körkort yippie
Äntligen efter ett års arbete och pluggande efter detta kort fick jag det äntligen i min hand idag 13:40 =)
nu är jag super glad och ska baar äta så ska vi ut och åka lite=)

GRATTIS :) Gud vad härligt det måste kännas!? Själv ska man straxs börja att övningsköra igen :) Det måste kännas som en stor frihet för dig!? Ha en bra dag(om den nu kan bli bättre) Och kör försiktigt ;)
ååå grattis! =))

#1 tack ja efter att dom kuggat mig flea gånger för småsaker så fick jag äntligen kortet helt felfritt=) och försiktigt ska jag köra det lovar jag=)
#2 tack tack
Grattis!!! ;)
man kör lugnt och fint i 1-2 år, sen blir det rally.. Tills man krockar. Sen kör man bara lite tokigt :)

#4 hehe ja pappa var på mig oxå och surrade om att tänk att du bara har det på prov i 2 år bla bla bla. ja men jag kommer alltid köra lugnt=) jag kör folkrace så rallyn kör jag av mig på banan redan=)

Grattis!! Känslan att kunna sätta sig i bilen utan någon som måste sitta bredvid är obeskrivbar eller hur =)
Grattis!!!

Grattis! Man fattar inte hur man har klarat sig utan körkort innan man skaffat det sen blir man fruktansvärt lat. 10 kg har jag lagt på mig sedan jag fick mitt fast jag jobbar ju lite smått med att bara köra också;D
"Chaos is a friend of mine."

#6 ja den känslan är super. att veta att nu får jag köra när som hellst förutom då jag druckit då så klart. tck
#7 tack ja lat ska jag då inte bli det är bra för mig att gå då jag väntar barn men tyvärr har jag typ 1,5 mil in till centrum

Grattis håller sj på med deet:)

#9 tack när har du uppkörning?

Grattis, vad roligt för dig. Förstår att detta måste vara en underbar frihet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grattis gumman! 
Grattis! va roligt!
#4 vaddå efter 2 år? här har vi kört rally sen jag fick körkortet hehehe

Grattis!

Grattis till körkortet!!
Kanske oxå borde ta tag i det igen 

#15: Då är vi två :-)
Audiatur et altera pars

#15 hörrödudu, när la du av? lägg av med det där. Om du ska klå mig i åldern så får du rappa på lite :ÄP jag var visserligen 20 när jag tog det (är fortfarande 20) men ändå!

tack till alla=)

Grattis!!!
Kör så det ryker!!! Nja nåja, lugnt och försiktigt då.
Kram

#19 man kan köra så att det rycker men på ett lugnt sätt=) kram tillbaka gumman

vad avundsjuk jag blir. kanske man skall också börja ta tag i det där med körkort.
har ju lyckas skylla på att jag inte vill förstöra miljön och liknade. Funkar inte så mycket längre.
Grattis grattis!!

#21, ja det är ju inte direkt svårt om man väl lägger ner några timmar..
Nu har man ju till och med haft körkort så länge att folk får övningsköra med mig.. läskig tanke =)
Å grattis va kul!
Den känslan är obeskrivbar så underbart när de e avklarat, men usch vad jag avskyr uppkörningar lika nervös varje gång..Lovade mina nerver att ja inte skulle ta fler körkort efter bilen men hehe de tog två år sen satt ja där igen men de va lika underbart den gången oxå :)
#7 De där känner ja igen usch så lat man blir helt hopplöst. Förr gick jag alltid när ja skulle någonstans nu tar ja nästan alltid bilen när det ska handlas tex, man blir fruktansvärt bekväm!
Grattis igen
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#21 ja men nu i december har dom ju lagt in att du ska lära dig ecco driving. alltså att köra ekonomiskt och vänligt mot miljön. =)
#22 men känns inte det skönt att ha haft det så länge då?
#23 haha ja jag kommer då max ta skoterkortet efter detta hihi=)

#24 Har skoter körkort efter jag praktiserade på skönviksbacken hehe, ett tips om du vill ha det billigare;)

#25 ja tyvärr finns det ju ingen direkt slalombacke i närheten av mig=( men jag tar det genom skoterklubben här och det är inte dyrt. men det blir ju inte denna vinter jag tar det iaf för killen kan köra mig nu på skotern och sen är jag för otymplig redan att köra själv=)

#26 jaha okej, men då får du billigare ändå=). hehe tur att du kan åka än iaf;)

#27 jo det är det ju=)

Jag måste nog ha haft tur som inte behövde uppkörning… Tror att jag aldrig skulle klarat av det om jag fick köra upp… Sen blev mitt fruktansvärt billigt:P 0:-

#29 varför slapp du uppkörning?
uppkörningen är ju för att bevisa att du kan köra bil och kan flyta med i trafiken så jag tycker det är bra för då kanske man får bort alla idioter som bara ska ha körkort för att vara tuffa och leka med bilen
hehe men jag fick körkort ändå :P så inte sållar det bort idioterna ;)

#31 nej men det finns ju dom som kör som dom fått körkortet i flingpaketet och inte alls kan hantera varken bilen eller trafiken många sånna sollas ju bort
#32 återigen så missade de mig hehehe
nej ärligt, men jag har många kompisar som inte borde vistas mindre än 15 meter från radiobilarna på liseberg, spm ändå har körkort…skrämmande!

Går fordon transport vilket gör att jag kör dagligen både bil och lastbil o andra fordon dagligen. Jag kör dagarna i enda och mian lärare bedömmer mig varje dag utan någon uppkörning. Så den dagen när jag fick min körkort ropade min lärare bara till mig och sa grattis. Så vem vet om min lärare överaskar mig i morgon med lastbilskortet.

#17 la av för… hm.. ett tag sen. typ direkt efter halkbanan, nr jag skulle byta lärare. men ska sätta igång efter julen igen, eller nyår iaf, med teorin…om jag bara hittar motivationen igen.

Jag tog mitt körkort i UK, det va inte direkt det svåraste.. rulla runte lite i ett villaområde tjugo minuter.. vilken idiot som helst hade klarat.. iofs.. jag kugga ju första gången =) ..

#33 jo tyvärr är det så och dom är super farliga i trafiken=)
#34 ja men då är det ju en annan sak jag behövde texempel inte göra något prov på mitt traktor kort när jag fick det genom gymnasiet alla andra fick göra både teori och uppkörning men inte jag=)
#35 tänk på att dom nya reglerna kommer nu så när du klarat teori provet har du bara en månad på dig att klara uppkörningen annars får du göra om allt igen.
#37, har du ngn sida med fakta om att det bara är en månad? i sthlm får man inte ens en uppkörningstid inom en månad, verkar helt galet

#38 detta nya system satt dom in nu i december med eko drivingen och det andra med en månad ska vara helt igång innan juni det pratas o det mycket och har gjort länge på radion och frågar man vägverket får man det svaret.
#38 det är bland annat för att man enklare ska få tid ;)

#40 jo det är det ju oxå jag tror det kommer funka bra bara dom kommer igång med det
#41 fast det har inte jag hört, jag har hört att dem ska förlänga det med en månad, så att man har tiden på sig eftersom att det kan dröja upp till mer än en månad att köra upp. Det är så det är, men det med ekodrivning stämmer. Man ska köra ekonomisk, annars kan man kugga.
dessutom så med tiden ska man kunna köra upp på sin trafikskola också, eftersom att det är så lång väntetid. Så dem gör ju allt dem kan så man ska få en uppkörningstid så fort som möljligt genom att förlänga tiden med en månad och att man ska få köra upp med trafikskolan. Men det lär nog ta tid eftersom att de måste gå kurser m.m för att dem ska få det.

#43 nej du har bara en månad på dig med uppkörningen från att du klarat teorin för det är så många som glömmer det teoretiska när dom väl kör upp. sen kommer det ju flyta på med tider bara systemet kommer igång
konstigt, för att så säger dem inte uppe hos oss. här ska dem förlänge just för att det inte finsn tider att köra upp. Men det beror väl kanske på vart man bor dårå. Man ska ha lite mer än ett havår på sig.

okej ja det har du kanske rätt att det är olika på olika ställen men du har ju ett år på dig att klara uppkörning nu när du väl klarat provet. så varför har bara ni ett halvår?
nej, det är mer än ett havlår nu, men jag viette inte om det var mellan ett halvår eller ett helt år. Men vad det än är så ska de lägga till en månad. hur länge fick du vänta på uppkörning efter du tagit provet?

Grattis!
Kommer ihåg när jag tog körkortet, bodde då i London o körde på vänster sida o allt, inte så konstigt alls då jag inte innan hade testat att köra, värre var det när jag flyttade till Sweden igen, höger o allt- knepit!
Där fanns det ingen halkkörning utan bara teorin o uppkörning!
Den trafikskolan jag hade kom o hämtade mig vid hemmet så jag behövde inte åka någonstans (tror att dom flesta hede så)!
Det var betydligt billigare där, tror att jag gav ca 150kr för en h.
Fixade teorin o efter ett tag dax för uppkörning!
Det sket sig o 2dar senare skulle jag flytta till swe igen, körde kasst så jag klandrar absolut inte han!
Kunde flyga tillbaka för att göra en ny uppkörning men beslöt mig för att fixa det här istället!
Japp, nytt teoriprov samt ett halkörningsprov o sedan på 4:e uppkörningen fixade jag det!
8år sedan nu men kass på att köra eller nå´t var jag!
O dessutom 28tusen fattigare var jag, slå det ni….
jag var inne och kollade på deras hemsida nu, det står fortfarande att man har på sig ett år eftersom datumet som man tagit teoriprovet. De har bara hunnit uppdatera att man ska kunna köra ekodrivning.

grattis! :D

#49 ja men den nya regel har inte kommigt i bruk ännu men ska vara i bruk senast juni
ja, juste det var så det var. därför jag inte hittad det. fast jag hade för mig att det var juli.. aja.

hehe
Jag tog mitt första körkort i brasilien. det var spännande vill jag lov! Först måste man göra ett psykologi prov. Alltså sitta och rita raka, parallella streck med lika mycket mellanrum mellan varje, samt rita hus och blommor. Klarar man inte detta är man en certifierad galning och måste gå till psykolog i ett halvår. Fullt allvar!
Teori provet var riktigt kul. Underbaraste frågan var:
Du närmar dig en skola, vad gör du?
A. gasar på för att fort komma förbi
B. tutar och blinkar med helljusen (förbjudet enligt lag att tuta i brasilien)
C. Stannar och bjuder barnen på godis (fullt allvarligt!)
D. Saktar ner och håller noga uppsikt.
Sen vad gällde övningskörning, ja, man fick inte köra fortare än 40 km/h med en övningskörningsbil (ny lag efter att bilskole unge dödade 7 stycken i en smäll). Så gissa om man var duktig på att köra i trafiken *suck
på uppkörningen körde jag 400 m rakt fram i 39km/h och svängde höger. Jag klarade det och fick körkortet!! whoho!
men insåg att jag faktikst inte kunde köra bil, hade iofs internationellt körkort, men vpgade aldrig köra fortare än 50 på motorvägen, så jag tog om allt i sverige. Så nu e jag en certifierad fartdåre istället ;)
Men billigt vart det. Hela kalaset i brasilen, inkl en massa lektioner gick väl på 1.500 kr ;)

hmmm undrar vad en resa till brasilien kostar. Kanske dit jag behöver åka för att få mitt kk.
Audiatur et altera pars
#55 fast det hjälper inte..man har prövotid i ett år, sen måste man åka tillbaka till brasilien och lämna nya fingeravtryck, ta kort och skriva under sitt "riktiga" körkort. Det kan man (eller kunde iaf, vet ej om det gäller längre) byta rätt över till ett svenskt. Det var mycket därför jag struntade i det tillslut.
grattis men behöver man körkort i ånge? *s* dom har ju knappt poliser =D

#57 öh du vi har poliser här det lovar jag. det där är baar skitsnack poliserna här är fan elakare än dom i sundsvall.=(

Sen gäller ett körkort från braslien bara i ett halvår i sverige, precis som för alla andra icke-EES-länder. Ta körkort i UK istället, bara pynta 200kr och byta till svenskt, gjorde jag =) …

#59: hmm, ja kanske det. Är så less på att vara körkortslös och inte ha råd att ta det.
Audiatur et altera pars
Grattis :D Jag har klarat teorin två gånger. Men får aldrig ändan ur vagnen och tar körlektioner :P Får bli nån intensivkurs i mora när tiden är inne istället :P Just nu behöver jag inget ändå :)
#58- ja jag har hört talas om en kvinnlig polis som är värsta supersnuten faktiskt *s* står bakom varje hörn med laserpickadollen =D

#62 hehe ja det är henne jag menar hon jagade en bil för ett år sedan och blåste förbi ett dagis i 200blås det är fan inte normalt.
jag är så jävla lat så jag gjorde teoriprov på TRAKTOR 3 gånger! suck på mig själv. Nu är det andra bullar i augusti när det är rikigt körkort!