Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 397 ggr
Ceciliaolucifer
0

Hjälp! Analsäckarna!

Finns det ngn här inne som är duktig på analsäckar?

Tigern gick på låda nyss och han fick verkligen krysta ordentligt, jag har sett det tidigare men tyckte att det var lite väl mkt. Jag tar upp hnm för att kolla och då är det som att han har fått framfall el att jag såg ena analsäcken sticka ut??

Det var alltså som en blåsa som var lika stor som hans anal kan man säga. Den var ute i säkert 2 min och sen drog han in den. Hela tiden drog han rumpan mot golvet.

För 2 månader sedan tömdes ena analsäcken. Han verkade inte ömma när jag tryckte men mysfiser ofta..

Jag undrar vad ska jag göra? Jag tycker inte om hans sätt att bajsa på, han tar i med hela kroppen och går som i en båge.

Men vad hände? försökt ringa roslagstull men dem svara inte..

LinLin
0

Ring Roslagstull igen?? Man får vara envis för att komma fram kvällstid.

HannaM
0

Elliott hade en jättesvullnad som såg ut som du beskriver i somras, det var analsäcken som var ordentlig inflamerad. Den drogs inte in men däremot sprack den.. eller proppen släppte snarare så allt var och ja allt kom ut.. (BLÄ) men veterinär, för tömning och pencillin om det handlar om samma som Elliott hade.

Ceciliaolucifer
0

Men svullnaden var ute i 2 min och han gned rumpan mot golvet hela tiden. Han bryr sig inte nämnvärt mkt och det luktade inte så farligt, knappt mysfis..

Men jag har aldrig sett det såhär..

Men att den åkte ut är det ett tecken nog på att ngt är fel?

HannaM
0

Lutkade gjorde elliotts.. men inte så illa som en vanlig skunkning.. det var en massa var i som spädde ut det antagligen=)

Ceciliaolucifer
0

Fick tag på dem på Roslagstull och antagligen handlade det om ett framfall. Långsiktigt kan det handla om att hans tumör som trycker på tarmarna. Men det känns väldigt långsiktigt. Men jag vet inte.

Får hålla stenkoll på hnm.

Tack för hjälpen Hanna!

HannaM
0
AlbaStiffler
0

Så vad skulle du göra då? Ingenting?

Ceciliaolucifer
0

Jadu, precis…ingenting. Ska ringa vetten idag igen.