Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 229 ggr
kitty
0

söker valp eller omplacering

hej

jag rä en tjej på 20 snart 21 år. Jag har varit illerbiten i flera år. Har dock själv aldrig haft en iller. Har stor djurvana och letar nu efter en valp eller en omplacering. 

Tar gärna emot tips om vilket som är bäst för nybörjare, omplacering eller valp?

Nathalie

Marri
0

Ja jag som också funderar på en iller undrar vad som är bäst för en nybörjare?

Jag har djurvana iaf då jag växt upp med djur och har haft djur omkring mig. Allt från gnagare till hundar osv.
Skulle vara bra att få lite tips om man ska söka nån som behöver omplacering av sin iller eller om man ska satsa på en valp?

Faxlin
0

Jag brukar rekomendera en valp, eftersom det är så svårt att veta vad man får när man tar en omplacering.
En omplacering kan vara himelsk att ta över eller ett helvete. Vilket av dem vet man aldrig förns illern bor med en. Har tagit över illrar som varit problemfria i sitt första hem men blev helt hopplös hos oss. Men även dessa går att få pli på men det krävs mycket mer av en då. Framförallt om illern börjar bitas för en vuxen iller biter helt klart mycket hårdare än en valp.

Så ja därför rekomenderar jag en valp.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Marri
0

Ja det kan jag förstå, kanske om man har lite mer illervana kan man ta emot en iller som behöver omplacering.

Men men detverkar vara så svårt att få tag i en valp bara.

Faxlin
0

Har ju inte direkt varit uppfödarnas år i år. Det har gått dåligt för många uppfödare och då slår det snabbt mot hela valpbeståndet tyvärr.

Audiatur et altera pars

Marri
0

Det är ju lite småsynd ja. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;D

Faxlin
0

hehe, eller den som väntar på något fott väntar Alltid för länge. ;-)
Men ibland har vi inget val liksom.

Audiatur et altera pars