Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 299 ggr
DG
0

Illrarna och vattenlekar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag satt jag en liten skål vatten på golvet så att illrarna kunde svala ner sig. Dom hatar bada men frivilligt funkade det mycket bättre :)

Först Moon som doppar huvudet in.

DG
0

Hapsis ser lite skeptiskt ut först.

DG
0

Men sen fick hon också blöt huvud (med mattes hjälp dock ;)

DG
0

Och till slut båda två vid skålet.

TottsiGirl
0

Kanske oxå får testa med en skål sen i eftermidda.. Ted avskyr att bli blöt i vanliga fall men de kanske ändrar sig om man får plumsa runt själv…:)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
0

vi har testat med vatten hemma i en gammal toalåda och det tycker dem är riktigt skoj. =)))) Så testa du Tottsigirl. Det enda dem inte gillar är och duscha.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

TottsiGirl
0

Jag testade att hälla lite vatten i en ungsäkerform (men toalåda låter ju ännu bättre madde) stoppade sen i Teds favoritbollar.. SÅg hejdlöst kul ut för ted var ju tvungen att "rädda" bollarna så han sträääckte på sig så han tillslut nådde den ena bollen utan att bli de minsta blöt.. nästa boll blev svårare då tvingades han nudda vattnet med tassen USCH vad hemst haha.. Men dumma matte ökade motivationen lite och lät lite gurka simma runt i vattnet då fick man ju doppa huvudet när de skönk till botten :) Men nu så doppar han iaf halva ansikt helt frivilligt och kör runt det i vattenbaljan även fast gurkan är slut så de går framåt iaf :) Kanske kan få mig en badiller oxå tillslut :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."