VALP/AR eller något... hihihihihihi
Nu har Bella lämnat fram 1 stycken valp. Hon började föda i knä på mig. hihi
Så snabbt ner i buren med henne. Nu födde hon som sagt var en liten en och har varit sååå duktig och tvättat ren den. Så nu är det bara att hålla tummarna för att allt går vägen. Men allt har börjat i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Sicken filur…ja mattes trygga knä, du vet…Heja Bella, vi skickar kramar till dig och matte! kram ammi
Va kul!
Hoppas resten av födseln går bra!

ååå underbart..heja bella! vad skönt att det blev något..´hoppas det går jätte bra nu med :-) kram från oss
Go Bella.. go Bella.. go Bella…! 

Åh vad roligt, vad glad jag blir 
Nu hoppas vi självklart att allt går bra både för Bella och valparna =)
Kramar från oss i Gefle

Den är liiiten, jätteliten. Och Bella är då direkt tagen på sängen. Större delen av tiden struntar hon i den. Men sedan går hon och gräver fram den och tvättar frenetiskt ett tag igen, sedan överger hon den för att försöka ta sig ur buren. Hoppas hon sansar sig snart.
Audiatur et altera pars

Hoppas Bella har lugnat ner sig nu och att hästarna mådde bra!!
Stort grattis till valp/valparna :)
Kram Carola
Vi vill ha uppdatering Åsa!!!!! Har det blivit flera? Har det gått bra? Nu måste jag ju komma ut imorgon när jag vaknar =)))
Amor vincit omnia
Hon är i stallet !
Suck……nu vet jag hur ni kände det när ni ville ha uppdateringar av minis valpar =))) Får väl vänta då =))
Amor vincit omnia

hehe, ja nu är jag tillbaka. Bella är hur lugn som helst nu och när jag kom låg de nerbäddade. Jag lyfte lite på handduken och där låg den lilla och snuttade. Fast det visste jag faktiskt innan jag lyfte för det hördes tydligt. Han/hon är högljudd.
Men ingen mer valp.
Audiatur et altera pars

Vilken sötnos! Hur kan Bella överge den för Nikita 
Amor vincit omnia

Go Bella, vad härligt att du äntligen fick bli "mormor" har det kommet några fler bebbar?? GRATTIS

haha, jag vet inte. Tror hon kanske vilje ha stöd av någon som är äldre än henne. Kanske behövde få lite rådgivning av henne. hihi
Du vet:
(Bella)
-Vad är det där som höll på att hamna i bajslådan och som nu ligger och väsnas?
(Nikita)
-Det är din valp, ditt barn.
(Bella)
-Hmm, vad ska jag göra med den då? Leka??
(Nikita)
-Nej, dummer. Gå genast tillbaka och se till att tvätta den nogrannt så den kissar och bajsar. Sedan måste du mata den.
Jaja, jag vet att jag är knäpp. Skyller på sömnlöshet och stress. Och halvt hysteri. hihi
Audiatur et altera pars

ÅÅÅH VAD ROLIGT ÅSA!
DETTA MÅSTE JAG TA UPP MED MAMMA PÅ FREDAG
#15 Varför inte…Vi vet ju inte vad dom "säger" till varandra. Gulligt var det iaf.

ahah det där lät kul Åsa :D
Grattis till en valp i alla fall. Kan ju hända att det har kommit några fler under natten?
Eller hur står det till???
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Precis hur går det=? 

Uppdaterar!
En levande valp finns det. Valpen från igår lever fortfarande.
Audiatur et altera pars

Det blev ju en valp i alla fall :) Och den har klarat sig hittills… så nu hoppas vi på att den växer och frodas.

Ja, vi kan ju hålla tummarna.
Veronica kommer över med ersättning i dag, så det blir en fin tid frammåt nu.
Audiatur et altera pars
Grattis till bebisen :)

ohh Grattis Åsa. Roligt med valp, synd att det inte blev flera. Men man får vara glad för det lilla. Jag hoppas nu på att Nikita klämmer ut sig mååånga (så stor som hon är). ;-)

Jag tror dock att Nikita väntar luft valpar tyvärr. Fast hon är lika stor som ett hus;-)
Bella har fått en till valp under natten, men den var redan död när jag hittade den tyvärr. Ser dock helt normal ut. hmm, ja det är inte skoj det här.
Audiatur et altera pars
Om man ska se nått positivt i det hela så blir det ju inte så trångt när ni ska på semester Åsa =) Ska bara äta lite frukost så kommer jag ut till er =)
Amor vincit omnia
Grattis till valpisen! Kramar sara och stitch!

Grattis Åsa!

hehe, du är då positiviteten personifierad du Veronica. Kruxet är att få en enda liten valpis att överleva ensam. Men överlever den så måste det ju bli en mönstervalp som kan få all uppmärksamhet själv. Det vart ju ett skapligt resultat trots 9 valpar. Eller hur Sara, visst är väl Stitch rätt okej? ;-)
Audiatur et altera pars
Åsa, hur har Bella det med mjölk?
Stitch är helt underbar!! Kan lova att det finns ingen som han….enda man kan anmärka på är att han inte har järn koll på lådan och dess innebörd
men man får väl skylla på att han e kille…hela det släktet har ju en tendens att skvätta utanför
hihihi
*S* den var bra!

Den snuttar i alla fall Ammi, så än så länge ser det ju ljust ut i alla fall. Nu är Veronica här med lite maträddning. ;-)
Så vi får helt enkelt hålla tummarna.
Audiatur et altera pars
Har valpen klarat sig tills nu, då har säkert Bella mjölk åt valpen. Det är bra att kunna gå in och stödmata, ifall den inte vill öka i vikt.
Vi hörs när ni pysslat om Bella och valpen!

Åsa! Jag kommer till Gävle! :D
Jag sa att jag kunde betala resan, då gick mamma med på det! så mamma och jag kommer :) 1 eller 2 juli :D
Ska bliiii sååå kul att få träffa er :D

Super roligt Roxanne. Ser verkligen fram emot att få träffa dig då.
Audiatur et altera pars

**UPPDATERINGAR:
**Har varit till veterinären nu och det verkar inte som om det är fler bebisar kvar. Det har röntgas och tagits ultraljud. Bella mår bra och bebisen är det full fart på.
Bebisen är en lite tjej, och liten är hon. Har inte vägt henne än. Men kolla storleken i jämförelse med ett AA batteri. ;-)
Audiatur et altera pars

Ooh va liten hon är. Och så söt :)

Tackar, ja hon är en liten tös. Och får jag henne att överleva lär hon nog bli något speciellt i illerväg;-)
Audiatur et altera pars

:D Åsa! jag loggar in hos mi komis sen då vi mååååste prata! jag har lite ångest nu om du förstår XD hihi :)
är det nån som har (gameover)--> jessicas nummer?
veronica? har inte du det?

**Hon har dött!!
**Nu kan vi sluta hålla tummarna. Det räckte inte. 
Audiatur et altera pars

Nei, så trist. 
Nej, varför kunde hon inte få klara sig?!
Beklagar Åsa :(
Vet hur de känns.
Verker i hela hjärtat.
KRAM!
Mår Bella bra Åsa? Hon saknar inte den lilla?
Amor vincit omnia
Hon var ju så söt!
Gråter med dig Åsa, önskar jag kunde varit till mer hjälp!

Fan vad tråkigt =( 

va synd åsa..trist att du inte skulle få behålla den illa.
Nej fy va hemskt 
kram på dig och puss från stitchen

Nä Åsa .. fy sjutton så hemskt. Krama Bella ordentligt nu.

Tack allihopa!
Veronica, Bella verkar ta det hela bra. Hon fick vara ilag med henne tills hon tyckte det var nog. Sedan satte vi över henne till Nikita. Så hon kurade ihop sig hos henne.
Ber om ursäkt om jag kommer vara borta lite nu. Men jag kommer tillbaka i morgon. Just nu orkar jag inte.
Audiatur et altera pars
Nej va hemskt. Tänker på dig åsa. Önskar verkligen att det kunde vara annorlunda. Men vill du snacka så finns jag här. Många kramar från oss alla.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ja, värkligen! vad ska man säga!? jag tänker på dig jätte mycket åsa! det ska du veta!

Vad tråkigt. Tänker på Bella och dig. Kram
nej vad otroligt ledsamt…. sörjer med er, massor av tröstekramar!!!
Vilket tragiskt illerfödande-år det har varit hittills 

Tänker på dig Åsa, alla här.. Man kan inte ha en sådan otur som dig 

usch va tråkigt för dig Åsa! Stor kram!