Hane till avel 2008 sökes
Hane sökes till viltfärgad hona för våren 2008.
Han ska vara pigg, glad, frisk och med bakgrundshistoria. (Ej Gotländska linjer!)
Maila eller ring och berätta vad du har för hane. Mail: murgronansilleruppfodning@hotmail.com alt. ring: 073-6764436 /Malin, Murgrönans illeruppfödning.
putt
#1 ja det är ju ingen bråska än men det gäller att söka i god tid ;-P
Hoppas du hittar en lämplig hane! Lycka till!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 tack. Söker ännu så är de någon här som funderar på att hålla sin hane okastrerad nästa år kontakta mej så pratar vi mer om hur de tu kan matcha varandra :-)
Finns det någon som planerar att hålla sin hane okastrerad för 2008??
hihi… JA! 
ludde lär hållas okastrerad så länge matte står ut ;) men ingen avel på honom inte..
ja miilo ska inte kastreras men han har ju inte super duper papper =(
#7 & #8 men jag söker en hane som ska vara i avel som jag kan använda till min brutta juh…#6 och din går bort ;-)
jag är berädd att åka en bit så avstånd är inget problem för rätt pojk.
*puttar upp, kan aldrig få för många att "välja" på*

har du hittat nån hane än?
jag medelar er när jag har hittat en hane som jag bestämt mig för. Tills dess tar jag emot alla förslag på tillgängliga hanar!

Okej, så nyfiken juh;)hehe
#13 tja hanarna växer inte på träd direkt ;-)

#14 nä och synd är vell det, skulle inte skada om det fanns fler avelshanar tillgängliga.
#15 inatämmr, ett träd fullt med okastrerade hanar vore prima :-)
…söker ännu en pojke till min flicka…
Jag har funderat på att låta min Phoenix gå okastrerad framemot mitten av nästa sommar, då han är ett år.. Tavlan på honom vet jag inte så mycket om än, har inte fått pappren, men pappan är Lillen och där så skiter det mesta sig ju, för som jag förstått det så finns inte så mycket till tavla på honom reggad?
Mamma är tiffy, henne finns nog däremot en tavla på..
Paulina
#17 tyvärr finns det inga illrar med den bra stammen som enligt vissa på detta forum ska vara 5 generationer bakåt med allt nerskrivet=(
#18 det finns svenska illrar med stamtavla i 18 generationer bak. Det går att hitta "bra" illrar att avla på.
#18 tjooohoo håll min tråd ren ifrån sånna "spekulationer" jag har inte nämnt några krav då jag vill avgöra själv och stammtavla på 2 eller 15generationer bakåt kan vara lika illa -eller bra beroende på…
Har ni en pojke ni vill låna ut maila: murgronansilleruppfodning@hotmail.com eller skicka ett pm alt ring: 073-6764436 så kan saken diskuteras utan andras åsikter då det är jag som vet vad jag söker till min flicka. :-)
Ja jag ville inte starta någon disskution förlåt Cannaydia=(
#21 ingen fara skedd vill bara inte att annonsen ska misstolkas pga någon annans inlägg och tro att det är mina kriterier på hane :-) Så tydlig gör det genom att posta inlägg så ingen får för sig att de blir mitt tykande, tänkande, krav på hane. FÖr jag evt att saker lätt misstolkas på internet.
*puttar upp lite*

Töserna ville hjälpa till att putta lite=)
puttar

puuuuuuutt
söker ännu en hane, allt av intresse för en bra matchning.
puttar

puttar lite åt dig ska lägga mej nu hehe;)
puttar upp i jakt på en hane.

Har du pratat med Monica? Heter Infinity här på forumet.
#31 inte hört något mer ifrån henne än att ena hanen va bokad för 2009 och skulle sedan kastreras/tas ur avel. Så jag söker än.
Finns det någon hane?
*puttar upp i jakt på att någon tänkt tanken*
Någon som kommer hålla sin hane okastrerad och tillgänglig för en ev.kull? kontakta mej på: murgronansilleruppfodning@hotmail.com
((Verkar bli soppatorsk med hanar i nästa år!??))

Har du fortfarande inte fått tag på någon?
#36 nej ingen jag funnit av intresse för min uppfödning.

#37 okej på så vis. sen vill du ju kanske hitta en hane i närheten av dig oxå så du slipper åka så långt
#38 haha nejdu om jag så ska ta mej till kiruna eller malmö eller utanför sverige för att hitta en bra hane så kan jag tänka mej åka en sväng. Bor man på Gotland är man aoutomatiskt isolerad, o eftersom jag har både bil o körkort finns det inget som kan stoppa mej för en resa till rätt hane. Så avståndet är obefintligt sålänge det är rätt hane det handlar om.

Håller med om att avståndet inte får spela in när man letar hane. Håller tummarna för att du hittar en kille snart.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#39 jo det är ju sant=) ja gotland är ju lite utanför =)
#39 absolut rätta inställningen! Hoppas verkligen du hittar någon passande. Verkar bara bli en massa steriliserade hanar till nästa år… Men det är ju bra att det finns såna också förstås!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#42 ja men det var ju många som ska skaffa hanar som kan ta honorna ur brunst men inte göra dom med valpar, åhhh har glömt ordet nu i all stress men ni vet vad jag menar=)
#43 vasectomi (rätt?), samma som jag menade men jag skrev steriliserad istället just pga stavningen hehe
Sajtvärd på Iller.ifokus

#44 okej ja men vi menar samma hehe=)
#41 ja Gotland är lite isolerat och oavsett måste an vara berädd att resa då det är så begränsat med okastrerade illrar ifrån olika linjer måste jag nog också tillägga…
#42 ja det sägs att några ska låta sina hanar "vascas" sedan är frågan hur många i slutändan som har en sådan hane. Vet att det varit liknande diskutioner förgående år och ännu har jag inte sätt till någon "vasc." hane…dok vill jag i första hand försöka hitta en hane med bra linje och fungerande spermier
*puttar upp* ingen som har en hane som får göra någon kull i år?

Hade underbara Nalle här hemma haft en stamtavla så hade du FÅTT honom just nu.
2.2 kg tung, mysgris med världens underbaraste temperament. Och SÅ jävla brunstig!! Hjälper ju inte att man är så gott som 100% säker på var han kommer ifrån, hitte-iller är han ju lik förbannat.

putt

Puttar
Vad hade du tänkt dig för hane? Förutom det som står överst då.

Men, du har ju tre fantastiskt fina hannar sjalv…
ja en grabb man vet lite om, så det finns lite historia bakom. Gärna vara nåt år också men inget måste. ja allt är av intresse så kan man överväga om det finns någon hane som verkar intressant. För det är snarare brist å hanar i allmänhet i år. annars brukar de vara svårt att hitta någon som är intressant men nu är de näst intill öken skulle jag vilja våga påstå. tråkigt att inte fler hanar finns tillgängliga.
#58 ja ena hanen är inte i avel än och ska inte tas i avel i år har jag bestämt. Den andre är "fullbokad" och den tredje håller jag på att undersöka möjligheterna mellan då det isf blir linjeavel, måste kolla allt både en o två gånger extra då så att det inte missas något…Men skulle det dyka upp något intressant eller om min tredje hane visar sig inte de skulle funka med så måste ja ju ha någon annan alt. ge henne ett "sabbats år"…