OT på väg...
hade en tuff period i höstas av olika skäl, men främst pga utbildningen. Som några kanske vet så pluggar jag till civilekonom. Vilket jag egentligen avskyr. Men nu i höstas bestämde jag mig äntligen för att försöka göra det jag verkligen vill och alltid drömt om - Bli veterinär.
Så nu har jag hoppat av civilekonomutbildningen, och börjar läsa kemi och fysik nästa vecka. Har aldrig läst de ämnena innan och behöver dem för veterinär utbildningen. Så till hösten hoppas jag av hela mitt hjärta att jag kommer in på en veterinär utbildning nånstans i världen. Visst, 5,5 års utbildning till..men det är det väl värt. Det känns så skönt att äntligen vara på väg!
Ge järnet!!! Du skulle verkligen passa som veterinär!! Lycka till 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

wow!!! Att du orkar. Plugga fysik och kemi är inte hur kul som helst.
Men GO GIRL!!

Jag vet precis hur det känns att helt byta bana- är i det läget just nu jag med. Lyckönskningar till dig!

tror att du kommer klara det jag var dum och hoppade av min veterinär utbildning men det var av psykiska skäl och pågrund av skolan jag gick på. men vad skönt att du sedan kan tex åtgärda mycket på dina djur själv med mera=)

Kul Sarae, man ska följa sina drömmar. Ett tips är att fixa ett riktigt bra kneg som du får in en del stålar på under somrarna. Så att du klarar av dina 5,5 år, som jag antar blir utan CSNs almosor till största delen. Om du inte har snälla föräldrar vill säga! :-D

Helt rätt.. jag tycker också civilekonom är en pest, har lagt det på is. Bättre läsa nått man tycker är kul. Man ska ju ändå dras med sitt yrkesval 30 år, lika bra göra nått kul.
tack allihop ;)
#5 ja csn e väl inte så lyckliga på mig som det e
så vi får väl se hur mkt hjälp det blir där….men det e då det är tur att man har världens snällaste föräldrar ;)
#6 skönt att höra att det inte bara e jag ;) precis så som jag har resonerat
Grattis! själv drömmer jag om att bli djursjukvårdare, men med konkurreensen om platserna har jag gett upp det, beundrar din toga!
Kemi är enligt min mening öken, ingen logik alls, o när man tror att man greppar det så får man på näsan, menjag var en hejare på fysik ;) Skrik om du behöver hjälp.
Paulina

Så glad för din skull. Sedan hoppas jag stenhårt på att du kommer in i Uppsala och bosätter dig i min lilla by. Så att vi får ännu fler underbara illerägare här. Min gubbe är verkligen superglad att jag fått Älvkarleö till Sverges illertätaste område :-)
Så go girl, du fixar detta. Jag ska sparka på dig så du pluggar stenhårt :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#8 haha kan tänka mig det *suck* men jag lär garanterat skrika till om fysiken!
#9 hah visst e han övelycklig? ja gör det..annars ringer väl mamma å skäller på dig hehehe

#10: Din mamma får ringa mig när hon vill och hur mycket hon vill. Hon är trevlig hon.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#11 SUCK! fjäskfia :P
Kanongrattis Sara!
vet att du har velat detta ett bra tag. Håller tummarna för dig. kemi och fysik, pff, lätt som en plätt ;)