Sover ovanligt mkt
Hejsan! Min pysen har börjat sova väldigt mkt den senaste tiden, han är inte vaken någonting från när vi kommer hem från skolan/jobbet till vi går och lägger oss (vilket han har varit innan). På mornarna är han vaken och han beter sig alltid som vanligt när han är vaken, och äter och dricker som vanligt. Han blir snart 1 år, så det blir hans första brunst (säger man det när det är en hane?) i vår, kan det ha med det att göra kanske?
Tack för svar, Erica.
Min Bus (9 månader) sover mer än var gamlingen gör och det är (förhoppningsvis) inget fel på honom.
De sover mkt under vinterhalvåret, så äter/dricker han, kissar/bajsar, leker när ni busar med honom osv så är det nog ingen fara.
Sara
sover han mer än gamlingarna sara? :o groggie som också är 9 månader är vaken sååå mycket mera än skrollan, skrollan håller igång på morgon vid sju och sedan kväll ca 20:00, sedan sover hon, bajsar och äter. Groggie är vaken 24 timmar om dygnet (känns det som i alla fall ) haha :)
Mina småttingar på 10 och 6 månader sover oxå hur mycket som helst just nu.. men ja klandrar dom inte hade oxå gärna velaat sova bort dessa tråkiga mörka och regniga månader :P
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
hema hos oss sover Amy och Melker är rastlös och uttråkad. Tidigare har vi promenerat 3-6 ggr i veckan men lilla herrn tycker inte om att promenera när det är kallt, regnigt, snöigt elelr blåsigt
försökte gå en promenad i snön men efter en kvart tvärvänder han och rusar hem
önskar han kunde sova lite emr så jag sapp ha dåligt samvete :)
Bus är en stor slappis! Så lik sin mamma så… Blek, tjock och allmänt slö. 
Sara
#4 precis så känner jag med, speciellt när skrollan sover så mycket och groggoie är vaken, då lägger han sig platt som en padda vid balkongdörren eller någon annanstans. Usch vad dåligt sdamveta man får.
Jag tar upp och keler med honom, men han springer iväg, jag går ut med honom, han totalvägrar. Tillslut vaknar skrollan vid 9 tiden, då är det full rulle igen :)
#5 hehe, om ändå groggie kunde vaa lika lik mig, sova hur mkt som helst :D

Okej, då är allt som vanligt förmodligen då :) Tack för svar.
Jag vill bara påpeka att det är du själv som måste känna dig trygg med att du gör rätt för din iller. Vi som svarar är inga veterinärer och har inte ens sett din kille så vi kan ha fel.
Man kan fråga om råd och gå efter dem med men i sista änden är det alltid du själv som avgör om det behövs ett veterinärbesök.
Sara

#8 Jo, men han beter sig som vanligt när han är vaken. Det var mest mamma som var lite ängslig :) Och efterosm de flesta här på IlleriFokus har mer personlig erfarenhet än jag, så kan det vara skönt att få lite råd och tips ibland. Tack ändå :)
# 9 
Sara