hästar på bete..

Ohh, vad mysigt. Det är sådan glädje att få se dem gallopera iväg ut på en grönskande äng på det där sättet.
Vad heter ditt stp Ronja? Vad är hon för ras?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

det är ett halvblod

Vad fin hon är. Ser så där snäll ut. Ja du förstår kanske vad jag menar. ;-)
Audiatur et altera pars

Ohh, nu saknar jag min tös ännu mer. Hoppas de tar väl hand om henne nu. ;-(
Audiatur et altera pars

är hon också på bete?

Nej jag har lämnat bort henne. Orkade inte med alla anmälningar till djurskyddet. Trotts att jag inte har miss skött henne så blir det för mycket med det och så min andra häst som är sjuk.
Så just nu är hon borta en stund. Så jag missar fölning och allt. Men i annat fall skulle hon åkt i alla fall när fölet var ca 2 månader, för att fölet skulle få leka av sig med andra föl. Men nu blev det lite tidigare än vad jag räknat med. Men jag ska spara ihop lite ork så får hon och fölet komma hem sedan. ;-)
Men jag saknar henne så det gör ont.
Audiatur et altera pars
Ouuh, vilken vacker bild! Jag har själv hållt på med hästar i ca 12 år, och jag känner igen känslan du beskriver. Har haft flertaler sköthätar som jag verkligen fäst mej vid och när de gått på bete så var det så underbart att se dem galoppera iväg!

#8 åh.. vad tråkigt åsa! hoppas det ordnar upp sig.. förstår att du saknar henne.. att du missar chansen att få vara med vid fölningen var ju jättetrist.. men huvudsaken är ju att du kan ta hem henne sedan iaf..

#9 tack så mkt! ja.. då vet du precis hur det känns! =)
Ohja, verkligen. Man får en så härlig känsla i kroppen och vill själv ut och springa ^^

#12 ja det kändes ju så ända tills vi fick gå uppför en lång backe för att se vart hästarna tog vägen.. då gick lusten att springa över ganska fort… önskar att man hade en liten, liten del av hästarnas ork.. ;-)

haha, ja lite längre ben och mer muskelmassa är inte helt fel sådan gånger. ;-)
Men det härligaste som finns, man får en sådan där frihetskänsla. Samtidigt kan jag bli lite melankolisk när jag ser dem fnatta ut av glädje. Då börjar jag tänka på alla dessa stackars hästar som står installade i små trånga spiltor eller boxar och som aldrig får komma ut på sommarbete med en massa kompisar. Och alla dessa ensamma små hästar som står i en lerhage vid någons uthus, alldeles ensama. Stackars små krakar. :-(
Audiatur et altera pars
#13: Ja, där tappar man väl lusten kanske ;) Önska istället att du satt på hästarnas ryggar, bockandes och språngandes :D

ja, man önskar verkligen att alla hästar fick möjlighet att komma ut på sommarbete!!
Verkligen. Och så ser man på tv dessa vanskötta hästar. Det är en sån kontrast och det är så hemskt!

#2 vilken härlig bild!
#15 åsa, önska inte det. du lär väl flyga av och bryta varenda ben i kroppen.. ;)

Ooooouh!
Det går rysningar nerför min rygg!!

mums

nejdå, lisette inte äta hästar. hihi
Audiatur et altera pars
Vilka otroligt vackra hästar som är på ert bete, Ronja. Allihopa är riktiga skönheter!

#18: haha försöker du antyda att jag är gammal elelr är det bara min vanliga otur du syftar på. hihi
Audiatur et altera pars

Fina kort du har tagit på hästarna. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Dom är verkligen helt otroligt vackra. Quarterhästar är nog en av mina "favoritraser". De är underbara att arbeta med.

tack! jag knäpper massor med bilder och hoppas att det blir någon bra..hihi..

#24 det kan du ju tolka som du vill *fniss* men jag tänkte faktiskt på din sablans otur…
#28 knäpp massa bilder och lägg upp! Godis för ögonen =)