Royal Canin Kitten 34
Jag ger det här fodret till mina illrar och jag har för mig att jag har läst någon gång att det har hänt att dessa bitar har varit för små och satt sig i halsen och blockerat strupen. Känner någon igen det?
*Blandar även med andra foder

ja det kanske inte funkar till gluppska illrar men jag kan ju medela att jag oxå har detta och Thyra och Miilo smular ner det ännu mera
Har jag inte hört om… Känns inte troligt heller..

Jag har större torrfoderbitar, och när de ätit klart (de gånger de inte äter upp precis allt) så liknar de smulorna som är kvar just storleken på Royal Canin Kitten :P
golf.ifokus.se

min har ätit det sen hon kom till mig.. hon smular ner det till små bitar och inget har hänt henne :) jag tror inte det är nå frligt.. det är väll lite överdrigter kanske?!!!. som att man får Canser om man dricker vatten och sånt som sägs nu för tiden..nu för tiden dör man ju av vad som häls som man äter,, =) snubblade ut lite från tråden heeh men men

Är det också lite mindre runda kulor? Vi har Eukanoba (stavning??) och blandar ut med och det är iaf inga problem där..

Har också detta foder, har inte problem med fastnande bitar. Dock kan en av min glupskingar få lite hosta av dem ibland. men det får hon av all foder.
Dock vet jag att det har varit vissa problem emd Baby. Dessa bitar är mindre ändå.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
har för mig att jag läste om en valp som satte detta foder i halsen och dog… Men jag kan missminna mig…
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vi har alltid haft RC kitten utan problem och en period hade vi babycat när elliott behövde tjocka på sig lite. Enda som hänt är att glupska valle satt i halsen ibland men jag har ingen aning om vilket av fodrena det är som hamnar fel