Gå ut med 3 stycken??
Det här med att gå ut med sina illrar då… Att gå ut med två stycken tycker jag är ganska bökigt. Om man ska ta sig till någon speciell plats så brukar det oftast sluta med att den ena får gå och den andra blir buren. Det är ju inte så att de vill gå åt samma håll nån gång. Och ifall de någon gång vill det så definitivt inte i samma hastighet. Hur gör man då om man har tre stycken? Kommer man att sluta insnärjd i en massa koppel då tro? Hur går ni som har flera illrar?

jag har med mig en korg som dom sätter sig i då vi har 4 st och det fungerar ganska bra tycker jag
Hmm. Det där med 3 illrar känner jag igen.
Har för mig att någon har gjort en förgrening på ett koppel så att 2 illrar sitter fast i ett koppel. Så något sånt kan ju vara och fundera på. Vet ej om det finns här i sverige eller om det är så att någon själv har tillverkat sina egna.
Vi är alltid 2 när vi är ute och går med 3 för annars blir det en enda röra av det hela. =) hehe.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Man kan nog beställa från amhs illertorg det heter dubel eller tvilling koppel maila till henne så kan hon ev ta fram ett sådant.
Ja det vore ju superbra om hon kunde få in det till ahms-illertorg. Eller om hon redan ha det där. tycker jag har tittat men inte sett något. Men men det löser nog sig. Vet ju att hon inte är hemma nu utan jag väntar tills hon kommer hem.
Det finns tvilling-koppel att köpa i nästan varge djuraffär… annars kan man knyta ihop kopplen då man har flera.
Jag går aldrig mer ut med 3 st illrar i 3 koppel. För att jag ska gå ut med tre krävs det ett Tvillingkoppel. Hoppas jag kan hitta det någonstans. =)
Har varit ute med 4 illara samtidigt i 2 olika låmgkoppel med en dubbel sele i varje långkoppel. Vist är det bökigt, för det är sällan att dom går på samma håll. Så nu mera har jag ett långkoppel till en iller, men jag har ändå med mig 2 illrar på en gång.
Jag hoppas få tag på dubbel koppel så jag lättare kan gå på promenader. Blir så mycket och gå med. Speciellt om vi får hem en valp i sommar. 4 st själv är lite mycket med 4 koppel. =) hehe.

#8: Fast tänk vad roliga kort det kan bli av det Madde. Vi får be Crille smyga efter och fota dig när du står på näsan med en massa illerkoppel snurrat runt benen. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

amen Madde ni köppte ju ett tandem koppel när ni var på träffen .
Det måste du skriva o berätta hur det har gått att ha två i en .
Yes jag lovar att visa både kort och en berättelse i hur det har gått. Tyvärr har jag jobbat 7 dagar i rad nu och inte haft ork att gå ut med dem. =( önskar jag hade mer än 24 timmar på ett dygn.
kan tipsa om en liten sak som finns i Hästvärlden som kanske skulle funka? Nämligen ett par Longerdeltan. Länk: http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

K na man släppa en iller lös, ex. ute på nån äng där man håller koll på den!? elller sticker dom så att man ALDRIG mera får tag på dom?

Jag skulle inte släppa mina på en äng. Jag har släppt mina i min rabatt fast då bara en i taget. Jag skulle aldrig göra det på öppna ytor då en rovfågel snabbt kan segla ner och ta älsklingen.

ojsh, så långt tänkte jag inte!, men i en park då? hmm.. nu är jag jobbig *ursäkta mig* 

Det beror självklart mycket på illern också. Vet att det finns de som kan ha sin lös. Jag har inte vågat med mina. Jo, Nikita har varit lös på gräsmattan på tomten, men då har vi varit måånga som är ute samtidigt.
Kanske om man vänjer dem från tidig ålder att det skulle gå. Mina valpar har fått varit lösa med mig, och det har aldrig varit några problem. Kanske om man en sådan gång fortsatte att träna dem på det. Men som du märker är det många kansken. ;-)
Audiatur et altera pars

hihi tack för svaret Åsa :)
jag skulle släppa min i ett ridhus, om man nu hade tillgång till det! ;) springer en iller efter bollar om man kastar dom?

Ja vissa illrar gör det. Sedan pipdjur brukar locka de flesta illrar till en. ;-) Men vi har en liten boll här hemma som går på batterier så den far runt hela tiden liksom. Den jagas det efter. ;-)
Audiatur et altera pars

hihi va sööött! :D
Idag har jag varit ut med 3 illrar på promenad. Hade 2 rullkoppel och en koppling mellan 2 illrar. Måste säga att det aldrig har gått så smidigt förut. =) Så nu är det ju riktigt kul och gå ut. Kommer inte bli några problem när vi får hem lillkillen. =)
Självklart när vi var ute började det spöregna. Men skam den som ger sig så vi gick där i regnet och busade. =) Många som tittade på oss. =)

haha, blir det till att skaffa ett till tvillingkoppel då Madde när grabben kommer hem?
Audiatur et altera pars
#22: Det har vi redan tänkt på. =) har både köpte ett koppel och ett tvillingkoppel som vi ska kunna ha när grabben kommer hem. =)))