Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 219 ggr
StrumpanIller
0

Iller + mattor = sant?

Vår Strumpan finner det väldigt givande att äta upp eller riva sönder mattor av alla de slag. Är det någon som har haft samma problem och testat olika typer av mattor och kanske hittat någon matta som får vara i fred?

Robinsnel
0

Tuva gjorde så när hon var liten. Jag tror hon gjorde det för hon hade "tuggbehov".. Har hört om många illrar som tuggat i sig tyg när de varit sjuka också. En som hade binjureproblem och en som visade sig ha lymfom, inte för att måla fan på väggen men.. Kanske prova att ge henne nåt att tugga på? Typ kycklingvinge kanske? Så hon får knapra lite ben typ…

Jag vet inte.. Bara mina gissningar..

StrumpanIller
0

Strumpan har rivit sönder och bitit på mattor i flera år och hon verkar kärnfrisk. Jag tror att hon helt enkelt gillar att riva eller bita på vissa saker. Hon älskar att gnaga på t.ex. kardborrband. Ibland släpar hon in paraplyer under sängen och ligger och gnager på kardborrbandet. Hon ger sig också på soffor ibland. Lägger sig under dem och river på dem. Hon är väldigt aktiv. Trots sina fyra år leker och busar hon som en valp. Även när man är två som turas om att leka med henne så får hon aldrig nog av det.

StrumpanIller
0

"äta upp" var nog fel ordval förresten. Hon bara gnager utan att svälja.