Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 2064 ggr
JossanH
0

OT lägenheter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tyckte LiindaLarsson hade en kul idé gälande bilder på lägenheten så jag lägger upp bilder på min här.. Fler får gärna lägga upp på sina bostäder också.. Jag tycker iaf att det kul o se hur andra bor :)

Först ut är hallen

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

bör nämna att jag varit ganska mycket latare än liinda Larsson gällande att fota så många bilder… hehe

Ifrån hallen kommer man in i köket

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

har inte bott så länge så många saker är fortfarande icke färdiga…

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Sen kommer man i TV rummet

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Mer Tvrum och mitt älskade barskåp… :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

åh vad mysigt med sånt där stort fönster i vardagsrummet=) *avis*

JossanH
0

Därifrån in till sovrummet… Har gömt ett jättelångt rör och en stor back med leksaker o mysfilt under sängen..

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Men mitt finaste fönster har jag i sovrummet!

Är bäst att bo i källarlägenhet med egen ingång! :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

LiindaLarsson
0

fina antiak saker du hadde..(ser ut som antik) mycket finare än jag :)

JossanH
0

här ser man sovrumsfönstret lite bättre.. varför har jag inte tagit nån bra bild på det tro??

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

#8 tack! men du o jag har ju helt olika stil i våra lägenheter. Det som är snyggt hos mig kanske inte passar hos dig o tvärt om :)
Jag rotar fram en massa roliga grejer på loppisar och sånt.. endel är dock nyköpta..

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

Nice! älskar soffaan! betyder detta att jag måste städa å fota?

Wiizy
0

snyggt!

JossanH
0

#11 jaaaa!
Soffan är mitt bästa fynd! 5000:- bara!! men var iof tvungen att ta bort hela armstödet för att över huvudtaget få in den i lägenheten hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus

smurfb
0

#1, är det en absolut disco mitt öga spanar?

JossanH
0

#14 jajemen… men jag har druckigt upp den nu! HA!

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

du har ju för jävla fint jossan haha. kan tillägga att när jag var full och låg i jossans säng trodde jag att den där buddha var "riktig" o skulle trilla ner o ha halvt ihjäl mig, den ser ju inte falsk ut hehe :)

LiindaLarsson
0

Jaaa det kan man säga :)

JossanH
0

#16 den är faktiskt i äkta plast hanna! ;)
Många har trott att den är skittung och att jag ska få den i huvudet när jag sover men den är lätt som en fjäder! Snyggt gjord!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Robinsnel
0

Lördagsstök :)

Robinsnel
0

mer vardagsrum…

Robinsnel
0

o andra hållet..

Robinsnel
0

Litet, stökigt kök :)

JossanH
0

najs du har det Robin!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Robinsnel
0

undrar om jag nånsin kommer bädda min säng på en daglig basis..

Robinsnel
0

#23 desamma jossan ;)

Theres
0

Robin… såntdär påslakan har jag också :D

golf.ifokus.se

Telefonkontakt
0

Mitt hem är för stökigt för att ni ska få se :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

sarae
0
JossanH
0

dags för städ då kanske!! :P för mig gör det inget om det är stökigt iof..

Sajtvärd på Iller.ifokus

bnoffan
0

Här har vi mitt kök…

bnoffan
0

Hallen, och bortom det illerrummet..

Min kamera bråkar dock så bilderna är brusiga.

bnoffan
0

Sovrummet som jag precis tapetserat om! ;)

bnoffan
0

Och andra sidan av sovrummet..

bnoffan
0

Vardagsrum…

bnoffan
0

Min älsklingshörna.. ;)

Vindsvåning så vi har massa vrår och skrymslen!

bnoffan
0

vardagsrum…

DG
0

Måste storstäda innan man vågar sätta in några bilder Generad

Men fina hem ni andra hade :)

bnoffan
0

En del av iller/datarummet..

Blev visst lite mycket bilder Förvånad

sarae
0

Åh va mycigt ni bor bnoffan! riktigt läckert!

måste nog oxå städa innan :P

bnoffan
0

#39 Tack tack men ska bli skönt att bli av med allt julpynt så det blir lite mer cleant igen ;D

Faxlin
0

Ohh, vad fint ni bor allihopa. Riktigt avis på vissa möbler där. ;-)

Men min kåk får ni inte se. Jag håller precis på att målar om grabbens rum. Och sedan delar jag hus med fyra barn, 13 illrar och en hund och en sambo. Så ja, där har ni förklaringen till att ni inga kort får se :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Velsan
0

Måste hem å fota sen då :) kul grej

JossanH
0

jamen, fota alla nu! vill se! :)

Men Åsa, det gör inget hur det ser ut och det gör inget om det är sambosar, ungar o illrar med på varenda kort haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aelsklinn
0

Jag kan tyvärr bara bidra med EXTREMT stökiga bilder på vår lägenehet. Alla bilder jag tagit är från när vi precis flyttat in. Alla saker var halvt uppackade. Lägenheten lite konsigt möblerad (för vi visste inte riktigt hur vi skulle ha det) + att vi hängt sjutti-elva maskiner med tvätt i HELA lägenheeten. jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta…. men sedan skrattade jag och tog fram kameran. Se och njut…

Vardagsrummet:

Aelsklinn
0

Vardagsrummet 2:

Aelsklinn
0

Vardagsrum och kök:

Aelsklinn
0

Köket 2:

Aelsklinn
0

Hallen:

Aelsklinn
0

Hallen 2:

Telefonkontakt
0

Nu kommer mitt stök till hem.

dumma iFokus idag som inte ville visa mina bild.. blir bilddagboken istället ;) bara att bllädra fram

http://Regskylt.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTE0NjQwNDgxMSZ0PTExOTk1NzQwMDEmY3VycmltZz0w

Aelsklinn
0

Lilla rummet:

Aelsklinn
0

Sovrummet:

Aelsklinn
0

Sovrummet 2:

Aelsklinn
0

Och här kommer den bäste bilden: Strumpfönstret! Bilden visar egentligen inte så mycket av lägenheten. Men den ger en bra bild av hur rörigt det var! Detta var innan vi hade illrarna kan tillläggas.

Nu har vi också fått en fungerande torktumlare till tvätttugan. Som en skänk från ovan kan jag säga :)

sarae
0

aelsklinn! Vilken underbar stor fin lägenhet ni har! #54 var ju klockren hehehe…..kan du inte lägga in bilder från nu när fått ordning?

sarae
0

Då får väl jag lägga upp bilder på min lägenhet då..

Först köket

sarae
0
sarae
0
sarae
0
sarae
0
sarae
0
Xannadu
0

sarae avis på din kakelugn den vill jag ha :)

LiindaLarsson
0

fint du bor Aelsklinn… fast det var lite stökigt men det  är det ju alltid när man flyttar in.. fint du bor sarae

sarae
0

#64 haha varsågod å kom å hämta. Hatar åbäket. Den e igen murad å tar upp mitt enda möblerbara hörn…suck

#65 tack!

JossanH
0

jättefint ni bor! :)

Sarae- din lägenhet är det mest "tjejiga" jag  sett på länge- men jag älskar det! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#67 haha ja tjejigare kan det nog inte bli…konstigt att jag inte har nån karl eller?

JossanH
0

#50 kul att se hur du bor också! :)

alla har så olika smak och inredning. spännande

Sajtvärd på Iller.ifokus

Telefonkontakt
0

#69 vi har ingen smak än, bara för mycket grejer p liten plats. hatar det, blir ju aldrig städat :(

Theres
0

Jag har ingen lägenhet :D

golf.ifokus.se

Smex
0

hehe, kunde inte låta bli att märka att både Sarae och Robinsnel är inne på iFokus på sina datorer.

Men ni bor fint allihop. Ändå vissa hade lite för stökig. Är en liten pesstimist (stavning?)

Ja får väl klicka kort då jag har blivit lite friskare (ialla fall då febern går ner) Sen får ni se hur jag har det bland alla kartonger. =)

sarae
0

#72 hehe smygreklam bar..jag looovar e inte inne på iFokus annars :P

LiindaLarsson
0

jag var oxå inne på det när jag fotade men min skärm slog av :(

Aelsklinn
0

Jag ska fixa finare bilder sen… men just nu är det inte så städat. Vi ska eventuellt flytta snart också, och då kan jag visa den lägenheten med.

LiindaLarsson
0

jag ska oxå flytta då lägger jag oxå in nya

monicany
0

Vi var och tittade på vårt eventuelt ny hem i går! 26m lång å 6 1/2m bred vet ni vade è? Det är budgivning som pågår så inget är säkert. Men man håller alla tummar så att det går vägen funkar allt som det ska så kommer det bilder när det är klart.Skrattande

AlbaStiffler
0

http://hemmet.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=6b2984eb-1e63-45d5-808c-073f77b44a20

Här är mitt nya hus, det ligger redan i en gammal tråd på hemmet.ifokus.se. Spana in… :)

Theres
0

#78 Skitsnyggt!

golf.ifokus.se

Faxlin
0

#43: Okej jag ska fota jag med :-)
Men inte förns jag blivit lite mer klar med grabbens rum. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaLarsson
0

#78 Shiiit vad nice.. riktigt avis

AlbaStiffler
0

#79 och 81> Tackar! Kul när man verklgein fått bestämma ALLT helt själv. Man har lixom ingen annan att skylla sina inredningstabbar på då, förutom sambon då… Alla fula saker är hans fel… hahaha….

Pandae
0

#78 shit vad lyxigt, så j*vla snyggt:)!

bnoffan
0

#82 Förstår det. Jag tycker det är skittrist att bo i hyresrätter där man knappt vågar sätta upp tavlor! Längtar tills man köper något eget och får tapetsera och renovera precis efter eget tycke… :)

sarae
0

Albastiffler: Ditt hus är helt makalöst…får jag flytta in?

AlbaStiffler
0

#85> haha, om du går på låda och inte smular på golvet så får du flytta. Men får man 8 illrar på köpet då med? Har än så länge bara fyllt ut halva huset, använder inte 3 av rummen än, mer än till lager… men de fylls väl ut med åren. :-P

#84> Absolut, vi planerade i 1,5 år från det att vi hittade tomten tills det att vi kunde flytta in. Skitkul, men samtidigt skitjobbigt. Men såhär i efterhand värt allt huvudbry och knepande. Har bott där ett halvår nu och börjar väl få halva huset i rätt coolt skick.

Är ni intresserade av att bygga hus rekommenderar jag www.byggahus.se. de har åxå ett superbra forum där man kan fråga alla dumma frågor och få massor med idéer från andra husbyggare och från proffs.

lolla87
0

#24 sån säng har jag! =)

JossanH
0

albastifler- gud vad kul att få göra precis som man själv vill. Väldigt stilrent och modernt… dock inte riktigt min stil… Men underbart för dig som vill ha det exakt så!

Sajtvärd på Iller.ifokus

AlbaStiffler
0

:)

Smeagol
0

Kommer oxså att sätta in bilder när jag flyttat. (villket nog kommer att dröja nån månad). Men nu ÄNTLIGEN SKA vi flytta!! :)

AlbaStiffler
0

#90> Härligt, flytta är kul!

elmo
0

Så här bor jag. Först ut vardagsrummet

elmo
0

från en annan vinkel

skrollan
0

#91 åh vad jag är avundsjuk på din soffa!!! jag har alltid velat ha en sådan. Får man fråga vart den kommer ifrån och vad den kosta? :)

kan du ha den vasen ståendes där utan att illrarna vill leka? ;)

elmo
0

Köket

elmo
0

Köket bild 2

elmo
0

Datorrum

elmo
0

annan vinkel

elmo
0

Och sista för datorrummet

elmo
0

Sovrum

elmo
0

Och sista bilden

elmo
0

#94 Vi har köpt soffan på Ekeby möbelaffär och vi gav ca 12000kr för den. Det bästa köp vi nånsin gjort vi bara älskar den soffan.

Nej jag kan inte ha vasen på bordet när illrarna är där. De är vanligt vis i dator rummet när vi jobbar och inte är hemma Så jag sätter undan vasen nar de ska vara i hela huset.

skrollan
0

Ja, den var helt fantastisk soffan! usch vad avundsjuk jag blir!
hehe, okej, förstod att det var något lur, annars hade jag även vart avundsjuk på dina illrar om dem inte rörde vasen med blommorna ;)

Bor ni i hus? :)

Sara
0

#92 Är det månne tro en airconditioner mitt öga skådar. Isåfall är jag rusktigt avis!

Sara

elmo
0

#103 Japp vi hyr ett hus på ca 80 kvm. men tyvärr letar vi efter ett nytt ställe att bo då vi ska vara ute härifrån senast den siste april. Så man börjar bli lite stressad nu.

#104 Det är en fruktansvärt irriterande luftvärmepump (funkar ju även som airconditioner)som dönar precis där man sitter när man kollar på TV.

Qviq
0

Lägger upp några bilder jag också, men bara på en bråkdel av lägenheten i rädsla för att ni ska få en chock och ringa anticimex:P

Först ut Tv rummet

"Chaos is a friend of mine."

Qviq
0

Annan del av det… Illrana har varit i farten och vält ut papperskorgen:D

Qviq
0

Sovrummet, tåkigt värre:P

Qviq
0

Del av köket, Måste skryta och säga att jag gjort bordet helt själv:D

JossanH
0

#109 vilket fint bord! Jag är också en bord-snickare… eller snickare o snickare… mina köksmöbler jag har jag slipat och lackat så som dom ser ut på bilden! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Qviq
0

#110 Verkligen fint du fått till det, Ser ut som om de är antika… Så fint skulle jag nog inte lyckas med…

JossanH
0

#111 jag har ju bara slipat DU har ju byggt!!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Qviq
0

Min mamma är både tapetserare och målare så jag har fått lära mig att bygga och fixa möbler sen jag var liten men detta är det första jag gjorde utan mammas hjälp… Och även att jag har dem meriterna så kan jag inte få till en möbel på de sättet du gjort…

JossanH
0

#113 allt du behöver är en tung j*vla slipmaskin där pappren slits ut var 5e minut, 4 stolar och ett bord (alla mörkt brunmålade) och ett ganska kasst tålamod när det gäller renslipning så blir det sådär fläckigt. sen lackar du det bara- inte svårt alls! :)
grannarna undrade nog vad jag styrde med i trädgården jag ibland blev så förbannad att jag skret rätt ut!
Önskar jag kunde bygga möbler o renovera dom på riktigt.. är mer händig med tyg liksom..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Qviq
0

Haha, då är det inget för mig… Mitt tålamod tar slut på bara någon sekund:P Men måste än en gång berömma dig för ett väldigt snygg arbete.

JossanH
0

#115 jag tackar o bockar!

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

Vilken fantastiskt fint bord du gjort, riktigt avsi! Kan inte illrarna komma upp på va? ;) sådant skulle man ha :)

Sara
0

# 105 Haha, ja kan först att den är irriterande att ha just där men gud vad skönt en varm sommar.

Sara

Qviq
0

#117 Nepp helt illersäkert:D Skönt att kunna sitta och äta utan att ha illrar hängande vid benen….

Smeagol
0

#110 måste bara säga att det var GRYMT snyggt?? Får man kopiera eller?? eller kanske få nå tips på hur man gör?? Funderar på att göra om ett köksbord med stolar.

JossanH
0

#120 man tackar! :) go for it! Jag har som sagt bara slipat lite halvslarvigt med en pissdålig slipmaskin på brunmålade möbler. Bordet och stolarna hör inte ihop utan stolarna hade vi hemma när jag var liten och bordet lyckades jag hitta på loppis för 150 spänn, även det brunmålat! :) så det var ju kalas!
Sen har jag bara lackat dom… Ett tips är att inte använda sig av stolar som har så sjukt många delar som de som jag gjort.. Man blir lätt väääldigt trött och irriterad på alla delar haha
Som tur var hjälpte iaf pappa mig med att plocka isär dom och limma ihop igen :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

vi villse rikkis hem :D

Smeagol
0

#121 Stolarna till de borde som ja ska få är likadana som dina, hehe de är bruna. men bordet är träfärgat. Måste man slipa de först och måla de brunt då eller?? Jag funderade på om man kunde göra så, att man slipar borde resp stolar och sedan lackar dem i en bruntunig lack?? vad tros om det?? fast då lär ju bordet och stolarna skifta något i färg..suck* inte lätt..

JossanH
0

#123 tror mest på att måla det brunt först och sen slipa!

Sajtvärd på Iller.ifokus

LiindaLarsson
0

Döskallit =) häftigt

Anneliearvidsson
0

Såhär bor vi :9 Vardagsrummet

Anneliearvidsson
0

del av köket

Anneliearvidsson
0

Hallen

Anneliearvidsson
0

Datorummet

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.