Ätit något olämpligt...
Jahapp, då har hon nu ätit något olämpligt.. Ser ut som något mjukt gummi, som ballong ungefär. Jag som alltid går runt och är kontrollant så ingenting olämpligt ligger bland ungarnas stök. Hur skulle man kunna missa en ballong liksom… ><
Upptäckte det då jag kollade på hennes avföring som absolut inte var sig lik. Det var en hel del som hade kommit ut, men man vet ju inte om det kanske ändå sitter kvar någonting.
Tänkte ta det säkra före det osäkra och ge henne paraffinolja, men hur mycket? 1tsk?
ge henne en tsk olja ungäfär..men mitt tips är ändå att ta dig till en veterinär och kräva en kontrast röntgen. Främmande föremål i tarmen är dessvärre ett av de vanligaste dödsorsakerna. Hur är hennes allmäntillstånd? kan du se vad hon bajsat ut och matcha det med ballongen eller vad det vara för att få ett hum om något mer saknas och hur mycket?

Jo, tack jag vet :/ Hennes beteende skiljer sig inte från hur hon annars beteer sig. Har inte sett det hon kan ha stoppat i sig, letade i första hand upp henne!
Skall kika efter det efter jag givit henne olja…
#2 håll koll så att hon blir kladdig i rumpan..det kan ta mellan 15min 1 timm ungefär

Jo, jag håller utkik, skall ha henne enbart i detta rum också så att man har även mer uppsikt.

Hur har det gått?