Frågor om Iller.
Jag är ny här på iFokus! Men jag skulle vilja veta mer om illrar.
Vart vänder du dig för frågor om illrar i 1:a hand?
Uppfödare, sociala medier, böcker?Om du äger iller/illrar idag, vart kommer den/dom ifrån?
Omplacering, närstående eller uppfödare?Finns det något du har lärt dig av erfarenhet med iller, som du gärna hade velat veta innan du skaffade iller?
Vad tycker du är det bästa med iller?
Och varför passar iller dig bra som husdjur?
(Foto av Verina från Pexels)
Felicias Husdjur - https://ella.fyriswebb.se/
(Under uppbyggnad)
- Redigerat 2022-04-19 12:33 av feliciajenderbck
På fråga 1 skulle jag vilja säga iller-ifokus. Och det stämmer till stor del. Jag söker gärna här, då det finns oändligt mycket skrivet från tiden sajten var en av de aktivaste på iFokus. Idag är aktiviteten noll, så det finns igen att fråga här och då vänder jag mig personligen till någon av de som brukade vara här förut och svara… eller till uppfödaren av min iller… eller så ringer jag min vän…
Min iller kommer från Dashing Ferrets uppfödning.
Jag har haft iller från uppfödare, privatperson, farmare… direkt eller omplacering.Hybrider är vanliga, men de blir absolut inte lika tama, sociala och trevliga som tamillrar.
Att de har sådan positiv syn på livet och kan vara så goa. Det är underbart att ha en kompis att leka knasig lekar med varje dag… Ibland räcker det att jag skuttar lite, så skuttar min iller också…
Jag vänder mig till min vän i första hand. Kan inte hon svara på min fråga, frågar jag nästa vän. Sen blir det veterinär. Jag har är illerägd sedan trettio år tillbaka så för tillfället blir det inte så många frågor :-)
Jag har egen uppfödning. Så det kommer in illrar både från Sverige och utlandet. Sen sparar jag en eller två för att kunna föra linjen vidare.
Vet inte riktigt vad det skulle kunna vara.
Att dom är så social och nyfikna, roliga, personliga. Ingen av mina åtta är den andre lik utan de har sin egen unika personlighet.
Dom får mig att skratta varje gång jag är hos dem.
- Redigerat 2022-04-20 16:13 av Hillbiörns illrar