Annat än iller 2

Hejsan Malena! Så snygga blommor vill jag ha!
Här överlever endast kaktusar och vissa gröna växter. 
Saknar Märlan, när jag ser dig och vovven. Vi brukade ofta ligga och gosa så där på golvet. Det var såååå mysigt.
#0 & 1: Den vovven är ju supermysig. Det vet jag mest för att jag oxå var där. Så supersöt. Blomman var oxå fin. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

puttar upp den här, som inte är lika stor. :-)
Nä men titta. Där är ju jag. =) Och den bilden blev ju inte helt fy skam. Hehe. =) Och mitt nya linne såg ju riktigt bra ut på bilden. Kul att du la ut det kortet Malena.

#8: Oj vilken söt en. =) Jättebra kort du hade tagit -eM-

#10: Gillar färgena i dem 2 bilderna. Riktigt mjuka för ögonen. =) Coola bilder helt enkelt har du lyckats med. =)

Ohh, vad jag blir glad över att se era bilder.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hej åsa. Det var ett tag sen. =)) Kul och se dig jag har saknat dig här.

#14-15: Kul och se lite bilder som ni har tagit. =) Mer vill vi se. Hehe.

Hmm..gick inte att ladda upp fler bilder nu..?
Kul med massa bilder. =)

ååå önska att jag hade gröna fingar jag med, det är så fint med växter tycker jag.

kan det va en cheva tro
Nej det är inte en Cheva. =)))

nä jag såg det , men jag har problem ser inte var jag skriver om jag skriver på den stationäraq så blir det fel . ber om ursäkt . men du är en fin cheva hihihi. vi ses på fredag
Det är en Mustang. =))) Tog den för chrilles skull. Han älskar mustanger.

# 22 vad menar du med det han är visst en iller haha
#27: Jo det handlar ju om annat än iller, så egentligen passar kanske inte bilden under den här tråden. =) Men jag räknar inte mig själv som iller så jag tänkte att jag kanske kunde få gå under Annat. =)
Oj jättefint kort du har fått till på Donna. =) Fortsätter du så, så kommer du gå om mig i att ta kort snart. Hehe.
Hon var ganska sur på mig den dagen….=) Sa hela tiden åt henne att sitta och inte komma till matte! Hon som bara ville gosa =)
Amor vincit omnia
#32: Kul att du har gjort ett kollage. Blev riktigt med effekt i bilden. =)

#32 vad duktig du är Borgarn kanon snyggt kollage =0)
# Jättefint kollage!! Benny är kanon fin!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
# Jättefint kollage!! Benny är kanon fin!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#37: Gillar den här skarpt. =) Har du använt dig av Macroläget??? =) Du har verkligen fått till det där. Är fint när man ser dropparna på bladen.

#39 Oj tack Madde vad glad jag blir, jag är väldigt stolt över den bilden blev kanon för at vara jag som va bakom kameran =0) tyvärr är man ju inte så insatt i kamera och foto världen så macroläget är rena grekiskan för mig haha
Jo macro innebär på kameran att det ser ut som en blomma på knappen där man ställer in hur man vill ta bilderna. har du en sån knapp på din kamera??

Jo det har jag nog, men jag använde inte den =0)

Det såg riktigt mysigt ut Borgarn. Har ni byggt det lilla huset själva?
Audiatur et altera pars
#44 Japp :)
Vi byggde som en hög vägg med spånskivor så att illrarna fick sig ett eget rum. Sedan satte vi fast skivorna med byggbeslag i väggen :)
Måtten är 2m x 1,7m :) Och väggarna är 120cm höga :) .

Det såg hur mysigt ut som helst. Snyggt byggt. ;-)
Audiatur et altera pars

dg: jag ser inte dina bilder =/ =(

Nej det verkar inte funka :( Får försöka igen när det kommer igång.
Förhoppningsvis kommer det att fungera rätt snart. =))

Nu har jag fixat bilderna så dom hoppningsvis funkar som dom ska :)

Ohh, vilka fina bilder du fick in här. Kul att få se dem.
Audiatur et altera pars

Imorron kommer det komma häst och pony bilder då min syrras häst och pony flyttar till mina föräldrarnas trädgård =P

Ohh, vad skojigt. Det ser jag fram emot.
Audiatur et altera pars
#48 och 50: oj vilka stora, söta rackare!!! =)

Den var söt. Hade den skadat sig eftersom du kom så nära?
Audiatur et altera pars

Nej, det e en unge, dom hoppar nämligen ner från boet innan dom kan flyga sa min far.

Häftigt gjort Borgarn.
Audiatur et altera pars

Söta krabater det där. Hur funkar det att ha dem och illrarna?
Audiatur et altera pars
#72 funkar fin fint :)
Dom bor i sitt terrarium som det finns lås på :)

Okej, förlåt om jag är lite nyfiken av mig. men det är alltid intressant att lära sig mer. Sjusovare sa du, sover de lika mycket som namnet antyder?
Nu är jag säkert dumare än tåget (det följer ju i alla fall rälsen) med mina frågor. Men mina barn brukar säga frågar man inte så får man inget veta. hihi
Audiatur et altera pars
Hehe 
Sjusovare sover faktist väääääääääääldigt mycket
, Dom sover hela dagarna, och sen vaknar dom på kvällen och klättrar och har sig hela natten och så går dom och lägger sig när det blir morgon =) . Så ja, dom lever upp till sitt namn 

Okej, tackar för ditt bra svar Borgarn. Men håller de dig inte vaken på nätterna då, om de är vaken när du ska sova liksom.
Audiatur et altera pars
#76 Nej dom gnager inte så mycket eller så, så dom hörs inte så mycket :) Dom fast dom har ett speciellt läte ( låter som man är i regnskogen typ ) fast jag störs inte av det ljudet :) .

Det låter ju som ett ljud som skulle kunna vara sövande och inte störande. Jag som har sömnproblem skulle kanske fixa mig ett par sjusovare. hihi
Eller låta dig spela in dina på cd, lät ju ännu bättre. hihi
Audiatur et altera pars
hehe följ instruktionerna:
1. Sätt på högtalarna
2. Gå in på följande länk http://www.angelfire.com/nc/evilmastr/sjusovare/galleri_va.html
3. tryck på "filmen" i mitten , där beskrivningen står "Det här ljudet brukas höras ifrån sjusovarnas bo"
4. njut :P hehe

haha, tackar. Det ska jag göra.
Audiatur et altera pars

Ohh, vad söt den lilla ungen var. Tyckte att ungarna som kallar på mamma lät riktigt gulligt också. Och sedan lyssnade jag självklart på det ljud du sover till om nätterna. hihi
Mysiga läten de har.
Audiatur et altera pars
Hehe japp dom har rätt roliga läten! :)
Har inte lyckas spela in mina sjusovare än, *är glad om ja får med dom på bild hehe*
Va underbart fina dom var! Å så härligt dom lät! Hur kom du på att du ville ja sjusovare? Och var införskaffar man sig sådana? Brukar du ha ute dom ur akvariumet eller är dom mest fina djur att kika på? Väldigt söta var dom iaf :)
Jo dom är väldigt fina! :)
Jag hade sett folk som hade sådana och tyckte dom verkade intressant och söta
och sedan så berättade en som jag kände att hon skulle sälja sina och då fall jag pladask!
Dom är tyvär mest titta på djur, inte mycket att ta ut och kela med *enligt mig* då dom enbart vill klättra uppåt och uppåt =P dom vill helt enkelt inte sitta stil och kela!
Men det är jätte kul att sitta och kolla på dom när dom klättrar och har sig, dom är otroligt duktiga klättrare, dom klättrar till och med på glaset
Wow låter som fräcka små kabrater :) Men hur får man dom att inte rymma om dom tom klättrar på glaset? :) Men ja kan tänka mig att dom e riktigt kul att kika på när dom klättarar runt :)

Vad fin hon är. Riktigt snygg.
Audiatur et altera pars

#85 Nej terrariumet har ju väggar,tak och golv
så det finns ingenstans att rymma igenom :D har även lås på dörren med nyckel :)

Ohh, DG vilka sötingar du har där. Eller som din syrra har där hos dig. hihi
Audiatur et altera pars

Vad kul att du delar med dig med kort och allt. Vad tyckte du då? Var det skojigt? Var det första gången du red eller har du ridit förrut?
Audiatur et altera pars

Jag har ridit förut, är faktiskt lite rädd för höjder och han är ganska stor. Så va lite orolig jag skulle ramla ner. Syrran min får mig alltid göra om det fast jag säger aldrig igen :D

haha, det kan nog bli en ryttare av dig också. hihi
Audiatur et altera pars