Iller iFokus

Iller

Läst 296 ggr
DANEZAURUS
0

Iller sökes för adoption

Hej!
Jag har länge funderat på Iller och har nu bestämt mig för att börja leta efter en adoptions iller. Jag föredrar att ta hand om en som måste omplaceras framför att köpa en valp men även en valp är av intresse.

Jag har haft iller tidigare när jag var yngre så jag vet precis vad det innebär och vad jag ger mig in på :)

Jag är 25 år gammal och bor i ett hus på landet, jag har ett rum på 10 kvadratmeter som jag kommer bygga till en stor bur och den kommer att få vara i hela huset när jag är hemma och har uppsyn. På sommaren kommer den att få spendera tid i en stor utomhus (lek)hage under uppsyn.
Som det ser ut nu så studerar jag hemifrån, och kommer att fortsätta med det i minst 3 år till. Så jag har mycket tid över för bus och lek. Jag har även redan en illervakt redo samt backup planer för resor osv.

Kön och ålder har ingen betydelse. Men den ska vara kastrerad/chippad.

Jag bor i Lidköping och det är fördelaktigt om Illern finns relativt nära, men jag kan absolut åka en bit / mötas upp om det är längre bort.

Hör gärna av dig om du har några frågor/funderingar eller om du tror att din Iller skulle trivas hos mig.

Bogey
1

Kolla med Hillbiörns illrar i Tidan norrr om Skövde. Enligt deras FB-sida har de 2 illrar för omplacering just nu. Jag vet att den uppfödaren är ganska noga med att kolla dem som vill adoptera deras valpar så det bästa är ta personlig kontakt och presentera sig.
https://www.facebook.com/HPazzulos/

Hillbiörns illrar. 862 gillar · 53 pratar om detta. Välkommen till Hillbiörns illeruppfödning. Här kommer jag att uppdatera med ojämna mellanrum om vad...
DANEZAURUS
0

#1: Hej! Tack för ditt svar. Jag har redan koll på dem :)

Bogey
1

Du kan också höra med Raggarillern i Västerås och Dashing ferrets i Almunge strax utanför Uppsala. Lite längre bort för din del, men bra uppfödare.
Har tyvärr inte koll på några fler uppfödare söderut förutom Hillibiörns. Kände till en i Malmö men de har tyvärr lagt ner.