Var tydligen reklam, fick ej
raderade
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

varför måste det vara ett pris? annars tycker jag verkligen det är super att detta iFokus startar=)
Ett minimi pris anser jag man ska ha för ge djuret ett värde.
jag tycker nog att det är till den som omplacerar vad de vill ta ut för sitt djut. En del nöjer sig med några 100 en del ger bort gratis när det vet att det kommer till ett superhem. Så jag tror inte att man behöver ha ett mini pris jag tror nog att ägaren redan har ett pris på sina djur. :)
#3 I annonsen ska det stå ett minipris vad säljare o köpare gör upp privat i PM är upp till dem.

Ska man inte få skriva sin egna annons då?
Alla skriver sin egen annons men kommer ha regler att följa.

#6 ja då tyckwer jag att det bara ska stå att pris disskuteras med ägaren… för annars kommer det kanske stå ett pris men djuret ges bort gratis iaf då är det bara onödigt med denna regel
Jag tycker en 100:- kan vara minimipris fast ni kan kanske kalla det symbolisk summa.
100:- tycker jag pga att det är många olika djur som kommer att omplaceras. Allt från råttor till hundar.. En hundring kan tyckas lite för en hund men mkt för en hamster.
Sen är väl frågan om man säljer eller omplacerar ex en iller för 2000:-? För mig är det ingen omplacering utan en försäljning.
Sara
Kommer vara ett lägsta pris för de olika djuren. Iller kostar ju mer än en hamster t ex
Häst omplaceras för 100:- oj vad många impulsköp *Ler*
En regel kanske kan vara att det ska stå klart och tydligt pris, ålder, psyke osv samt vilka tillbehör som eventuellt ingår i priset.
Sara
Lagom för en iller är ca 200-300:- i symbolisk summa.
Sara

som sarae säger kan det ju bero på mycket som följer med illern
#10 Maila mig de regler ni vill ha gör en punktlista. Märk att det gäller iller
cypress24@gmail.com
Urk.. Det orkar jag inte.. ZzZzZzZzZzZz…
Sara
Om ingen orkar så får vi ej med det ni vill för jag kan omöjligt komma ihåg allt.

#15 det räcker väl med att folk skriver det här. varför skulle sarae vara den som gjorde arbtete till er?
#16 förövrigt var det sara…inte jag ;)
och därför att vi försäker hjälpas åt här på iFokus eftersom det hela är ett enda stort community ;)
Jag tycker att man skall ha som regel att djur ej får skänkas bort. Då lämnar man priset öppet beroende på vad det är för djurslag
sen personligen så tycker jag att för iller skall man ha ett maxtak på priset föratt få kalla det en omplacering. tex. 500 absolut max 1000 kr. vill de ta me hänvisar man till blocket där man SÄLJER djur.

#16 oj haha förlåt jag har till och med börjat stava sarae till mina kompisar som heter sara=)
ja men varför då inte sätta taket på max 1000kr då på en omplacerings iller så får dom bestämma pris själva under det?
Vill poängtera att det alltså inte är iller.ifokus som har bett trådskaparen att ta bort inlägget.
mvh sarae, medarbetare

okej fattar inte varför det skulle tas bort ens??
#20 För man fick tydligen ej göra reklam för ngn sajt som man dels ej skrivit avtal på eller ens kommit upp. Sidan jag läste på ang skaffa iFokus sajt kunde jag ej se den regeln.

#21 okej på så vis ja då blir det ju falsk marknadsföring om sajten inte finns oxå=(
#22 Skrev det var i planerings stadie, inte att jag spikat sajten utan ville höra vad ni ville ha med på sådan sida..Vad för regler etc.
Men det där om maxpris på en omplacering är bättre än mini pris tycker jag

#24 ja det tycker jag oxå ett maxpris på säg som sarae sa 1000kr sen får jag välja själv om jag vill ta 500 eller 700 eller till och med ge bort iller.