Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 630 ggr
Telefonkontakt
0

Benet vek sig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gördis har vaknat för dagen och Sigge springer och drar henne i nacken, jag tittar på serie på datorn, så det ärmin sambo som ser det här. Hennes högr framben viker sig under henne när hon går! Jag har kännt försiktigt över hela benet men hon hade inte ont. Så inget var brutet. Vi blir ju helt srkäckslaga, då vi igår upptäckte att hennes försökring inte gått igenom som den ska, så bara sigge är säkrad… Fy vad vi blev rädda!

Jag höll henne en stund medans Andy stängde in sigge och så gav vi henne lite godis så jag kunde undersäka mer.. Men efter en liten stund, ca en minut så började hon gå igen som om ingenting hade hänt.. Usch! hon skrämde verkligen musten ur oss… Nu sitter Andy igen och ska greja med försäkringen igen…

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Ceciliaolucifer
0

Hur gammal är hon?

Vinglighet och oförmåga att gå är ett av alla symptom på Insulinom el Lymfom. MEN det betyder inte att hon skulle ha blivit drabbad av cancer.

Att hon blev bättre efter att ni gett henne godis låter lite oroväckande. Illrar med insulinom som får blodsockerfall kan börja vingla eller tappa förmågan att gå ordentligt (inte röra ett ben, eller hela fram eller bakkroppen bara lägger sig). Dvs när ni gett henne godis så ökar blodsockret och hon mår bättre igen. Håll uppsikt och undvik att ge henne en massa godis på ett tag. Det kan trigga ett ytterligare blodsockerfall.

Telefonkontakt
0

Hon är bara lite mer än halvåret, och med godis så var det en liten bit "vanligt" torrfoder (vi utfodar med barf)

Vi ska hålla henne under uppsikt och se vad som händer. Förmodligen så var det bara som när vi människor slår i knät, hon hade precis bråkat med Sigge och kasnke gjort ialla sig lite. Man måste ju hoppas på det bästa!

Ceciliaolucifer
0

Hoppas på det bästa ska man alltid göra!

Tyvärr drabbar insulinom och lymfom illrar i alla åldrar :(
MEN vi hoppas på att det bara var lek-ont.

Godis eller kvalitetsmat är precis vad som ska användas vid sånna situationer :) helt rätt!

Norrskenets
0

Usch va hemskt, skulle bli jätte rädd. Hoppas det bara va nått tillfälligt så det inte är nått som går ur led eller nått.

Telefonkontakt
0

Eftersom att det gick över på någon minut och hon inte skrek så var det ju ingen fara. Sigge kanske bet henne lite hårt i tassen? sånt händer ju också. Men rädd, det blir man.

Norrskenets
0

Ja det kan det absolut vara, skönt att det bara va tillfälligt=)

Sara
0

Det ska bara vara sjukdomar som det är karens på. Olyckor tar försäkringen med än gång har Agria sagt till mig.

Sara