Konsten att torka bajs
Att torka upp en bajskorv med tillhörande kisspöl borde ju i praktiken inte vara någon konst…eller? Jomen visst är det det…i alla fall hemma hos mig. Upptäcker en fin liten hög ca 4,5 centimeter norr om bajslådan…pölen är redan på väg söderut tack vare mitt sluttande golv och rinner nu obehagligt nära mina fötter där jag sitter vid skrivbordet. Den misstänkte ger sig tillkänna direkt genom att fint komma och lämna ett mysigt snigel spår över mina ljusrosa tofflor. Suckar och reser på mig för att hämta papper, snubblar nästan över den skyldige på väg in till köket. Får tag på supertie, en hushålls rulle och tänker att jag lika gärna kan tömma lådorna en gång till så jag stoppar pappers korgen under armen och sliter tag i Bajsspaden. Väl framme vid brottsplatsen dumpar jag mitt saneringskitt på golvet…sträcker mig efter pappret men får bara tag i ett hörn innan rickie försvinner iväg under soffan med rullen, vilket resulterar i en härlig vit motorväg av mjukt papper. Lägger mig å fiskar efter rullen alternativt brottslingens svans…hinner inte få tag i något innan jag hör ett brak. Vänder mig om och ser stitch i färd med att gräva ur soptunnans innehåll..som självklart innehåller morgonens bajs med tillhörande sand. Dilemma… rädda pappret eller golvet? Bestämmer mig för det sistnämda, och lyfter upp papperskorgen och hämtar damsugaren. Väl inne i rummet ser jag att rickie är inne på sitt tredje varv med hushålls rullen och har nu prydligt lindat in min stol. Suck. Får tag i ena änden på rullen å börjar veva upp allt. samtidigt som jag i ögonvrån ser buffy kuta iväg med bajsspaden. Får tillslut fångat in allt papper…dyker bakom sängen och får tag på buffy med spaden i ett fast grepp mellan tänderna. Loss! Ställer både papper, spade och papperskorg på illersäkert område. Tar tag i damsugaren och pillar in kontakten i väggen och börjar damsuga upp röran….men efter 2 sekunder går strömmen…tror jag…nej då.. rickie har bara dragit ur sladden…på väg in i rummet igen ser jag stitch stå med ett krampaktigt tag om flaskan med rengöringsmedel och vad gör han? Jo han hånglar upp den ordentligt! frenetiskt står han och slickar i sig medlet (OBS ofarligt!). Suck….tar bort flaskan, damsuger upp röran och inser att den där #&%%/& bajskorven kan få ligga där tills den möglar..jag kan alltid dra upp fötterna!
ha ha ha. Du är för härlig sara när du skriver. Lika roligt varje gång och ja man skrattar riktigt ljuvligt av den.
Förstår att det måste vara en kamp för dig varje dag när det gäller och städa och torka bajs. =) hihi
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

*Asg* Jag ser det framför mig. Helt underbart.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
yup å korven ligger kvar i ren protest…jag måste ju oxå få vara lika envis som en iller ;)

Och här går man och funderar på en till. Jag kanske ska tänka om….
haha kul morgonläsning 
men jag lider med dig inte så kul å torka upp efter de små liven det första man gör kanske? känner bara vilken tur jag har som har en så duktig toxi :))
Undrar varför man sitter här och nickar instämmande och igenkännande… kan det möjligtvis vara så att det är ungefär samma procedur här var och varannan dag??!! Dom är hopplöst underbara dom små liven.. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

haha, nästan som att dom som jönsonligan har planerat en genialisk plan. :D

hihi du är vel kul sara
hahah du har just förgyllt min dag sara och gjort att jag kommer få leva ytterligare några år tilll.. hahah så underbart *torkar tårarna*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

hahaha… helt underbart!

härlig berättelse=) De komiska är ju att du skriver i slutet att du ställer sakerna på ett illersäkert ställe,. tanken att du kunnat ställt sakerna där ifrån början och tageit en sak i taget. Kan ju reta en till vansinne…haha=)
Härliga husdjur vi har=)

det där med hushållspappret att linda genom ahlva huset - det måste vara ett släktdrag ;P har du funderat på att skriva tidningskrönikor? det låter grymt komiskt :P
haha det där känner man igen lite granna ;)
Tack så mycket….yup så här har vi det varje dag ;) och med mitt guldfisk minne så kommer jag göra samma sak imorgon ;)
tänk på att det finns en akvarist här… förolämpa guldfisken så… 
Skänkte bort mina "guldisar" i somras, dom fick flytta till en damm pga att dom växte ur akvariet.., det var 8 st. på ca 20-25 cm.. 
Nu bor det Malawiciklider här i stället.. ; )

OJ!!! kan guldfiskar bli så stora?? men det e klart har des tort akvarium så anpassar de sig efter det va?
Japp, och ger man dom mycket mat och kärlek så växer dom tydligen ur det… Dom var/är otroligt vackra!! faktiskt ganska intelligenta oxå.. vi handmatade dom.. 

hand matade dom? hmm dum fråga men med vad? trodde det räckte med att ge dom sånt pulver *fiskar e inte mitt område* sa att säga att jag har guld fisk minne e alltså en direkt förolämpning ;)
japp, vi matade våra med pellets.. dom kom upp till ytan och tog ur handen…

pellets? fisk eller kanin? ;)

#20: *Asg* Nu blev du riktigt blond Sara. hihi
Läs din fråga igen är du gullig, helst högt för dig själv. Ser du logiken mellan dina förfrågningar? 
Audiatur et altera pars
fisk…
dom är även illrarna tokiga i !!! 

hahaha yup blond e jag..har aldrig hört talas om pelets för fisk ;)

Men när blir illerbajs fisk och när börjar fisk se ut som illerbajs och…… bättre att vänta tills det torkar lättare då…. bajset nu inte fisken för torkad fisk e väl inte gott tror jag… men vad vet jag… har inte enns kännt fisklukten på illerbajs så jag ska nog inte fortsätta i den här tråden men tack för ordet :P

#23: haha, jaj , du är ju det .-)
Audiatur et altera pars

Mycket underhållande…. för oss och din illrar, dock inte för dig! :-)
då jag just gått igenom ett liknande scenario för en stunde sen kan jag ju lika gärna putta upp tråden istället för att berätta igen…
men denna gång: tänk er att dem var FEM!! suck

*garvar lika mycket som förra året*