Iller hane omplaceras(snarast) .
Vi måste nu, tyvärr omplacera våran illerhane "Zingo".
Det tar imot att lägga in den här annonsen, men "tyvärr" så måste man se till djurets bästa.
Vi har precis flyttat till ett radhus, vi bodde i lägenhet innan. I lägenheten bodde Zingo i köket och sovrummet, där vi upphöll oss så gott som hela den tid vi var hemma. Nu efter flytten så fungerar det inte att ha honom lös under dagarna när min sambo är på jobbet och jag ligger och sover(jobbar natt), radhuset har för öppen planlösning för att han ska få härja fritt, det går inte skärma av något/några rum. Så då får zingo sitta instängd på sitt rum från klockan ca 22 till klockan 17. Och det är inte rättvist mot honom, tyvärr är det enda lösningen. Som situationen har blivit så går det inte ge honom det liv han är värd, det liv han ska få, det liv man som djurägare är skyllig att ge.
Zingo är en okastrerad hane på snart 8 månader, han vet "oftast" vart man ska utföra sina behov. Han biter inte oss, men endel främlingar kan få för sig att ge ett litet nyp, men inga hårda bett. Han har inget imot selen, kloklippning funkar den med.
Han är vaccinerad och chipad och försäkrad hos Agria.
Om någon vet något akuthem som skulle kunna ta honom så fort som möjligt som ligger inom en radie på 15 mil från nässjö (jönköping) så skicka gärna ett telefon nummer. Han skulle behöva komma till någon som kan ge honom det han behöver ganska omgående.

Om det inte löser sig kan säkert jag och sambon ta honom en kortare tid som akuthem. Bor i Linköping.

ska försöka övertala Cole här inne om han inte vill skaffa sig en iller nu istället för att vänta till våren. Bor i Jönköpingstrakten..

jag har pm:at dig.

jag tar gärna immot honom :).

putt
putt hur har det gått?
Zingo skall hem till oss och leva med mig och min sambo och våra andra små bollar i alla storlekar som finns här :P
Skall hämta han på Onsdag 26/12 så mer uppdateringar får det komma då =)
www.blueberryhedgehogs.com
Vad skönt och vad kul att han får komma tiller :)

#7 Grattis i förskott till er nya medlem=D
#9 tack så mkt =)

#7: Du får berätta sedan när du fått hem honom hur det går. Och så vill vi se bilder så klart :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#7 en massa bilder kommer det blir vill ja lova =) han kommer ju efter jul så han har ju massa julklappar som ligger under granen och väntar på att han skall komma och öppna dom :D Sedan så får man väl se hur mina andra 2 pälsbollar tycker om han :P haha.. men självklart kommer det uppdatering och bilder :D
vilken rolig julklapp till er! en ny familjemedlem!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja, ni får ju hem honom nykastrerad så jag hoppas han kommer att fungera med Maja och Piff.
Sara
#13 ja verkligen =)
#14 jo men jag tror att de kommer gå bra, man måste ju ge dom tid, men zingo hade ju tydligen funkat bra och sovigt med annan iller när han släpptes ihop med andra =) så jag ser bara possetivt på de, och de har ju gått bra på träffar mm med mina så =)

Jag har mina 2 st instängda i ett rum på 10 kvm på dagarna… Det är inga problem…
Släpper ut dom typ 10 timmar om dan…
En iller kräver 5 kvm om den är själv och sen yttligare 1 kvm per iller…
Det gäller bara att ha tillräckligt mkt leksaker till dom ;)

#16 jag vet vad som gäller när de kommer till iller och lagen :P har 2 redan hemma :P Skall bara få den nya att gå ihop med mina 2 här hemma =)
Nu är lilla Zingo hemma, efter en inte så lång bilfärd men i en fruktansvärt tråkig transportbur enligt han så kom vi äntligen hem. Han har träffat mina andra två pälsar och inga problem alls *än så länge* Zingo och Piff håller väl sig gärna på avstånd ifrån varandra, men dom bråkar inget allvarligt iallafall. Han leker och busar en massa med leksaker mm här hemma, hundarna va de inga problem med alls. Han leker med dom :P Dock så vill dom ju bara sova när illrarna är ute av vana från Maja att hon är snäll när dom sover :P
Men skall försöka få lite bilder imorgon =) nu skall vi bara ta de lugnt ikväll och se till att lillkillen känner sig som hemma =)
Kul att höra att det gått så bra!
Är det några problem eller om du bara funderar över nått så är det bara att höra av sig.
Sara