HJÄLP! Tigern, Tigern, Tigern!
Jag kommer hem kl 11 och tittar på gänget. Jag ser att Tigern ser ut att ha gått ner i vikt, ser lite tunnare ut än vanligt. Väger hnm och konstaterar att han har gått ner 50 gram och skruvar lite på mig.
Ger hnm sin morgonmedicin dvs en halvtablett prednisolon med ngn ml paraffinolja och laktosfrigrädde. Plus en Vitabe som innehåller saker han behöver eftersom han får paraffinoljan.
Jag sitter vid dator och pratar med hans uppfödare och nämner bara att han har gått ner i vikt och har blivit gammal och skruttig.
Då springer Tigern förbi mig och han kan inte hålla balansen, han halkar och rammlar. Jag kastar mig upp och hämtar honung och gnider in det i tandköttet på hnm och efter ett tag piggnar han till. Men nu ligger han bara där.
Jag försöker ringa vetten men Gunnel är ledig och Marianne är upptagen och ska snart hem. Så jag sitter och väntar på att ngn ska ringa upp, hoppas att det är marianne.
MEN, har jag triggat blodsockerfallet?? Han fick även 2 små kattmaltgodisbitar.
Han fick sina kvälls medicin igår kväll kl 16 för jag tänkte att jag för en gång skull kunde sova borta en natt. Kom hem och gav hnm medicinen nu kl 11 och så händer det här. Kan jag ha triggat det här? Eller är det mer eller mindre kört??

åk akut till bagarmossen, eller ultuna?
Stackare! Jag lider med dig ska du veta, jag har inte en aning, har du riktig otur kan de ju vara så, men det kan ju även vara annat. Håller tårna för dig och Tiger.
Paulina

behöver du skjuts till vet.? vi är hemma och bilen med, om jag inte minns fel så finns du i stockholm
Tack hanna men läget är under kontroll just nu. Hur man nu kan säga ngt sånt.
Jag har precis pratat med Marianne på Roslagstull som vi var hos för ngn vecka sen. Hon säger att hans sjukdomsförlopp har gått väldigt fort och att man säkert kan skjuta upp det här en månad eller två. Hans sjukdom i kombination med hans framfall är enligt veterinären ett stilltånd han lider av.
Vi kan vätska upp hnm men det löser inte hans problem. Som Marianne sa så är det värre att låta det här pågå då han likväl kan få ett anfall och krampa ihjäl så fort jag gått utanför dörren.
Jag har fått en tid för avlivning kl 18 ikväll.
jag vet inte vem jag försöker övertyga
Det här är bara för mkt.

hua gumman vet inte alls vad jag ska säga, ord kan ju tyvärr inte göra allt bra. men du får tänka så att efterikväll kommer han slippa alla anfall. och all den kärleken du gett honom, jag har aldrig träffat dig eller honom men allt man läser…du är en bra iller ägare i mina ögon. beklagar sorgen och lider med dig så du är inte ensam.
Fy fan, vad säger man?
Paulina
Din stackare, känner med dig!! Vet hur svårt det är, men i slutändan gör du det ju ändå för en parvel du älskar. Fick ju ta samma beslut ang Suzuki i höstas… inte lätt!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Usch jag lider så med dig vet hur vidrig beslutet är att behöva ta men det enda vi kan göra i dessa lägena är göra de som e bäst för våra små även om man går sönder totalt i hjärtat :(
Tänker på er
Kram från oss i Uddevalla
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Beklagar… ta farväl ordentligt nu då… och låt dina andra illrar säga hej då också =/
golf.ifokus.se
stackare, beklagar sorgen! Att du alltid ska bära sådanna tunga sorger på ditt hjärta, det är orättvist!
fruktansvärt…. 
Han kunde inte fått en bättre sista tid i livet.
Efter att ha flyttat runt till flera olika hem, och därför hotades av avlivning, hamnade han hos dig.
Efter bara en kort tid hos dig blev han akut sjuk men lyckades återhämta sig vilket var rena miraklet!
Lilla söta Kina-puffs-tiggaren!…. Tom knäckemackor gick att tigga av…
Sajtvärd på Iller.ifokus

beklagar så mkt :(

Beklagar verkligen=´(

Lät som om du gjorde rätt val om avlivningen… Bäst för han att slippa plågas… *stora kramar*