Iller helt frigående?
Är det nån här som har en iller som är helt frigående i hela lägenheten? har en liten kotte nu, men hon är gammal och väntar bara på att hon ska säga gonatt (över 6 år Ska hon vara) men sen vet jag inte om jag vill ha en kotte, eller en iller, iller är jag riktigt sugen på, men vill att den ska ha det så bra som möjligt, har ett gästrum som inte används (bor ensam med mina djur i en trea), men vill helst att hen ska kunna vara med hela tiden, så om jag ska skaffa en iller är det nästan ett Krav att den kan vasra helt frigående =)
Tack på förhand
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Jag hade mina frigående. Stängde till vissa ställen, som t ex BADRUM och musrum… men jag har haft iller på många olika ställen jag bott så det har sett lite annorlunda ut. Men de har alltid varit frigående förstås. Utom Erigeron, då han var lite annorlunda. Sista året bodde han i utehägn.
Det gäller att illersäkra ordentligt och ha toalådor lite här och var, samt toalådsträna dem som valpar. Men illrar glömmer och kan även "djävlas" så man får vara lite toalådspolis under deras liv ändå.
- Redigerat 2021-08-11 22:50 av Grodan
Det är ju absolut hoppfullt! har min kotte helt frigående, och känns som att det kommer bli lite "tomt" när hon lämnar oss! ^^
Ja, det blir det ju alltid. Hur gamla blir kottar? Hur sällskapliga är de?
Illrar är himla sällskapliga. Och de är överallt. Är det något nytt så är de genast där och kollar. Öppnar du en dörr är de redan inne/ute… haha…
Illrar är inte lika bra på att hoppa som katter, så man kan vara rätt säker på att de inte tar sig upp överallt… MEN de är smarta och kan lista ut vägar som går runt… dvs… klättra upp på soffan, för att komma upp på borden och sedan upp i bokhyllan typ… Men detta märker man och då flyttar man bordet lite el dyl.
Har man andra smådjur behöver man skydda dem, då illrar (de flesta) älskar att döda smådjur.
Kottar blir vanligtvis runt 5 år, min är över 6 nu =) dom kan vara väldigt sällskapliga men min är en rescue och har inte haft det bra så hon är helst för sig själv, men kan komma och vilja mysa på hennes premisser <3
Har bara hundar och katter förutom kotten, har sköldisar med, men dom kommer dom inte år xD