Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 328 ggr
sonjaochjocke
0

Flyga med sin iller

Jag skulle vilja veta om någon vet nått om hur man ska gå till väga om man vill flyga med sin iller?

Har hört att de kan vara problem, någon som varit i kontakt med något flygbolag?

sarae
0

Jag har flugit med KLMm men inte inom sverige och det var ett jädra meck innan jag fick ta med illern, men sen var det inga problem när man väl kommit igenom incheckningen

Problemet är att bara för att ett flygbolag tar djur, så betyder det tyvärr inte att de accepterar iller. De flesta klassar tyvärr fortfarand eillrar som gnagare, och de tillåts inte i kabinen.

det bästa är att ringa runt och höra sig för. Säger de ja, kräv att få det på papper som du tar med dig till incheckningen..för bara för att nån säger ja betyder det inte att de inte kan börja krångla sen.

sonjaochjocke
0

jag och min kille har planerat skaffa en iller men vi bor i spanien och jag skulle vilja veta hur de funkar om jag skulle vilja komma till sverige med en iller.

brukar åka med sterlingticket, läste på deras hemsida att dom egentligen bara accepterade hundar och katter..

sarae
0

#2 ta kontakt med dem och fråga. Det finns nog inget bolag som kommer skriva ut att de tar illrar specifikt, utan de får man höra efter själv. var noga med att poängtera att illern är ett rovdjur som hund och katt och inte en gnagare ;)

För att ta in illern i sverige så krävs det att den har ett pass, är id märkt samt rabies vaccinerad. mer info hittar ni här

sonjaochjocke
0

tack så mycket för länken kommer vara mycket användbar.

ingen som har flugit utanför sverige med sin iller?

sarae
0

#4 jo jag, från milano till köpenhamn

sonjaochjocke
0

#5 vilket bolag flög du med då?

sarae
0

#6 klm men det var för många år sen