Så trött på Nintendo!
Gaah!! Jag blir GALEN på den där lilla skitungen! Kissar ALLTID utanför lådan och är så grymt spydig!
Vi har skaffat en ny soffa som hon inte kan komma in under och nu står hon och krafsar som en galning nere vid golvet för att hon vill under. Hon lyssnar inte alls på fyandet, och att ta henne i nackskinnet är helt uteslutet för då blir hon skirarg och hugger efter handen när man släpper. Men nu är det slut! Håller på att testa om time-out-tekniken funkar på henne. Första gången gick det bra. Hon lugnade sig efter 5 min men andra gången blev hon inte lugn förrens efter 10 min. Jaja.. Vi fortsätter och ser hur det går! Hon verkar iaf bli lugn ett tag efteråt.
Men jag vet inte alls hur vi ska göra för att få henne att gå på lådan. Som valp var hon jätteduktig men när trotsen satte in för nästan två månader sen har hon slutat med det HELT! Nu kissar hon alltid precis utanför fast hon vet att man ska kissa i lådan. Hon brukar till och med ställa sig med framtassarna i lådan och nosa lite sen sätter hon sig ändå utanför! F*n vad arg man blir! Det är som om hon gör det för att få en förbannad! (Men jag vet ju att det inte är så :P)
Någon som har ett förslag på hur jag ska få henne lådtorr igen? Just nu sätter vi henne på lådan så fort hon backar upp sidan om, vi ger henne en chans att göra rätt först. Nu har till och med min sambo börjat att sätta henne på lådan om nätterna också men det hjälper inte ett dugg! Jag skulle gärna vilja belöna henne när hon är färdig på lådan, men har ingen aning om vad jag ska ge till henne. Olja kan man inte ge så ofta och jag vill hellst inte ge henne typ gurka eller nåt sånt då det inte är bra för henne. Har testat att köpa Bandits men det gillar hon inte. Någon som kan komma på något som kan vara både gott och nyttigt?
Blev väldigt långt. Hoppas någon orkar läsa.

Hon jävlas med dig :D
Synd hon inte gillar bandits… eller, vilken smak köpte du? Mina älskar russinsmaken…
Gurka är väl mest vatten så det kan du säkert ge…
Eller någon form av kattgodis… hon kanske gillar greenies? Det finns nu iallafall ett tag till…
golf.ifokus.se
greenies kanske :)?
Vad är banits för något ?
Har fått några olika sorter hemskickade i provpåsar från ahms när jag har beställt därifrån så hon har fått smaka på alla sorter. Eller smaka och smaka. Nosa lite på dem snarare. :P
Jo men jag är rätt så sträng med att inte ge illrarna något annat än vad dem "borde" äta. Vill inte att dem ska få smak för grönsaker eller annat som inte är nyttigt för dem. Men visst, gurka är nog det bästa av allt sånt ändå.
Har hört att det ska vara mycket socker i kattgodis? Eller nojjar jag nu igen? :P

Testa Bandits med russinsmak då :P De ääääälskar dem här hemma =) Testa kanske att ge ett russin först för att se om hon gillar smaken? =)
golf.ifokus.se
Usch, men russin är ju så fruktansvärt sött! Är det russin i banditsgodiset också?
ferre-t-rocks och bandits, vart köper man det ? =)

#7 Ett russin dör hon inte av att smaka =) Och bandits är ju illergodis, så skulle inte tro att de innehåller något som är sött…
#8 amhs-illertorg bland annat =) finns länk dit under "länkar" här på sidan…
golf.ifokus.se
#9 okej, amhs vet jag vad det är :) tänkte bara om dem var det ändå att bestölla av =P
Bandits med russinsmak innehåller inte russin.
Sara

men är inte bits en iller godis.. jag gav min iller vitalin som beröm godis..
#9 Nej hon dör ju inte av lite russin, men eftersom jag vill kunna belöna nästan varje gång hon går på lådan så kan det inte vara något onyttigt eftersom det blir så mycket då. Därför vill jag hitta något gott men nyttigt.
#11 Åh vad bra. Någon som vet hur pass "onyttigt" bandits är?
#12 Bra idé! Fick provpåsar med James Wellbeloved och Vitalin (ger illrarna TF) så hon kanske kan få någon av dem som godis. Vi får se vad hon tycker om det sen. ^^

På ica finns det kattgodis som inte innehåller något socker.
Märket Catman, Cat Sticks. Våra tjejer älskar dessa!
#14 *skriva upp* Får testa det! 

#14: De är kanon, våra älskar dem också!
Då får vi se till och köpa det och hoppas att hon gillar det! Är så innerligt trött på att vakta på henne hela tiden så hon inte går utanför. *suck*
Tur för henne att hon är så megasöt för annars hade hon åkt ut med huvet före! 

#17 Hehe förstår dig helt! Jag har bjudit bort mina töser ett antal gånger sedan jag fick dem. Ibland blir man bara så jäkla less på att torka bajs!
Men testa med de där. Och lycka till! Hoppas hon blir bättre :)
#18 Ja jag hoppas att hon tycker dem är så goda att hon gör vad som hellst för dem! Som att gå på lådan tex. :P