Iller iFokus

Iller

Etikettförsäkringsfrågor
Läst 812 ggr
Lillith
0

Någon som vet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Illrarna Sebbe (Cingo) och Timon ska än en gång försäkras men jag saknar födelseuppgifter.

Är det någon som har deras födelsedatum, ev deras ID nr och Registreringsnr?

Robinsnel
0

japp, jag har deras chip nr. Jag skickar de i pm till dig. Annars är det ju en så lätt sak att föra över försäkring… jaja. Bra att du försäkrar dem!

Faxlin
0

#0: Mycket bättre att du för över försäkringen på dem. Det finns några turer bakom dessa grabar. Men det kan Robin eller jag berätta mer om per pm. ;-)

Ledsen Robin att jag lovar bort dina skrivkunskaper så här :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

Kul att pojkarna fått ett bra hem… var ju rätt nära att de hamnade hos mig, var rätt sugen! :) Hoppas de trivs hos dig Lillith och att du trivs med dem!

Sara
0

Genom att föra över försäkringen slipper du karensperiod.

Sara

Lillith
0

#3 Jadå jag älskar dem små grabbarna och jag hoppas att dem trivs här ute i skogen!

#1,2 o 4 men hur för jag över den? jag är inte så säker på att den finns längre nämligen! karensperiod?

Robinsnel
0

#5 Det är bara den tidigare ägaren som kan föra över den till ny ägare. Då ringer de in den nya ägarens uppgifter till agria så kontaktar agria nya ägaren och för över den. Man har en karensperiod på 20 dagar vid en nystartad försäkring. Den täcker då inte sjukdomsfall. Olyckor däremot täcks från första dagen man försäkrar.

Lillith
0

#6 okej… jag får se till att dem är friska :) det borde inte vara så svårt hoppas jag!

Sara
0

# 6 De två omplaceringshonorna som jag hade här för ett tag sedan var försäkrade på mig och så förde de nya ägarna över försäkringen från mig, så det går att göra så oxå.

Sara

Guteillern
0

Den nya ägaren kan ringa in (020-88 88 88) och föra över försäkringen, OM h*n har gamla ägarens försäkringsnummer.