Fina Natur bilder!!?

Söt :)

Jättevacker solnedgång… synd bara att illern inte ser ut att trivas… haha, rätt charmigt dock! Hon ser ut som om hon tänker "dumma husse"…

haha jaa det ser ut som det,, hon vart sur på mig efter det :)

Snyggt men hon ser inte så road ut hehe

Var bor ni ngnstan? Så mkt snö -vill osso ha
Mvh Jenny

jag bor i norrbotten vi har över 1½meter snö :)

kanske det .. min iller har snö grottor på bakgården som hon brukar leka i ':) kan lägga upp en bild senare i dag när jag är ute mde henne :)=

Här är elliott nyss utkommen ur en rotvälta

hahahah hur kom han in ?? är han lös eller?

Japp han var lös och vi knatade runt på ett kalhygge och han tyckte att den rotvältan var såå kul, man kunde ju krypa in i den=)

var du inte räädd att han skulle försvinna?

näe faktiskt inte.. det var så svårt för honom att ta sig fram där i och med att det var så mycket ris och vi var tre stycken som kunde fånga in honom

okaay jag är jätte orolig när jag är ute med Stacy sj :)

Shit, rotvältor är jag livrädd för sen jag fick myten om att de närsomhelst kan slå upp igen bekräftad.. Alltså, rotvältor kan inom loppet av nån sekund slå upp igen, med en enorm kraft!

vadå slå upp

jamen, en rotvälta är ju ett träd som rasat men fortfarande sitter fast lite i marken i en del av roten.. så de kan resa sig igen, toksnabbt.

aj då:( trodde aldrig dom kunde ställa sig igen :)

inte jag heller, trodde verkligen att det var en myt.. men tydligen så är det sant.. otäckt!

läskigt :(

Bara för att förtydliga, när rotvältorna reser sig igen är det oftast för att någon tex sågar i stammen på trädet, eller nyligen har gjort det, så att "jämvikten" förskjutits tillbaka så att säga. Kan åxå ske vid väderväxlingar, när trädets vikt ändras (tinar/fryser).
Men man bör såklart passa sig alltid för rotvältor… Speciellt de "färska" som bara legat ett tag.

putt

eftersom mina illrar inte är året ännu och det är första illrarna jag har frågade jag naiv som jag är min sambo om vi skulle ta ut dem så de fick leka i snön en stund och fick svaret att det går inte för då fryser de ihjäl…
undrar om det kan vara så att min sambo inte vill gå ut eftersom HAN garanterat kommer att frysa?
han sover ju med underställ och dubbla täcken just nu eftersom det är vinter