Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 512 ggr
babsan
0

=O Bab´s drog en snabbis !!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej….

Idag drog jag ner på stan en stund å tog med mig illrarna, öppnade självklart fönstrena för att lufta, när jag kommer hem är jag så kissnödig att jag skyndar att lägga in illrarna i rummet, sen tänker jag inte mer på det….3 timmar senare när jag ska gå å blocka bajs blir jag helt panikslagen å börjar stortjuta, letar i hela rummet, men bara Snuffe, ingen Bab´s =( Snuffe är så fet så han kommer inte under fönstret å fönsterbrädan, medans Bab´s är alert å kommer under på ett kick ;) så jag ringer min granne mitt upp i paniken, Micaela (grannen) har ju utekaniner som Bab´s brukar dra till när hon rymmer, men hon var inte där den här gången :| jag kutar in å hämtar en pipis, tar tid att hitta eftersom att dom har gömt alla under soffan i vardagsrummet…så efter 20 minuters letande eftr en pipis såspringer jag ut igen å hör prasslande UNDER ALTANEN =O !! när vi piper med pipen så springer hon åt andra hållet än vad hon ska, sen hör man splash, så jag tror hon jagade en groda :P sen efter det kommer hon knallandes till det pyttelilla hålet hon antadligen kom in ifrån :) så hon kom fram iaf :)

verkar ha vart jobbigt å vara ute å ränna på kvällarna för en tanig liten iller, hon somnade som en stock när hon kom in å fick äta å dricka, det är ju varmt å skönt här inne =P

vilken lättnad när jag hörde att hon var under altanen alltså, jag var livrädd att jag aldrig skulle få se min vänstra ögonsten igen ='( jag är så överlycklig att hon är tbx <33 snacka rädd jag blev =O

behövde bara skriva av mig ^^ hehe…

kram, oss =)

Norrskenets
0

ojj hehe, vilket äventyr. skönt att du hittade henne tillslutSkrattande

sarae
0

oj! vilken tur att du hittade henne! vad obehagligt!

ferretgirl
0

Ucsh då, tur att inte Snuffe är så liten och tanig att han kunde ta sig ut han med. Tur att du hittade henne igen så pass fort som du gjorde. Krama båda från mig.

AlbaStiffler
0

Härligt att du så snabbt hittade henne. Dax att fixa en fool-proof lösning på fönstret kanske, så att man inte i sin glömskaste och mest stressiga dag inte kan råka lämna fönstret öppet… *gulp* Man blir ju helt förkrossad när de rymt… :)

skrollan
0

jag ska skaffa myssnät som jag hoppas att dom inte ska ta sig egenom, fast det är när vi är hemma, annars står det inte öppet :D

AlbaStiffler
0

Perfekt! Sen jag skaffade illrar har jag blivit lite nojig vad gäller såna saker. Det är så lätt att en dag glömma, och ännu värre nojig är jag över att andra ska glömma (tex dörren eller fönstret). Ungefär som att man ibland kan undra om man glömt spisen på… fast med illrarna…

skrollan
0

precis. och de  är inte roligt att vara orolig över. usch vilken ångest man får.

babsan
0

#1-2 ja det var en väldig tur :) å jä*vligt obehagligt :(

#3 haha, han skulle inte ens kommit under där när han var liten :P då hade han alldeles för stora tassar för att fatta vart han var :P haha… jupp då dom får massor m kramar å pussar från dig ;)

#4 smart :D

fluffig
0

=O vilken gudatur att hon kom tillbaka! tur att hon iallafall håller sig i närheten när hon drar sådär :)

babsan
0

#9 jaa verkligen =) jag e så stolt över att hon inte drar till skogen eller ngt :) skogen ligger ju bara 20 meter från mig ju, på 2 sidor :P

fluffig
0

#10 oj så nära, ja då var det ju enverklig tur hon inte drog dit :)

babsan
0

#11 ja, jag är väldigt tacksam för det :) lite hufs har hon allt ;)

Anah
0

HEJ!!!

Nu har jag iller i fokus:)

Tänkte bara säga att jag pratat med skolan nu och den 14 Feb V.7 kommer jag och min sambo och ev en kompis till (hon kan mycket om illrar och har själv två) hem till er för att bekanta oss lite och sedan ta hem dem:):) *längtar*

Men jag tänkte fråga vem som är vem? Är snuff honan eller hanen för jag vet att hanen var nio månader och inte kasstrerad eller försäkrad? Och då undrar jag om ni kommer teckna en årsförsäkring på honom innan vi tar honom iom att vi sedan till sommare tar och kasstrerar honom? (har lite dåligt med pengar nu när vi studerar så bra om vi vet lite hur det kommer gå till:):)

Sen undrar vi när försäkringen på den andre, honan då går ut? och var det honan som hette babs? SÅÅ söta namn måste jag säga är det du som givet dem de??

Vad äter dem för foder?

Hoppas allt är okej annars och det är viktogt för både mig och min sambo att vi fortsätter hålla kontakten och att du får komma och hälsa på precis när du vill!

HA det så jätte jätte bra och krama de små liven från oss så hörs vi av…

Kram Anah och Johannes