Ååååååh, damn vilka underbara små liv.
Ååå dom e ju bara så söta så man smälter :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

tack .
försöker att lägga ut 2 till men det vill inte som jag vill så vi får vänta tills Emelie kommer hem så får hon hjälpa mig . Ha tur jag har henne
Men vad spännande då har vi alltså fler bilder att sitta och längta efter 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

här kommer nr:2
Det gick tydligen inte så bra att få upp nr 2, ännu. Vad jag längtar efter att det ska komma egna små valpar, när jag ser sötnosarna.

det är någor med nån bugg sa Åsa så vi får helt enkelt vänta tills dom är klara med det.
Ammi jag Kan riktigt se dig sitta framför datorn och säga ja vill ha valpar nu på en gång.
men vi får värkligen hoppas att det kommer hos dig oxå.
vi håller både tumme o tassar för dig här nere
Sicka sötisar! Vad är/blir det egenligen för färg på dom?
Om det blir som förra året blir det Pasteller och Albino illrar. =) Så för våran del blir det en pastell. =) Har redan kollat in att det finns några pasteller.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

japp det stämmer som madde skriver
ok, både pasteller och albino alltså? =)

ja det blev 2 pastell hanar 1 pastel hona 2 albino hanar 2albino honor . och dom är såååååååååå mammiga som det bara går .
har försökt att lägga upp lite mer bilder men det går inte så jag överlåter det till madde som är duktig på detta
åh vad mysigt, de måste vara hett eftertraktade… =)

jo det var dom . men jag fattar inte att dom kan va så mammiga ,Drucilla får inte knapt äta eller gå på toan dom skriker så man tror att någon försöker att göra dom illa
Sticker väl ut hakan
och säger att jag tror ni har en ljus silver på bilden. Ber klarsferrets om ursäkt för att jag lånade bilden, men det var enklaste sättet att peka ut vilken av valparna jag menade.
Anna Carin: Det gick inte att lägga upp den, får jag spara den tills jag kan lägga upp den?

ja jätte gärna hoppas att jag kan komma ut med mer bilder när det fungerar och då är jag jätte tacksam om du kan se färgen på dom för jag tycker det är ganska svårt att se ordentligt redan nu . så jag är takcsam för den hjälpen .
vad spännade att få se - när det funkar vill säga! =)
Anna Carin: Det är bara en gissning. Om du tittar på bilden, så har du två valpar som ligger med huvudena ovanpå de andra. Den nedersta av dessa har en rygg till höger om sig. Den ryggen ser på bilden lite gråare ut än de andra valparna. Det är därför jag tror den valpen blir en ljus silver, men jag kan ha helt fel…så det blir spännande att se när dom blir större. 

Åh dom är såå söta och underbara och blir det som förra året så har jag en liten pastellpojke hos mig innan sommaren är slut jippie =0)
Malena: Jag hoppas det blir en pastellkille åt dig!
Håller tummar att ni som väntar på en valp, också får en! =) Är alla valpar tingade? Hoppas de alla kommer till fina hem, vilket jag iofs är säker på att de också gör =)

#21 Tack så mycket hoppas jag med =0)
Jobbigt om det blir en silver och en pastell. Då blir det till och slås malena. =))) hehe. För vi vill oxå ha pastell. Men om jag kan avgöra om det är en tomte så kommer jag ta den. =) Då kanske jag har 4 st här hemma. =)
haha ingen som vill ha en albino? 

jo då albino hanarna är redan tingade

här kommer lite bilder
tyverr så blir det ingen bild får inte upp den alls .
så ni får vänta tyverr
#26: Förstår det, syftade till Madde och Malena som "slåss" om en pastell =)

hoppas detta kommer fram nu

#28 haha ne det blir nog till att slåss för vi båda vill verkligen ha pastell, men om det bara är en pastell så har madde första tjing då hon stått på valplistan mycket längre än mig.

ja men dom slås nog gärna bara dom får invedera vårat hem tills dom kan ta med sig dom små hahah 
inte oss emot det är jätte trevligt att ha dom här får så mycket gjort när dom här och roligt blir det oxå
#30: Då hoppas vi på två pasteller !
Provar att lägga upp bilden jag lånade igår. kommentar #19
Njet, det gick inte. 
Jippi en bild. =))) Självklart hoppas vi på att det är 2 pasteller. Men både xander och criss är ju pastell-tomtar med grått inslag i pälsen. Och blir det så så överlever jag såååå gärna. =)
Madde: Har dom gråa inslag i pälsen räknas dom tydligen till silver.
Sweetie hade grått i svansen och då var hon inte silver. Sedan hon fick lite grått på ryggen och nu räknas hon som silver.

sorry inga bilder i dag heller

Vår gissning:
#38 Den var albino, inte pastell som vi trodde.
#40 Silver
#43 Silver
#44 Silver, ev. brun
Upps, ska bli intressant att se vad de små bestämmer sig för. Hoppas för både Madde och Malenas skull att vi har fel.
Kram ammi och carola

Gud så söta de var. Ska bli skojigt att se vad det blir för färger på dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag är nöjd jag får en iller. =) Som sagt jag och chrille får ju välja först. Så vi får se vilken kille vi väljer. =) Men ser jag att det kan bli en tomte så kommer jag att ta den. Vore ju inte fel med 4 st tomtar här hemma. Jag personligen köper inte illern för att den i första hand ska tävla i utställningar utan jag gillar att den har lite skönhetsfläckar. =)))
Men vi får se om 4 veckor vem det blir. =))) Namn har vi redan bestämt. =)
Vad ska den få för namn??? Nyfiken!

Ja, vill veta namnet =) Oxå nyfiken!!!
Det ni. =)) Törs inte sätta ut det här än. Vill vänta tills jag fått hem min valp. Jag vill ha ett unikt namn. Tycker att xander och criss är rätt ovanligt. Sen är det ju kul om man kan få ett till ovanligt namn inom klarsferrets illrarna. =)))

jag gillar criss ;) det är ju jag som döpt honom efter min idol :D är så glad att ni har kvar det namnet på honom :D:D

haha, jag vet vad Madde ska döpa sin grabb till. hihi
Fast jag har lovat att inte skvallra, så jag tiger som muren. ;-)
Audiatur et altera pars
Hahaha. vilken teaser du är åsa. =))) Men om några veckor när jag vet med klarhet att jag får hem en lite grabb ska jag berätta vad han heter. =) Och så ska jag visa lite kort på honom. =))) Vi kommer att åka ner den 30maj-2juni för att välja ut den grabb vi vill ha. Malena kommer oxå att åka med ner. Så skoj vi ska ha då. =)))
Så tyvärr kan vi inte åka till gävle då ni ev planerade en illerträff. =((((

Men det blir ju en till i juli Madde. Då kan du ju ta med dig dina små pälsar och komma så får man träffa _ _ _ _ _ irl. hihi
Audiatur et altera pars

hej Madde var har ni gömt er vi har letat över allt i lägenheten lika så Roxxy men vi hittar er inte var i bilen o kollade men nä inga. Och inte i tvättstugan heller
Men jag tror du måste ha menat den 30 juni- 2 julli som ni kommer då. hehehe 

haha, du var mer vaken än mig Anna-Carin. hihi
Ja, då missar de ju träffen ja. *fniss*
Audiatur et altera pars

vissa är vaken heheh men bara lite vaken har fortfarande sömn kvar

Ja, jag känner att jag saknar mycket sömn idag. Har legat och hostat hela natten.
Audiatur et altera pars

hurs då hoppas du inte blir sjuk,

Ja, det hoppas jag med. Känns inte som om det skulle vara så bra just nu. ;-)
Audiatur et altera pars
Jag får skylla på att jag var trött när jag skrev det. =)) det var ju självklart i 30 juni- 2 juli som jag menade. =) hehehe. Det är därför vi inte kan komma upp till gävle för att vi ska ner och välja ut en valp… inte lätt när man är förvirrad. =)

tänk att på tisdag så är Drucillas valpar 4 veckor gamla .
Men jag har aldrig varit med om så mammiga valpar förut eller hört talas om det ,
Dom skriker så fort hon lämnar lådan förut så räckte det att hon hade åtminstånde en tass kvar i lådan när hon skulle äta men räcker inte det hon ska vara där hele tiden annars så skriker dom så högt att jag funderar på om dom kommer att ha någon röst överhuvud taget när dom ska till sina nya ägare.

haha, de kanske blir stumma då de stackrarna. hehe
Visst är det härligt när de är så olika från kull till kull. Man lär sig av varenda individ man föder upp tror jag.
Audiatur et altera pars
Stackars Drucilla, får inte ens äta utan att di små skriker efter henne. Du får försöka ordna hörselskydd, så hon kan få äta i lugn och ro. :-)
Visst är det stora variationer på valparna, både inom och mellan kullar. Alltid är det någon valp som är annorlunda mot vad man är van med.