OT. Tips på uppfräschning
Bor i en hyresrätt å våra garderober luktar apa! Har försökt att vädra ur men ingen skillnad. (det luktar typ instängt) Finns det något man kan göra mot detta? Någon som har något tips? Har tänkt på att köpa sådana "blom påsar" men känns som att "lukten" från garderoben är för "stark". Jobbigt att ha alla kläder framme :/
Ta kontakt med hyresvärden. Lukten borde ju komma från något i garderoberna.
Sara

Måla om dem inuti, då försvinner lukten…
Har du testat att göra ren dem ordenligt med starkt medel? Klorin kanske?
nej har itne städat ur dem ordentligt.. ska ta tummen ur å göra det nu i helgen när man är ledig! om det inte försvinner så kostar det ju inte så mkt å måla om.. Tack för tipset!

Se bara till så att det inte är en färg som färgar av sig på kläderna… du måste säkert sandpappra en del innan så att det fastnar ordentligt…
haha ja det kan ju vara en fördel! men ska städa ur ordentligt först så får man hoppas på att det försvinner
Jag har hört att ett glas med ättika ska ta bort dålig lukt?
#5 yup, ättika, vaniljsocker, kaffebönor ska funka…

#5 gott om kläderna luktar ättika sen =P
Tänk på att använda vattenbaserad färg för oljebaserad luktar starkare och längre tycker iaf jag.
Sara

Wunderbauuuuuums 

badrumsspray :P

det finns typ ta-bort-lukt-påsar att köpa, vet att det iaf finns på jula! De luktar inget och ska ta bort lukt, men jag vet inte hur bra de funkar.. har aldrig testat :P