R.I.P Arri - Ny iller ?
Min och Jessicas lilla illerbebis Arri ryktes plötsligt ifrån oss utan några som helst förvarningar. Ena stunden var hon en hoppig sprallig tös som hittade på bus såfort man vände ryggen till för att i nästa ligga kall och stel på badrumsgolvet.
Så i sorgen efter sällskapet som illrar ger har jag som illerlös varit runt på de forum jag för ett par år sedan besökte och upptäckte till min förtvivlan att det största(?) illersverige verkar vara nedstängt ? varför ? Efter lite snokande hit och dit upptäckte jag dock detta stället och ihopp om att tiden ska utvisa om vi ska skaffa oss en ny krabat eller kanske rent av två eller om vi ska förbli illerlösa vill jag härmed bara ställa lite frågor till er som är insatta. Är det någon som har några kullar på g eller om några månader ? Jag kan tillägga att vi bor i Lund så om någon vill tipsa om att de kommer ha kull till våren så vore det bra om ni finns i skåne.
Vi har inte alls bestämt oss om något, men vi vill vara ute i god tid utifall att vi kommer underfund med att vi inte klarar ensamheten. Ta inte detta som en annons, men helt klart ett stort intresse från två redan illererfarna illerälskare.
Mvh
Martin & Jessica
Puttade upp tråden om planerade kullar 2008 till dig 
illersverige är låst då det varit mer eller mindre inaktivt på väldigt länge…
Men många av de "gamla rävarna" från illersverige finns här inne.. även om man saknar endel…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag bor i Helsingborg och ska ta en kull i vår, du är välkommen att höra av dig till min mail trollvalpen@hotmail.com
Hör du av dig dit så kan du även få tele nr om du vill det.
Var det du som var tillsammans med Syfilisbakterien? Hon skaffade sig en iller sen som hetter Ari som hon omplacerade efter någon vecka. Är det den illern tro?

Ferretgirl Vad kul, ja vi har ju inte bestämt oss ännu men jag skickar nog över ett mail till dig så kan vi ju hålla oss uppdaterade iallafall. Tack
Ceciliaolucifer Japp, det stämmer det var jag som var tillsammans med syfilisbakterie. Arri var den illern vi skaffade oss gemensamt, när vi var tillsammans men när jag och hon separerade så stannade Arri hos mig. Syfilisbakterie skaffade sedan en ny iller vid namn Kakan, en pastel om jag inte missminner mig. Men den gjorde hon av sig med kort därefter.

Vad tråkigt att höra om Arri? Gjorde ni en obduktion? Är ju intressant för alla som har släktingar till henne att veta. Speciellt då hon var så ung :(

jag kommer att få en kull
här har du min hemsida för mer info http://www.freewebs.com/ferretcrow/index.htm
Usch vad tråkigt att höra :( hur gammal blev hon 3 el 4 år?
Ska/har ni obducerat henne?

Ja hon blev ungefär 3 år. Vi har inte haft möjlighet att få henne obducerad.

Hej Waldorf!
Beklagar sorgen.
Maya är gravid och Ida ska också få en kull i vår. Vi finns i Malmö. Hör av dig om du bestämmer dig för en ny valp.

Glöm inte alla dessa underbara omplaceringar… *älska omplaceringar* Finns ju både unga och gamla omplaceringar som behvöer en ny chans i livet! :-)

Hur mycket brukar folk ta betalt när de säljer sina omplaseringar ?

5 00kr 1 500kr 1 000kr det bror ju på iller och så.. vissa tar ju 3 000kr

det beror mycket på vad som följer med. oftast är det dom sakerna du betalar för

okej, inte för att priset har så jättestor betydelse, inte i vanliga fall iallafall. just nu är det dock en svacka i ekonomin :( så vart lite nyfiken för hade inte alls tänkt på omplaceringar innan

Tänkte bara visa att det är jag som är Jessica, Martins flickvän.
Omplacering tycker jag låter intressant, då känns det som att man samtidigt gör en god gärning genom att "rädda" en eller ett par illrar, så omplacering hade jag absolut kunnat tänka mig. Men finns det någon speciell sida där sådant uppdateras regelbundet, eller det är här man får läsa då?
(Tänkte att när det gäller råttor så finns det en speciell hemsida, Råtthjälpen
Kom även på att om någon undrar vem Arri var, så har jag gjort 2 minnesvideos som hittar här & här)
Robinsnel har en tös på g för omplacering, kolla med honom.
Sara
# 17. Illervänner håller sin sida uppdaterad på omplaceringar. www.illervanner.se
Skills har inga omplaceringar för tillfället men annars finns de utlagda på vår hemsida.
Sara