jahopp så var den nyåret klart
det var då f*an. 23min in på nye året så fick jag känna på hur Ayela tyckte om att sitta på toan under nyår.
Rädd att de skulle skrämas så jag tyckte de kunde var apå toa.. Ayela var så sjukt busig att hon inte alls gillade att jag låg och såg på film.
Nu svider min nos tipp.. snyft snörvel
men fick iaf nån bra bild i år. vill ha bättre kamera, natt kvaliten är inte så bra även om det var rätt dimmigt efter allt smällande..
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

kanske fel tråd att lägga in deta; men är illrar skotträdda? visst det beror på individen, men är det många som har skottärädda illrar här inne på detta forum??

Förstår att de blir frustrerade när de blev instängda :-) Och på något sätt lär de få hämnas. hihi
Fina bilder. Även om det var lite suddigt.
#2: Av de 16 illrar som bor under mitt tak för tillfället var det i alla fall ingen som reagerade på fyrverkerierna.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#2 som åsa skriver så reagerade heller inte mina två av allt smällande

Nä, tror inte illrar är vidare raketrädda om det int eär så att man har med dem ut är man avfyrar raketer eller smällare… eller för den delen om man avfyrar ett skott. Då skulle de nog bli rädda, men det är mer höga ljud i allmänhet som de är rädda för (billjud tex). Då tar flyktinstinkten in och de vill gömma sig…
Men inómhus har jag aldrig märkt av att de blivit rädda för ljud utifrån…

Jag och sambon tog med oss sigge och gördis ut vid 12. mitt i centrum, gördis sov i andys famn och sigge skulle titta överallt. inte ett dugg rädda. Det har smällt hä i flera dagar innan och de har inte brytt sig, så därför vågade vi ta ut dem
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#6> Låter lite väl riskabelt i mina öron mätt… :-O Dumt att testa och se om de blir rädda juh… Men tur för er att det gick bra! :) Tänk på att de har mycket bättre hörsel än oss och att det kan vara skadligt…

Mina har inte reagerat på fyrverkier någon gång. Några år sen så bodde jag i bv och grannarna smällde massor fyrverkierier precis utanför mitt fönster, mellan 2 husen men illrarna bara sov hela tiden.
Däremot min sambos morbrors hund var livrädd :(
Han ylade och låg under köksbordet och vägrade äta.

#7 det är ju en risk vad man än gör. Om det skulle bli för högt så höll vi för öronen på dem. Bättre att visa dem att det inte är farligt än att lämna demensamma hemma och de inte ser vad som försigår. Men det gick ju bra :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#8 usch jag vet också en massa hundar som är livräddaför fyrverkierier, stackarna =(
mh min hund låg udner sko stället i hallen under den värsta timmen. min inneboende gjorde bort sig rejält med honom dagen innan så all träning var som bort blåst.
Skällde så mycket jpå honom att han betalade min halva av hyran också.. kunde han fan ta och göra. hundspykologen var inte billig
hon kommer i morgon igen för åter träning och klicket.. sak testa med klicker på iller också samtidigt. se om det går :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.