Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 324 ggr
kitty
0

blå stjärnan och skabb

igår kväll tillbringade jag på blå stjärnan i göteborg. Detta då Melker har varit otroligt dålig i magen sedan ett par dagar tillbaka. Innan har han hela tiden ätit och druckit ( har ringt och terroriserat Sarae ett par gånger), men så igårkväll var han väldigt hängig och jag såg att han inte hade rört maten. Huden var mindre elastisk och han såg allmänt trött ut. Pratade med Sarae, veterinärer och blå stjärnan och då beslutade jag att åka in. Melker har ju en hel hög med pipsar men dom var alla hela så jag var nästan säker på att det var en vanlig magbakterie. Väl inne på blå stjärnan gjorde dom en allmän kontroll av honom och allt lät bra och det enda var ju hans uttorkning. Mot detta fick han 50 ml koksaltlösning
, såg ut som om han hade en flodhästs överkropp med allt vatten som hängde. Bad dom även ta ett skabbprov då jag har misstänkt det en vecka nu. Såklart hade han skabb, känns som om mina aldrig gör annat än har skabb.. suck.

hursom helst. När jag fick lappen som jag skulle lämna i kassan stammade veterinären fram något om akutavgifter osv och att det är därför det är så dyrt.. jag frågade då hur mycket det hade gått på

1728 kronor!!

för 50 ml koksalt och ett skabbprov. !!!!!!!!

Därför säger jag bara en sak, FÖRSÄKRA ERA DJUR!! när agria har behandalat ärendet kommer jag bara ha betalat 820 kronor och resten får Agria stå för, hellre det än 1700 kronor. Och den lilla avgift jag betalar i månaden, 44 kr, är ju ingenting. Så vad ni än gör, FÖRSÄKRA DOM!!

Kan ju säga att Melker är betydligt piggare, äter någorlunda men dricker mycket. Avföringen är också betydligt bättre. Innan var det bara brunt slem och nu är det nästan normal avföring. har varit hemma från skolan idag då jag inte har vågat lämna honom. Min bebis :)

kan även lägga till en annan sak, rekomenderar Agrias veterinär starkt, otroligt saklig och trevlig. Vi pratade ju inget illerrelaterat problem men jag tycker ändå att hon var duktig. Vill gärna höra om någon är av annan åsikt.

Dessutom, ni som var på tacoträffen i december, då mina var där och nu har fått skabb, kolla era med.

FerretCrow
0

oj då det lät inte alls roligt. men det rä skönt att höra att han mår bättre. bra att tipsa om denna träff då iller yran med mera snart är=)

UlrikaD
0

Skönt att höra att han mår bättre. Men bra att du säger till att de som var på Saras Tacoträff i Alingsås ska kolla sina för skabb också. Det är kanske någon som ska till utställningen också. Är det bara jag som tycker det eller verkar det som om illrarna får skabb mycket lättare nu? Man vågar ju knappt gå utanför dörren snart.Fundersam