Nyaste tillskottet.
Här är min nya bebis.
Köpte henne igår av en uppfödare.
Vi blir hennes sista chans. Ingen som klarat av henne innan.
Har redan fått tre ordentliga hugg i handen av henne.
Kärleksbett kallar jag det ;)
Går inte att ta upp henne utan att hon försöker hugga en och fräser gör hon som en tok.
Men vi har tänkt bota henne med en blandning av kärlek, bus och uppfostran.

Vilken sötnos, hoppas ni får till henne till slut=D

Braindead> Huruvida illern är bitig eller inte sitter till 99% på vad illern har för ägare. Kan den bitas så gör den det. :) Starkt att ni vågat ta er ann denna flicka, klart ni kan få henne bitfri, men räkna med att det kan ta ett tag! Kanske ett halvår, kanske kortare, eller kanske längre! Lycka till och spana in tråden "KT bitträning", finns mycket metoder där! :)
Vad söt hon var, älskar albinos, sååååå söta!
Lycka lycka lycka lycka till!
Hoppas det är lätt-bot-bar-bitning och inte BITBIT!¨

Lyckat till :) jag tror ni klarar det :)

Jag träffade tjejen i lördags och jag fick klappa henne utan att hon bet mig så jag tror helt klart att hon går att få ordning på.

Sista chans? Avlivar ni henne om ni inte tycker att det fungerar?
#7 kanske krav från uppfödaren, flängt för mkt antagligen. Eller så är hon en Bangkok Milton.
Inget illat mot er som har henne :)

SÅ mycket har hon inte flängt!!
#7 Det står i kontraktet att hon inte får omplaceras mer en två gånger, ovh vi är den andra gången nu.
Så det är inte vårat beslut även om vi på sätt och viss tycker det är rätt, för Honney bästa.
Men så bra som det gått hittils tror jag inte det ska bli några allt för stora problem.
#9 menade inte att hon hade. Men att en del tycker att illrar som har vandrat runt mkt ska slipa det och på så sätt sätta gränsen för vad som blir det sista hemmet!
#11 hamnar hon hos uppfödaren igen annars?

Tycker att det är rätt för hennes bästa? Att avliva om det inte fungerar hos er? Hur länge har ni haft iller? Om den här illern inte fungerar hos er finns det en väldigt stor chans att hon fungerar hos någon som haft iller länge och är van med svåra djur. Det kan ge henne många lyckliga år.
#14.. vad kan de göra om det står i uppfödarens kontrakt. fast då borde ju uppfödaren ta tillbaka den. fast om det låter nu så har den kommit till vettigt hem.. om man kallar tre rejäla bett på en dag för kärleks bett så är man iaf inte skrämd av att bitas :-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annars kan jag ta henne… jag får pli på henne inom ett halvår. :) Kom ihåg det braindead, om det visar sig inte funka! :) Klart hon inte ska avlivas ifall det inte funkar, känns ju urbota dumt.
#11 Om vi av olika anledningar inte kan ha kvar henne kommer hon tillbaka till uppfödaren, om dom sen gör som det står i kontraktet och avlivar henne eller inte vet jag inte. Men dom sa direkt till oss att vi var hennes sista chans.
#12 Det tycker jag med. En iller behöver känna trygghet och med att flyta ofta får dom ingen trygghet. Tack för att du förstår hur vi menar.
#14 Om det nu inte går så bra att ha henne här, om hon inte kommer överns med våran andra iller mm. Så tar uppfödaren tillbaka henne. Och dom sa att dom inte vill att hon ska flänga runt mer sen. Hon är en iller som behöver lung och ro och att byta hem hela tiden kommer inte göra hennes psyke bättre.
Det är inte vårat beslut att hon ska avlivas om inte vi kan ha henne. Det står i det kontraktet vi skrev på.
Men vi kommer fösöka allt för att det ska funka här.
ALLT och lite till.
#16 Ja, det ska jag komma ihåg, vill verkligen inte att hon ska avlivas. Hon är en underbar iller, bara otroligt osäker.
Förlåt för det konstiga inlägget.
Förstår inte varför det blir så, försöker rätta till det man fattar inte vad som är fel.
vilken fin tjej! Hoppas det kommer gå bra för er! Den lilla hemligheten för att få "ordning" på en iller är tålamod och kärlek tror jag! :) Ge henne det, och det kommer gå fint! Är jag säker på.
Det är så extremt individuellt hur många omplaceringar en iller klarar av. Att skriva in i kontraktet att den avlivas efter 2 omplaceringar tycker inte jag är rätt mot djuren.
I såna fall hade jag inte haft min Dexter idag. Han omplacerades och fick bo i akuthem minst 4 ggr på ca 3 månader innan jag fick honom. Han är hur underbar som helst och mycket trygg i sig själv. Har alltid varit trots omplaceringar.
Sen har vi ju lilla Milton som Robinsnel har. Han har inte riktigt "passat in" i något annat hem än där han är nu. Han har det jättebra trots att han är väldigt speciell och kan bitas rejält. Och då menar jag rejält. En andra, tredje och fjärde chans klarar de flesta illrar av utan problem- även om det förstås är bäst med ett och samma hem från början!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#19> Håller helt med dig där Jossan! Det är hjärtskärande att se illrar hatta runt som de tyvärr många ggr får göra.
#17> Vi förstår… :) men nu blir det nog inte tal om fler hem för denna lilla tjej tror jag! Hoppas hon trivs hos er, så kommer hon nog lugna ner sig snart!
#20 Nej, det tror jag inte heller. Vi stor trivs med henne. Och hon trivs här med (hoppas jag) ;)
#19 Mmm…kärlek i massor =) Det är mycket sant. Vissa illrar klarar säkert av att flytta. Men tyvärr tror jag inte honney är en sådan iller. Så du har rätt i att det är fel att skriva så i alla deras kontrakt (vilket jag vet att dom gör) Men för honney är det nog rätt.
Här är en bild på honney när hon ligger på min pojkväns mage och myser så mycket hon kan =)

Det verkar vara en superfin tjej! Hoppas att hon finner sig tillrätta snabbt och att ni lär er komma överens! :)

Med alla rädda djur… kolla ex in hittekatter.ifokus. Alla, kan bli underbara husdjur. Det tar bara tid. Det är inte rätt för någon att bli avlivad vid så ung ålder.

#22 oh va skönt att se henne tillsammans med människor!! och att hon inte bits :O
nästan så man saknar henne lite nu när man vet att hon kommit till ett mkt bättre hem än vad vi kunde ge henne.
Är väldigt glad för er skull iaf!
#25 Tack så mycket. Synd att det inte funkade för er.