin bur du har. =)
köpte den begagnad för 800 kr :) Fäboden kan beställa hem åt en om man vill också :)
Vad kostar en sådan bur om den är ny? Och var ligger Fäboden??? =)
hmm runt 2000 troooor jag inte dyrare iaf, fäboden ligger i linnes hammarby utanför uppsala. www.faboden.se
Ok. ja får gå in och titta där. =) Har inga planer på bur just nu. Men lika bra och kolla upp vad det finns för burar och vad dem kostar. =)

Madde: Jag rekommenderar verkligen folk att åka till Fäboden och kika. Mycket billigt ställe ! Jag har köpt min "kaninbur" där och den gav jag 750 kr (ny). Ute i handeln kostar samma 1200 kr.
Jag har också en begagnad bur ifrån fäboden som är i två våningar. Den kostade 450 kr.
De har vetegroddsolja, illerkoppel, hängmattor, kattsand mm.
Det enda negativa är att de har lite dåliga öppettider men det beror nog på att de har andra jobb att sköta också. Allt står på deras hemsida.

Vad är adressen till deras hemsida då?
Audiatur et altera pars
Adressen står lite högre upp i kommentar #21.

Ohh, nu såg jag bilderna. Gud så mysigt det såg ut. Stört mysig lekhörna och buren sedan. *vill ha*
Audiatur et altera pars