Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 217 ggr
Veronica
0

Minis valpar dag 27

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten uppdatering =)

Dom har fått lite mera koll på sina kroppar nu, och kan bitas rejält! Små nålar på 2-3 mm finns det deras munnar =)) De har nu fått smak på mjölkersättningen, nam nam =) Imorgon ska jag blanda i lite a/d mat också, får se hur de gillar det =)

Dagen vikter:

Grabben - 169g

Contesse (Mörka Honan) - 158g

Skrikhals - 137g

Mörkmage - 135g

Amor vincit omnia

Veronica
0

Countess äter mjölkersättning

Amor vincit omnia

Veronica
0

Batteribilden, dom har vuxit mycket =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

En närbild på diande valpar =)

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Naw, de är sååå söta. Vad jag längtar tills jag ska få låna dem några dagar. Riktiga sötnosar. Och tänk, en av dem är mina. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Veronica
0

Det ska bli skönt att dom får tugga på någon annans fingrar ett tag också =))) Ska fixa till bilderna på Beldin så du får se några snart.

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Veronica: Supersöta allihopa, tösen min ser för go ut! Om jag ändå haft möjlighet att våldgästa Åsa, när hon är illervakt åt gänget! Vilken lycka det varit! 

Den stavningen var fel, fick jag reda på. Det stavades Contesse.

Veronica
0

Ok, ska ändra på det =)

Amor vincit omnia

Veronica
0

Nu har jag tagit bort bajslådan som de bott i. Anledningen är att det vart ett herrans liv ute i köket och när jag gick ut och tittade så hade grabben hoppat över kanten för att gå på toa (duktig liten kille), men när han skulle tillbaka till mamma och syskon så kom han inte över kanten! Så nu är den borta, de är så pass rörliga att de kan krypa runt i hela burbottnen nu iallafall, hade tänkt ta bort bolådan i veckan ändå, men nu ville grabben annorlunda =)

Amor vincit omnia

Faxlin
0

haha, han skyndade bara på dig lite Veronica. Jag ställer gärna upp som tuggpinne en stund. Tänk att få ha min bebis hemma på besök redan vid den åldern. hihi

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Oh va kul, ännu ett steg på vägen. Stackars Mini, nu får hon ännu svårare att hålla reda på sina småttingar.

Åsa: Hoppas dom tuggar jättemycket på dig, om du inte berättar för mig när Bella får sina valpar!

Faxlin
0

*Asg* Är du inte snäll ska jag uppmuntra din tös att bita mig medans jag uppfostrar min. hehe

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Oskyldig

Faxlin
0

haha, ser mycket bättre ut. Får väl uppfostra din också då. hihi
Fast mest gos blir det nog. ;-)

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

De små liven växer och blir större för varje gång man ser dem… nu verkar man kunna se en tydlig skillnad på de två pastellerna också, den ena verkar vara mycket ljusare än den andra. Den som är lite mörkare av dem påminner lite om Silke i färgen, kanske lite mörkare än vad han var som valp… så hon kan ju bli ganska lik honom i färgen skulle jag tro…

Roxanne
0

sååå söta! :O

Veronica
0

#14 Jo det är skillnad mellan töserna. Den ljusaste honan kommer troligen att bli en kopia av sin mor eftersom hon även är tomte. Mörkmagen har mycket kraftigare färg över skuldrorna och rumpen, om tassarna ser mörka ut, så hon kommer kanske att behålla färgen längre =)

Amor vincit omnia

Roxanne
0

har dom öppnat ögonen? Generad

Faxlin
0

Japp, så ni ser vilka problem jag har. Ska jag välja en tomte pastell som säkert mister sin pastell färg snabbt eller en utan tomte som kanske får fortsätta vara pastell. hihi

Audiatur et altera pars

Veronica
0

#17 Det är bara Skrikhals som har öppnat ett av sina ögon litegrann pga sin ögoninfektion. De andra bör komma under denna vecka =)

Ammi: Skrikhals reagerar på ljus iallafall, hon kniper igen ögat om jag har henne i solljuset =) Så förhoppningsvis så är det mörkröda ögat precis som det ska vara eftersom hon är pastell….håller tummarna!

#18 Ja, vilka problem du har Åsa =) Tur att jag slipper välja åt dig, för det kan jag inte!

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Veronica: Tror jag med, eftersom hon reagerade på ljuset. ;-)

Åsa: Jag skulle utan tvekan välja "Silke-tjejen", om jag ska gå enbart efter utseende. Vet ju hur fin Silke var. ;-)

Faxlin
0

mm, det är svårt. Mycket svårt. ;-)
Kommer också ihåg Silke, han var fin. Så om du trodde du gjorde det lättare för mig nu så har du fel. *mutter morr*
Ja, vi får se, förhoppningsvis så stjäl bara en av tjejerna en speciell plats i mitt hjärta när de är här. Då blir det enklare på något vis. ;-)
Får väl tänka på vad hon ska heta och helt sonika välja den som passar bäst in på namnet. hihi

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Håller mina tummar för "Silketjejen", för då vet jag att jag har möjlighet att träffa henne då och då. Men vi får väl se vem som passar bäst in på namnet.

Mangafreak
0

Veronica & Åsa, om ni vill så kan jag leta rätt på ett valpkort på Silke och lägga in här. Så kan ni jämföra med hur han såg ut som valp och hur den "mörka" pastelltjejen ser ut…

/Carola

Faxlin
0

Ja, gör det är du gullig Carola. Vore skojigt att ha lite jämförelser. ;-)

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

Här kommer ett collage på Silke. Hittade tyvärr bara ett valpkort på Silke i datorn… och det är inte så jättebra, hans huvud ser mycket ljusare ut än vad det egentligen var. Blixten ljusade upp lite för mycket… *morr*…

Sedan så satte jag in tre kort på honom som vuxen.. bara för att han var så vacker :)

Faxlin
0

Vilka olika åldrar är det på honom i collaget Carola?

Audiatur et altera pars

Mangafreak
0

På valpfotot är han ca 5-6 veckor gammal, på de två korten med Stella är han 3-3½ år gammal och på kortet i vänstra hörnet är han 4 år gammal.

Weazel
0

På bildet øverst til høyre er det som å se Merlin og Speedy! Stella har akkurat samme sovestil som Speedy. Skrattande Og Silke ser ut som Merlin når han sover bak soffan hjemme.

Savner dyra mine!

Mangafreak
0

Förstår att du saknar dem!! När får du träffa dem igen?

Silke brukade man nästan alltid hitta sovandes på rygg, det var hans favoritställning :)

Att Stella och Speedy har samma sovstil måste ligga i släkten.. de är ju kullsyskon trots allt :)

Roxanne
0

och igen…. När öppnar en iller sina ögon?

Veronica
0

#30 Har ju redan svarat på det i #19 =)))) Men jag kan skriva det igen, runt 4-5 veckor =)

Amor vincit omnia

Roxanne
0

oj!

nu börjar allting bli ganska pinsammt! Generad  

men konstit! jag börjar bli blind XD har typ suttit jätte länge och letet! :P

men tack en engång dåda :)

Känner mig jätte flummig nu! måste sova! :P natti natti Generad

Veronica
0

"Det första man blir bild på är ögonen" säger man ju =))

Amor vincit omnia

Roxanne
0

*fnissar* jag såg värkligen inte! herregud! haha flumm flumm

Faxlin
0

hehe, ja det är lätt att missa saker ibland. hihi
Det gör vi nor alla till och från här inne. ;-)

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

Tack att ni förstår!

Weazel
0

#29: jeg får se dem igjen neste uke. Og det kan se ut som at Arinya er drektig. Men hun var innbilt drektig ifjor, og var temmelig stor da også. Så jeg håper virkelig det er noen valper der og at hun ikke bare lurer oss…

Ja, jeg kunne se likheten mellom Stella og Speedy på det bildet. Skrattande