Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 3613 ggr
ferretgirl
0

Mitt fritidsintresse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!!!

Vad gör ni på er fritid??? Förutom att vara med era illrar förståss. Jag menar nu typ om ni läser nått, tittar på filmer, syr nått till era småttingar eller syr nått annat som ni tycker är kul???

Själv läser jag gärna böcker, tittar på nån bra film, syr grejer till illrarna, typ överdrag till burtäcken och hängmattor. Stickar också muggetröjor till mina illrar som dom har på sig om det är kallt ute. Mönstret till denna hittade jag i en gamal IN som var från mitten av 90-talet tror jag. Älskar också att sy tavlor i sk. japansk sömnad, både färdiga mönster och sådant jag hittar på själv. Har 2 tavlor som jag har sytt efter färdigtryckt mönster, 1 som föreställer en hök i ett japanskt körsbärsträd, och 1 som föreställer en sjusovare(tror jag) som sitter bland vindruvsklasar. Har sen 2 tavlor som jag själv har komponerat, 1 som ska föreställa en flock med späckhuggare/orcas (som tavlan också kallas) som simmar i en vik med berg i bakgrunden och en solnedgång. Den andra är det 2 illrar på, en vit svartögd och en brun, dom sitter i en liten glänta. Sätter upp foto på dom för dom som är intresserade att se hur dom ser ut.Tror att det lyckades mig att få upp nått foto på muggetröjorna på mina foto.

Trollet

ferretgirl
0

Hejsan!!!

Så här ser den lilla musen ut.

Trollet

Faxlin
0

På min fritid är jag mestadels här inne eller så håller jag på med mina djur.

Annars tycker jag om en bra film, en god bok. Eller att brodera eller gravera på glas. Vad jag tar mig för beror lite på vad jag känner för just då. Syr en del i omgångar till mina pälsar. Så ja, det är vad jag gör på min fritid.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

-eM-
0

På min fritid, (finns det en sådan?) haha, nej men jag är mycket med min pojkvän ute i skogen, är med och jagar bla. Annars så älskar jag att åka snowboard, tränar, umgås mycket med vänner, så gillar jag att pyssla med en massa, ibland får jag för mig att jag ska sticka, då blir det oftast en mössa eller en halsduk, ibland till julen syr jag även korsstygn, låter inte som mig, men jag får såna infall ibland.
Annars fotar jag mycket. Men just nu är det så fruktansvärt tråkigt väder så jag har varit dålig med kameran den senaste tiden.
Hålller mycket på med datorn också och älskar att vara ute i naturen.

Kommer inte på mera just nu..

elinn
0

Jag gör en hel del olika saker när ja har tid. Läser en hel del men dock inte det jag borde läsa (kurslitteratur), syr ganska mycket mest kläder till mig själv, allt annat är tråkigt att sy Räcka ut tungan  Tycker även om att rita och jag tränar flera gånger i veckan.

Ja det beror helt på vad jag känner för men visst hittar jag på saker att göra om jag har tråkigt.

Spår även i tarotkort och försöker nu även lära mig I Ching. Fast det ser jag inte som något fritidsintresse, det är bara något jag gör när mina vänner ber mig.

Mangafreak
0

Läser, skriver, försöker lära mig att rita :) Sitter vid datorn, lyssnar på musik, fotograferar plus mycket annat….

Gitzy
0

Illrarna tar ju den mesta tiden men annars så håller jag på med min förening Hundfrämjandet och så kör jag mototrcykel när det är säsong. Åker på olika träffar och till vår egen hojklubb.

Madde
0

När jag inte är här inne eller busar med illrarna så tar jag väldigt mycket kort. Inte bara på illrarna utan även på naturen. Det är min största hobby just nu.

Här är en bild som jag tagit. Det här kortet är taget förra året i maj när jag var i grekland.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

domiino
0

hmm har inte någon fritid..hehe mjo kanske lite..går ju i skolan under dagarna när jag är hemma så pluggar jag o "grästränar" roxxie (tjejen är rädd för gräs så jag är ute med henne en timma varje dag för att få henne förstå att gräs inte är farligt).. på helgerna försöker jag lugna ner med att skissa och leka lite i photoshop.. vet inte om det syns så bra på bilden men det är en av mina teckningar i alla fall.Räcka ut tungan

Sara
0

Jag rider en gång i veckan och försöker gymma 2 gånger i veckan.

Annars tycker jag om att laga mat och att baka. Brukar alltid vara den som gör tårtor och smörgåstårtor till kalasen.

Förr när jag bodde närmare Alingsås såg jag mycket filmer, nu blir det mest såpor..

Sara

Malena
0

hmm fritid har jag knappt jobbar ganska mycket hehe Illrarna är ju mitt största intresse men pojkvännen kommer inte långt efter men lite haha, tycker om att sitta framför datorn, städa inreda m.m

elinn
0

Jag skrev tidigare i den här tråden att jag tycker om att rita och måla när jag har tid, mest så ritar jag.

Så nu har jag tagit mig tiden att scanna in lite bilder på datorn så ni kan få se vad jag har för mig på min fritid =)

Jag har fyra favoritbilder i min samling som jag tänkte dela med mig av =)

Första bilden är på en tjej som jag såg när jag var i paris för flera år sedan (2000)

elinn
0

Den här bilden är bara ritad ur huvudet men vem vet, kanske finns hon där ute någonstans.

elinn
0

Den här bilden tog väldigt lång tid att göra. Det blev mycket vässande av pennor och suddande men klar blev den till slut iaf =)

elinn
0

Den här bilden gjorde jag när vi hade bildlektioner i skolan, den är datagjord. Kan ni gissa vilken person (figur) jag inspirerats av? Räcka ut tungan

ferretgirl
0

Du ritar förbaskat bra får jag säga, fuskar själv med att rita och måla, men det är inte alls så bra som det du gör

Faxlin
0

Snyggt ritat Elin. Fast jag går bet på vem du har inspirerats av. Jag är sinte så bra på sådant tyvärr. Men snyggt gjord var hon.

Audiatur et altera pars

elinn
0

Tack Ferretgirl och Åsa =)

Klura vidare på tjejen du Åsa =)

TottsiGirl
0

Ja wow rikitigt fina bilder.. Själv säger ja som ferretgirl jag håller mig undan från allt målande det mest avancerade jag klarar av är en streckgubbe i princip.. På fritiden så älskar jag att köra mc när vädret tillåter.. Annars gillar jag att läsa böcker spela tvspel och göra sånt som dom flesta gillar. Men hmm nje ja vet bara inte var min så kallade fritid tar vägen efter jobbet tycker ja bara de säger  poff och så e de läggdax Skrikandes

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

#17: hmm, taskfrans. Ska jag behöva och sita och fundera på det tills jag blir gråhårig med andra ord. hehe

Audiatur et altera pars

Ramnesgjengen
0

For uten att jeg jobber så har jeg nå gått ett år på skole.

Jeg syr ting til vikingildern produktene og jeg er med å arrangerer vikingildern, utstilling i Oslo området.

Jeg leser, er ferdig med Isfolket, sagnet om lysets rike og holder på med hksemesteren

Jeg er også glad i ta bilder og jeg prover og behandle dem, men det er ikke lett. Skal se om jeg finner ett bilde dere kan se.

Ellers går tiden min til dyra og mannen min:)

Trine

Faxlin
0

Trine, du kommer ihåg att hojta till så jag lägger ut informationen om Viking Ildern här också.
När blir den? Börjar det bli dax att boka stuga? ;-)
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Ramnesgjengen
0

"21 Åsa

Vet nå ble jeg litt flau Generad. Jeg er søren ikke sikker på når det er….

Men jeg har det på mail Cool

Det er Lørdag 28 oktober 2006 på Grorud samfundshus.

Kommer du alene eller er dere mange?

Har du ikke meldt deg på burde du gjøre det nå for lisene begynner å bli fulle….

Sende mail til ingvill@vikingildern.com Det er Ingvill som holder styr på det. Av en eller annen grunn så stoler hun ikke på meg og papirer…Kan jo ha noe med dysleksien min og gjøre.

Man kan også gå inn å titte på www.vikingildern.com

Trine

Faxlin
0

Men Trine jag vet ju inte hur många illrar jag har då. Och inte vad de heter heller. hihi

Audiatur et altera pars

Ramnesgjengen
0

Åsa…. Kan du ikke holde av noen plasser da?

Er dem gamle nok til og delta?

Faxlin
0

Ja då de är gammla nog att vara med. Så det är inte det som är problemet. Men vi får se. Jag ska prata med Veronica. Vi åker ju liksom ihop hon och jag på alla utställningar. ;-)

Audiatur et altera pars

[Luna]
0

#14   Ändra håret till bond s är de en exakt kopia av mig.

*asg*

Super snyggt du ritar.,

Sabina-old
0

På min fritid så tränar jag (så mycket som jag hinner och orkar) och så är det ju skola också, fast sommarlov nu… Jag gillar att skriva dikter och att vara med Max och så ÄLSKAR jag att vara i naturen som ger en sådan frihetskänsla…

Therese-jhfd
0

#14 - Angelina Jolie (Stavning?)

elinn
0

Inte alls dåligt gissat Therese =)

Egentligen är det Lara Croft i Tomb Rider men Angelina spelade ju henne på film efteråt så ditt svar är väl egentligen både rätt och fel =)

Madde
0

#14: Den var ju supersnygg gjord Elin. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.