Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 244 ggr
Veronica
0

Minis valpar dag 31

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver lite roligt idag också…..efter alla tråkigheter med Bellas valp……. 

Flera ögon idag =) Contesse har öppnat båda sina ögon och Cingo har öppnat ett. Mörkmage har en liiiten glipa på ena ögat.

Dagens vikter:

Cingo - 197g

Contesse - 186g

Mörkmage - 154g

Skrikhals - 164g

Amor vincit omnia

Veronica
0

Äta mat, gottigottgott!

Amor vincit omnia

Veronica
0

Batteribild

Amor vincit omnia

Veronica
0

Cingo

Amor vincit omnia

Veronica
0

Contesse

Amor vincit omnia

Veronica
0

Mörkmage

Amor vincit omnia

Veronica
0

Skrikhals

Amor vincit omnia

gameover
0

oj vad stora dom har blivit!

Sist jag såg en bild på dom var dom ju sååå små :D

OCh alla ser ut att må bra, du har ju lyckats jättebra veronica! :D

Veronica
0

Jag kan nog inte ta på mig något……Mini är ju den som gör grovjobbet med att rengöra dem och äte deras bajs (usch), men nu är det min tur när de ska börja äta annan mat =)

Amor vincit omnia

gameover
0

hahhaa :D

ja, moderkärlek ;P

Förresten, visst blir det träff i juli? Kommer alla valpisar med?

kommer bli kul att äntligen få träffa dig också :D

Veronica
0

Japp, då är vi i boulongern. nästa helg ska vi ju till Älvkarleby, då ska de med också har jag planerat =)

Amor vincit omnia

AmmiG
0

#10 Ett gäng härliga små illrisar! Ska bli roligt att se bilder från deras första (?) möte med "stora världen".

[Luna]
0

Ahh va dom är söra. Jag får spader :)

Vill bara pussas och pussas :)

Roxanne
0

som vanligt Veronica! JÄTTE SÖTA! jag visade mina kompisar och som typ smalt :) hihihihihihi* :D

Faxlin
0

Ja, Veronica vilka sötnosar du har där. Blir riktigt avis, men försöker trösta mig med att en av godbitarna i allafall är min. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Åsa: Vem av dom??? Nyfiken… *S*

Faxlin
0

haha, det är ju inte bestämt än. Jag velar fram och tillbaka. Men tror det blir lättare när jag träffar dem i verkligheten liksom. ;-)

Audiatur et altera pars

nisse
0

oj vad avunsjuk jag blir… det verka inte bli någon tillökning i vår familj i år tyvärr..men vi har råd att vänta:-) vi har ju nisse :-)

Faxlin
0

Nej, det blev ju inget i år här hemma. Men jag hoppas du är intresserad av en bebis nästa år. För inte sjutton kan jag ha samma otur då också. ;-)

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Nej det kan ju inte vara möjligt Åsa!

Sitter och redigerar bilderna på valparna från några dagar tillbaka och hittade denna bild på Contesse, visst är hon söt!

Amor vincit omnia

Faxlin
0

haha, hon är ju så underbar den tösen.

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Ja det är hon =) Ammi längtar efter henne trots att de faktiskt har en valp hemma =)

Amor vincit omnia

Faxlin
0

mmm, så förstå vad jag längtar efter Crazy då. Jag som är helt valpislös. hihi

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Det är bara 3 dagar kvar innan gänget kommer och våldgästar dig ju……stackars Ammi får nöja sig med kort =)

Amor vincit omnia

Faxlin
0

gaahh, vad då bara tre dagar. Det är ju ca fyra dagar för länge. hihi
Gissa om jag ska gosa med dem då. Och så måste jag självklart starta en liten tråd om deras semseterhems vistelse. hihi

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Ja, det förutsätter jag att du gör, så jag kan läsa sedan om allt som du inte kommer ihåg att berätta för mig Flört

Amor vincit omnia

nisse
0

ja det är vi absolut åsa. ite ska du ha den oturen att få olycka med kullarna igen, det får inte bli så..vi längtar ihjäl oss tills nästa år.

Som jag sagt innan så kan man ju köpa en på blocket men vi vill inte ta den risken igen, så vi väntar på en bra uppfödare som dej åsa.

Nisse har fått en helt annan teckning i pannan..han har en mörkgrå trekant, detta är supersött, men vaför??? det syns så väl ju..eller börja han bli gammal? vill inte det.

Faxlin
0

En iller ändrar sig mycket. Speciellt de första åren brukar de göra det. ;-)
Så se det som en helt normal förändring på honom.

Tack för de orden, de värmer. Men stackars Nisse då som blev lurad på sin utlovade valpis. ;-)
Ni får försöka förklara för honom.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

VA?? Förresten Veronica! Vad menar du med att jag skulle glömma?? Förvånad
Vad tror du om mig. *Asg*

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Åsa! Är jätteglad att DU ska passa valparna! Flört Gosa lite med dom från mi me…speciellt Contesse. Längtar så efter tjejen.

Veronica
0

Jag känner väl dig Flört det värsta är att det börjar smitta av sig på Ammi också……Skrattande hennes hjärceller har åkt på semester…tror hon iallafall, jag tror att det är "Åsasjukan" som har slagit till igen FlörtRäcka ut tungan

Amor vincit omnia

Faxlin
0

*Asg* Usch då, har Åsasjukan dykt upp igen? Hmm, inte bra. Den är rätt vansklig den. hihi

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Hummm, den har gjort det. Blev nog smittad sist jag var upp. *S* Får se vad jag kan hitta på att smitta dig med, när vi ses nästa gång. Skrattande

Faxlin
0

haha, ja jusst det så nu är alla glömska från mig. Till och med på ön. hihi

Audiatur et altera pars

nisse
0

ja jag ska försöka det..han är så trött på ådi efter ett tag så han kanske pusta ut.han brukade gömma sej i vår säng och sova hos oss hela natten innan ådi kunde komma upp,nu så klättra han långt upp i gaderoben för att gömma sej undan ådi ett tag. eller så ställer han sej i köket å ser söt ut (tigger) när ingen är där..han tror att ett russin ska falla ner till honom ändå..han är så söt.

Men det är tråkigt att så många kullar och honor har vandrat vidare.

Ådi är mycket bättre nu..fast det gäller att ha svetshanskar på sej om han ska ha godis, annas tar han hela hander och väser och morra på ett konstigt vis. han tror nog han är hund var av namet antar jag.

Men en tår faller hos oss för alla valpar och honor som miste livet i år

elinn
0

Så stora dom har blivit Veronica =)

Syns verkligen på batteribilden. SUPERSÖTA =)

Bonzo
0

#2: Va? Kan man plocka ur batteriet på dom när man vill ha lugn å ro?!? Räcka ut tungan Måste testa…."Boooonzoooo…koooom till husse så ska vi testa en sak……."  Flört

Veronica
0

*asg* Ja tänk om man kunde ta ut batteriet ibland Skrattande, Det full rulle här hemma!

Amor vincit omnia

kent
0

Hej hej!! Snart är en av dom min… Skrattande… Vill bara passa på att säga till Åsa : Du måste gosa, pussa, skämma bort och bara bry dig om min gullunge när du är "barnvakt", hehe. Flört. Nä då, skoja bara lite… du kan få pussa din lite oxå…  Kan oxå tala om att den där batteriluckan måste sitta väldigt väl gömd, för jag kan då inte hitta den..

Faxlin
0

hehe, okej jag ska pussa liiite på din också och myycket på min;-)
hehe, kommer nog att pussa alla fyra jag. Vem av dem är det du ska ha kent?

Batteri luckan? Hmm, har missat den på mina. Fast jag fick för mig att hela Bella var ett duracellbatteri. Kanske därför luckan saknas där. hihi

Audiatur et altera pars

kent
0

jag ska ha den andra pastelhonan….du bestämmar först vilken du vill ha…….gud jag är snäll hehe

Faxlin
0

haha, okej. Så det är du som ska ha den ena pastellen. Det var mycket generöst av dig att låta mig välja först. hihi
Men eftersom jag inte vet än så måste jag ju pussa massor på båda ju. ;-)

Audiatur et altera pars