Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 648 ggr
skrollan
0

Inreder buren :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har satt upp mera rör och våningar i buren nu. Kan påpekade att det uppskattades mycket! Satt upp en spegel också, ska bli kul att se vad dem säger om det. På höger sida av buren ska jag lägga ris som dem kan gräva i. Jag har jord i den delen i sommras, men det blev så mycket jord på golvet då när dem hoppade ut ur buren, så ska testa ris :)

skrollan
0

Dem får dessutom kyckling numera i buren, och i skålarna som ni ser tinas färs att lägga i lite.

På den här bilden ser man bättre vilken "del" av buren jag ska lägga i ris.
Vi gjorde dessutom ett topen köpt med vattenflaskan, ibland ska Skrollan bara dricka ur den och vägrar dricka ur en vanlig vattenskål :)

skrollan
0

Hänmattan var mera populär än vad jag hade trott. Men skrollan kommer aldirg svika sin snuttefilt för den i alla fall. Hon bosätter sig i sin älskade filt.

skrollan
0

Groggie älskar att springa runt i rören, men han är tyvärr inte lika snabb och smidig som skrollan. Men en vacker dag kommer han säkert ikapp henne ;)

skrollan
0

Ni får ursäkta, men jag är inte så bra på att redigera kortenGenerad

[tiiia]
0

mys..

Smex
0

oj jäklar vad du måste ha lagt tid och själ i den där buren. Jätte fint =)

Faxlin
0

Ett riktigt lekparadis för dem. De flesta illrar uppskattar ett sådant där paradis som de kan krypa in i när de vill och busa eller mysa i :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

skrollan
0

ja, den uppskattas faktiskt :) Var tvungen att fixa till dne lite eftersom attd em måste hålla sig där inne och äta sitt kött nu, annars äter schess upp det.

Men tror ni inte att katten hoppar in i buren i alla fall till översta mitten våningen (den gula där kycklingen ligger) och käkar i alla fall?? Hon är hopplös, där sitter hon ihoppkuren och pressas och tror ingen ser henne. Vet inte hur jag ska lösa detta nu. Hjälp?

Robinsnel
0

#8 kycklingvingar är lika bra för katter som illrar! ge schess också!

skrollan
0

Men hon sätter i halsen på något vis och hulkar när hon äter det och en massa. Hon verkar inte må bra utav det? Man hon kanske ska lära sig eller?

skrollan
0

jag har lagt in tre kycklingvingar där varje dag, och dem är borta!! Jag förstår inte vart dem är, vi letade igenom filten i buren, nattugsbrod, bakom saoffa m.m men inga kycklingvinkar. Jag tror mina äter det nu !!! :D överlycklig!

Robinsnel
0

#10 konstigt.. De forum jag kikat på med "kattBARF" har de flesta gett sina katter hela råa kycklingvingar… Kolla med kattfolk som ger barf vettja.

Robinsnel
0

#11 Grattis!

skrollan
0

Okej, det ska jag testa att göra. Det ska ju inte vara någon fara, hon får testa sig fram, hon borde inte äta det om hon inte mår bra utav det sedan, hoppas jag. värsta är att hon äter upp dem innan illrarna ser att den ens ligger framme.

Tack så mycket, stolt matte just nu :D

skrollan
0

Nu har jag vart iväg och köpt ris i alla fall. Fyllde upp det i hala buren och ingen brydde sig särskilt mycket, men när jag gått och lagt mig, då började det. Groggie bara ääälskar det!! Han gräver, och rullar runt, som en galning. Åhh min lilla kille vad glad han blev, helt busig!
Jag skulle ta in min hand och lekta med honom och kasta lite ris och så, men då bet han mig, det betydde att jag fick inte vara med tydligen. Hehe. =)

skrollan
0

dessutom kan jag som stolt iller ägare säga att min lilla ängel äntligen fattat att man ska sova och inte bajsa i kattställningen som några av er kanske vet att mina gjort som protest ett bra tag! Nu är matte stolt :)

skrollan
0

Jag har en alldeles egen bäbis i min lilla vagn :)

skrollan
0

Sedan fick jag en bäbis till helt plötsligt, min vagn var mycket populär :)

skrollan
0

putt

Ilokay
0

tjusigt värre!

UpptagetNamn
0

Jag har en likadan bur, fast till mina råttor ^
Eller hadde ^  andvänder numera en annan :]

skrollan
0

ja, buren är mycket uppskattad :)

Fruttisen
0

Åååh, jag önskar att jag hade illrar som uppskattade mattes pyssel! Allt jag har fixat, putat och konstruerat är roligt i typ fem minuter… Gråter