OT Musarm :(
Sitter fruktansvärt mycket vid datorn :( Både på jobbet och hemma. Har liksom inget vettigt att göra, och även om jag har det så tar jag inte tag i det utan fastnar vid datorn.
Förr i tiden när jag hade hundar var jag ute och gick, tränade med dem, jag läste massa böcker, målade.
Här känner jag ingen i närheten så har ingen att gå ut å gå med, har ingen hund, har köpt ett gymkort med har så kass självdiciplin. Martin är inte hemma så när jag är ledig sitter jag inne hela dagarna vid datorn och tv:n och tröstäter typ.
Hur som helst så nu har jag musarm :(Går hela vägen upp till nacken, ner i axeln och ilar i fingrarna. Hela handen blir iskall när jag siter vid datorn och domnar. Förr fick jag riktiga problem med handleden, kunde inte använda den. Det känns hela tiden nu, ilar liksom i nacken och axeln :(
Borde egentligen sitta vid datorn max en timme om dagen, inte 12 timmar eller mer, men kan liksom inte slita mig, pinsamt.
Kan städa, läsa, eller bara gå ut. Men blir aldrig av. Fan va dålig jag är :(
skall vi starta en klubb du och jag? här e det oxå ruggigt svårt att ta tag i saker å ting.Råkadesjälv ut för att få en nerv i kläm i handleden, och hade samma symptom som du i våras…dock i vänster arm, så jag vet inte om det kan räknas som musarm ;)

Skaffa en sån här. de kostar lite, men de är värda varenda krona då du styr musen centralt och nära tangentbordet. Därmed får du INTE ont i handleder eller i axeln… Går att köpa lite här och var på nätet i denna och andra varianter. Finns även en variant som heter Rollermouse, men Barmoust tycker jag är något bättre. Kan köpas på www.dustin.se
:) Ett måste för alla datornördar!
Får du ont i dessa leder så sprider sig särtan snart upp till nacken. Skaffa även fotstöd (eller sätt upp fötterna lite högre på tex en låda) så avlastar det ryggont (främst i nedre delen av ryggen). Svankstöd (tex en prydnadskudde) avlastar åxå.

Jobbar du med datorer så får du nog en sån av företaget om du frågar efter det. Jag fick en mousetrapper direkt när jag sa att jag fick ont i nacken av min arbetsställning. (Och då är jag bara vikarie)
Det är liknande den på bilden fast med en silikonplatta. Såna är toppen!
#2 En sån har ja på jobbet fungerar kanon när man vant sig hehe men dom andra här på kontoret kan inte använda min dator hehe ganska praktiskt man får ha saker ifred :P Förr hade ja problem men slutade använda musen så mycket å körde med mycket kortkommandon de hjälpte mig..
Hemma har jag både mus, touch pad men även en Wacom bräda (ritbräda) musen är som en penna sägs att vissa har enklare att använda en sån om man har problem men jag har ju inte problem numera så ja vet inte hur bra den funkar för just musarm ananrs e den toppen..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."